טיפוס הרים > יומני מסע

טיפוס רגלי למעבר הגנדלה-לה 4,960 מטרים

בסיום מסע ג'יפים בו טיפסנו לאורך אוטוסטרדת ההימאליה מצ'נדיגאר, שלמרגלות ההרים, דרך מעברי ההרים הגבוהים ועד ללה - בירת חבל לדאק, יצאנו לטיפוס רגלי בטרק של יומיים לעבר מעבר הגנדלה-לה, בגובה של 4,960 מטרים, הנמצא למרגלות קרחון הסטוק-אנגרי, שבין עמק רומבק לעמק מרכא, מערבית ללה

היום והלילה הראשון

לאחר לילה בלה, בירת חבל לדאק, ובסיומו של מסע ג'יפים במעלה אוטוסטרדת ההימאליה - קישור ליומן המסע המוטורי, יצאנו לטרק רגלי בליבו של עמק רומבק.
ביום הראשון יצאנו מלה בהסעה לכיוונו של נהר האינדוס ונהר הרומבק הנשפך אליו. נסענו על הכביש הצר המתפתל משער המיס - השמורה הגבוהה של חבל לדאק מגובה 3,200 מטרים, ועד לסוף הכביש לאחר הכפר זינשיין שבגובה 3,400 מטרים (בשביל ההסבר - הכפר זינשיין כולל 4 בתים מנותקים מהדרך, ללא זרימת מים ורק בית אחד מחובר לחשמל).
התחלנו לטפס לאורכו של נהר הרומבק: 10.5 ק"מ בעלייה דרך הכפר רומבק וחציית מאתגרת של הנהר עד לכפר הקטן יורטצ'ה הכולל בית אחד גדול ושדות סביבו. מגובה של 3,400 מטרים טיפסנו 700 מטרים עד 4,100 מטרים, כאן חיכה לנו מאהל של אוהלים פרטיים, אוהל מטבח ואוהל חדר אוכל עם ארוחה דשנה. עם זריחת הירח פרשנו לישון אך ​​​​​​ולא נשכח איך "זרחה" העגלה הגדולה (הדובה הגדולה), שכן יש מי שראה זאת והתלהב ויש מי ששמע את מי שהתלהב...

היום השני

בבוקר היום השני יצאנו בהרכב חסר, שני חברי הקבוצה העדיפו לרדת לגבהים נמוכים ולחזור למלון בלה. המסע הרגלי בעלייה התחיל לאחר ארוחת בוקר שהכין לנו הצוות ההודי.
יצאנו בהליכה במעלה הרומבק עד למחנה הבסיס של הגנדה-לה. משם טיפסנו לצד ערוצי הנחלים, מילאנו מים במעיין שלאורך הדרך וסך הכול טיפסנו 5 שעות כ-5.5 ק"מ עד הגנדה-לה, כמעט 5,000 מטרים בגובה, כשהמיים כחולים וללא ענן, מסביב פסגות גבוהות ומשולגות וכולנו התייצבנו מרוצים במעבר ההרים הגבוה למרגלות הסטוק-אנגרי.
לאחר תמונות ומנוחה וירדנו חזרה לכביש ב- 4,300 מטרים, בצעדה ארוכה של 9 ק"מ במשך כ-6 שעות ירידה, כולל חצייה נוספת ומאתגרת של הרומבק, עד להסעה שחיכתה לנו בכביש.

סיכום המסע הרגלי

בסך הכול טיפסנו וירדנו לאורך 25 ק"מ הליכה ב- 15 שעות הליכה באופן מצטבר ובמשך יומיים של טרק הררי.

שאנטי סטופה לפינאלה

565 מדרגות טיפסנו כהליכת שחרור לסיום המסע עד למקדש שמעל ובקצה של לה - שאנטי סטופה.