שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לזחול בשלג עם רנו 12

אזרח טורקי המתגורר בכפר הררי נידח, הפך את הרנו 12 שלו לסוג של אופנוע שלג

כשאתה גר בכפר נידח שמכוסה בשכבה עבה של שלג כמה חודשים טובים בשנה, והדרכים נסגרות לעתים קרובות, קורה שהשעמום תוקף אותך ואתה מחפש פרויקטים שיעסיקו אותך. זה מה שככל הנראה קרה לאזרח טורקי שמתגורר בכפר כזה, שהחליט להפוך את הרנו 12 סטיישן שלו, שנוצר ב-1977, לסוג של אופנוע שלג.

הוא בנה שני זחלים רחבים משאריות ברזל, שמונעים על ידי זרי שיניים ונתמכים בשלושה גלגלים פשוטים של מכונית מכל צד. חלקים רבים של הסטיישן נותרו ללא שינוי, כמו המנוע והמרכב, אבל מערכת ההנעה עברה ניתוח עמוק: במקור הרנו נבנה עם הנעה קדמית, אך במהלך ההסבה נשתל מאחור סרן חי מסיבי, וכוח המנוע נותב אליו. במקום גלגלים, חוברו כאמור לסרן הזה זרי שיניים מכלי זחלילי כלשהו, שאחראים על הנעת הזחלים. ההיגוי נעשה בעזרת שני סטיקים הנמצאים מול הנהג, המפעילים את הבלמים האחוריים, כל אחד בנפרד. משיכה בסטיק ימני מפנה את הרכב ימינה, משיכת השמאלי תפנה לכיוון השני, ממש כמו בכל רכב זחלי אחר. אבל מה שהכי אהבנו, זה את המיקום של האגזוז...

בסרטון המצורף רואים את הכלי בנסיעה בשלג לא עמוק ונראה – יותר נכון נשמע – שהוא צויד גם בסוג של תיבת הילוכים אוטומטית. מ"נסיעת המבחן" שנערכה על ידי עיתונאי רכב טורקי ששמע על היצירה, קשה לדעת אם מדובר בקוריוז או בכלי יעיל, שיוכל לנייד את בעליו בעונת החורף, כשהשלג נערם בכפרו לגובה של שלושה וגם חמישה מטר. כך או כך, אנחנו מורידים את הכובע בפני הדימיון והיצירתיות של הבונה.