שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שישה דגמי קונספט על בסיס ג'יפ גלדיאטור

הקונספטים הוצגו באיסטר ספארי במואב, חמישה מהם מבוססים על הטנדר החדש ואחד הוא שילוב של ישן וחדש

הטנדר החדש של ג'יפ שהגיע אחרי ציפייה ממושכת, זוכה לביקוש גדול. וכשיש תחת היד ביצת זהב כזו, אז למה לא להפגיז בדגמי קונספט מזילי ריר, והמקום המתאים ביותר להציג אותם הוא כמובן האיסטר ספארי, פסטיבל השטח המתקיים מדי שנה במדבר מואב שבמדינת יוטה, ארה"ב.

חמישה מהדגמים שהוצגו שם מתבססים על הגלדיאטור החדש שרק יצא לשוק, אבל אנחנו התאהבנו דווקא בדגם שנבנה על משהו ישן – טנדר הגלדיאטור המיתולוגי עם נגיעות מהווריאציה הצבאית שלו, ה-M715 (קישור לכתבה על אחד שנבנה בארץ). הבסיס הוא טנדר משנת ייצור 1968, שעבר שינוי ושיפור מקצה לקצה. חזית שנבנתה מקרבון-פיבר הועתקה מהדגם הצבאי ומאחור הותקן ארגז מטעני ייחודי הבנוי כולו מאלומיניום.

מהבחינה המכנית, קפיצי העלים המקוריים הוחלפו בקפיצי סליל, וגם הסרנים הוחלפו בחזקים יותר: דיינה-טראק 60 מלפנים ודיינה-טראק 80 מאחור. צמיגי 40 אינץ' על חישוקי ביד-לוק בקוטר 20 אינץ' משלימים את החבילה, ואת כל העסק מזיז מנוע המי V8 בנפח 6.2 ליטר המספק 707 כ"ס.

חמשת הדגמים ה"חדשים" כוללים אחד עם תא נהג בודד ולא כפול, עוד גרסה המיועדת למסעות עם אוהל גג מובנה ואחת שהיא הומאז' לסקרמבלר עם צביעה דומה לדגם המקורי. שלושת הדגמים האלה נועלים צמיגי 37. דגם נוסף יוביל את אופנועי השטח שלכם בבטחה, על סרנים מחוזקים וצמיגי 40 והאחרון הוא דגם שנבנה מחלקים שהורדו ממדף מוצרי האפטר-מרקט של מופאר, חטיבת השיפורים של ג'יפ.