שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם הדיפנדר החדש יראה כך?

על פי תמונות ריגול שפורסמו במגזין הרכב Auto Express זהו הדיפנדר החדש, עדיין בלבוש הסוואה. ואנחנו לא בטוחים שהדיפנדרסטים האדוקים יאהבו את הרך הנולד

זה לא סוד שבלנד רובר התחבטו רבות לגבי הדיפנדר החדש: מצד אחד היה רצון לשמר את המסורת של רכב קשוח וקופסתי ומהצד השני היה הכרח לתכנן רכב מודרני, שיעמוד בתקינה העכשווית של בטיחות וזיהום אוויר. זו אותה התחבטות שעמדה בפני מנהלי מרצדס וג'יפ, כשעל הפרק עמדה השאלה כיצד יראו הדורות החדשים של ה-G ושל הרנגלר, בהתאמה. ובעוד שתי החברות הללו הצליחו להעמיד דגמים חדשים ששומרים על מגע הדוק עם קודמיהם, תוך שיפורים רבים, בלנד רובר הלכו על שינוי קיצוני.

על פי תמונות ריגול שהתפרסמו במגזין הרכב Auto Express הדיפנדר החדש יהיה SUV מודרני ומתוחכם, גדוש אלקטרוניקה, שישמור במידה מסויימת על צורת הקוביה, עם גלגל רזרבי על הדלת האחורית. אבל אמרו להתראות לשלדת הסולם והמרכב הנפרדים, היפרדו מהסרנים החיים, קבלו רכב שטח שלא יהיה נעים לקדוח חורים בדפנותיו כדי להתקין מנשאים חיצוניים או לחפות את הכנפיים בפח מרוג...

המבנה הקופסתי נשמר, המכלולים שונים לחלוטין. הדיפנדר החדש

הדיפנדר החדש ייבנה על פלטפורמת ה- D7u הכל-אלומיניום המשמשת את דגמי הריינג' רובר והדיסקברי, שעברה הקשחה. יהיו שני אורכי מרכב, שיקבלו את שמם מהדיפנדר הישן: 90 ו-110. הראשון יוצע בגרסת שתי דלתות, עם מרכב סגור או עם גג ברזנט, הארוך יגיע בגרסה סגורה או כטנדר. יהיו רמות גימור שונות, החל מטנדר פשוט עבור בעלי מקצוע שמחירו יהיה בסביבות ה-40 אלף ליש"ט ועד לגרסה מהודרת על בסיס הגלגלים הארוך שמחירה יהיה כפול ויותר, שתתחרה במרצדס G.

המנוע הבסיסי יהיה בעל ארבע בוכנות, בנפח 2.0, בגרסאות בנזין ודיזל. בדגמים ברמות הגימור הגבוהות יוצעו גם מנועי V-6 בנפח 3.0 ליטר. צפויה גם מערכת הנעה היברידית ובעתיד גם גרסה כל-חשמלית. ככל הנראה יהיו רק תיבות הילוכים אוטומטיות וייתכן שכל הגרסאות ירכבו על מתלי אוויר, עם מתלים נפרדים לכל גלגל. על פי פרסומים מסוימים הדיפנדר החדש יגיע עם שתי נעילות רוחביות, סטייל הרוביקון, אבל בפרסומים אחרים נטען כי יכולת העבירות תשען באופן בלעדי על עזרים אלקטרוניים.

אחת הסיבות להפסקת ייצורו של הדיפנדר הקודם, מעבר לאי-עמידתו בתקנים, היתה כלכלית. בשנים האחרונות לחייו נמכרו ממנו 15-20 אלף יחידות מדי שנה, כמות שאינה מצדיקה קו ייצור. הצפי של לנד רובר הוא למכירות שנתיות של לפחות 100 אלף יחידות מהדגם החדש. עדיין לא ברור היכן יתבצע הייצור, וייתכן שהדיפנדר החדש שתראו באולמות התצוגה לקראת סוף 2019 יגיע מסלובקיה ולא מבריטניה.

מתלים נפרדים בארבע הפינות