אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

זום טרקטורונים בטיול אל הסהרה הישראלית

זום טרקטורונים, סוכנות פולאריס במושב נחלים שליד פתח תקוה, הזמינו את לקוחותיהם הנוהגים ברייזרים / RZR'ים ליום טיול מאתגר בשבילים החוליים ובדיונות של צאלים בואכה הדיונה הגדולה של דקל

13 לקוחות פולאריס הנוהגים על כלים מסוגים שונים הוזמנו ע"י סוכנות זום טרקטורונים שבפתח תקווה (קישור לסוכנות) לטיול מהיר בחולות צאלים ולסיום ארוחת צהריים מפנקת במיוחד.

נפגשנו בנקודת היציאה בחניון הצמוד לגבעת האירוסים וכבר בזמן שהפולאריסים נפרקו מהנגררים נראה שהחבר'ה מאורגנים ומכירים אחד את השני מטיולים קודמים שזה כבר התחלה טובה.

בסיום הכנת הכלים לתנועה התכנסנו להכיר ולקיים תדריך על המסלול בדגש להוראות בטיחות ולסיום כמה מילים מאיתי - מזום טרקטורנים.

יוצאים לדרך...

הנקודה הראשונה בה עצרנו לתצפית היא בתלמי יוסף הנקודה מאפשרת תצפית על מאגר הילל ומשולש הגבולות ישראל רצועת עזה מצרים.

נותנים בגז...

תוואי הקרקע באזור הטיול שלנו חולות חלוצה וחולות "עגול" ומאפשר נסיעה מהירה וחלקה לאורך עשרות ק"מ ובזכות המשמעת הקבוצתית הדרך עוברת עלינו בהנאה ובמהירות עד הנקודה הבאה חורבות העיר הנבטית רחובות בנגב : העיר העתיקה נמצאת על דרך הבשמים הנבטית העתיקה המחברת את החיג'אז (חצי האי ערב) לנמל עזה.הנבטים אשר חיו במדבר ערב, בתקופה של מינוס 200 לספירה עד 100 לספירה, ידעו לשרוד במדבר, להפריח בו חקלאות ולהוביל שיירות גמלים מקצה אל קצה. בזכות זאת חברו הנבטים לרומאים והובילו עבורם סחורות מהמזרח אל הים התיכון. הדרך זכתה מאוחר יותר לכינוי ‘‘דרך הצליינים’‘ שכן על דרך זו, בכיוון ההפוך, הלכו הצליינים שהגיעו מנמלי הים של אירופה בדרך להר משה (ג'בל מוסה / סנטה קטרינה) שבסיני. הדרך והערים הנבטיות שלאורכו הוכרו כאתרי מורשת עולמית על ידי אונסק''ו..

בדרך עצרנו לתמונה קבוצתית ולאחר מספר דקות הגענו אל עץ השיטה המפורסם שלמרגלות האתר.

את ההפסקה ניצלנו להכנת קפה והחלפת גלגל באחד הכלים - לא ברור מה לקח יותר זמן הכנת הקפה או החלפת הגלגל.

בנקודה זו אציין שוב את החברים והמארגנים לא פחות ממקצוענים ולכן אנחנו בדיוק לפי לוח הזמנים!

שעת הסיום נקבעה ל15:00 יש לנו שעה וחצי להגיע בנוסף לביקור חוזר להשלמות בדיונה הגדולה של דקל.

הכלים חזקים ומהירים והנהגים מנוסים והדרך עוברת חלק בנסיעה מהירה ורציפה עד ליעד.

השבילים מספיקים חוויות נהיגה מכול הבא ליד דיונות שיפועים קטעים מהירים גם פנצ'ר כאן ושם שטופל בזריזות לא עצר את הזרם שאפו לצוות הטכני.

הנקודה האחרונה בטיול היא הדיונה הגדולה קצת לשחרר את לחצי היום והם אכן שוחררו...

המקום בהחלט מספק את הסחורה. ומאפשר להרגיש את ביצועי הכלים.

כעבור נסיעה קצרה הגענו אל נקודת הסיום שם המתין לכולם ארוחת צהרים מכובדת ביותר.

תודה רבה לכל המשתתפים ולזום טרקטורונים