שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב שטח חשמלי חדש: Rivian R1S

מתקפת רכבי השטח החשמליים אינה פוסקת, והשבוע הוצג בתערוכת הרכב של ניו יורק ה- R1S של חברת ריביאן מארה"ב

על הטנדר החשמלי של חברת ריביאן (Rivian) כבר כתבנו בלקט של תחילת החודש (קישור לכתבה), והשבוע הציגה אותו החברה בתערוכת הרכב של ניו-יורק לצד SUV חדש הנושא גם הוא שם ייחודי - R1S. אבל אם מתעלמים מהשם חסר המעוף ובודקים יותר לעומק, מגלים סוכריה אמיתית.

ה- R1S מצויד בארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, ויוצע בשלוש קונפיגורציות. הראשונה עם מארז מצברים של 105 קילוואט/שעה, 402 כ"ס ו-57 קג"מ, השנייה עם מצברים של 135 קילוואט/שעה, 753 כ"ס ו-114 קג"מ, והשלישית תצויד במצברים של 180 קילווואט/שעה, עם קצת פחות כ"ס, רק 700 ועם אותו מומנט, אבל עם טווח נסיעה גדול בהרבה משל הגרסה השנייה: 660 ק"מ בין טעינה לטעינה לעומת כ-500. גרסת הכניסה תיקח אתכם למרחק של 390 ק"מ לפני שתצטרכו לחבר אותה לשקע.

החברה הציגה בתערוכה גם את הטנדר שלה, ה-R1T, שגם הוא וגם ה-SUV מוגדרים עדיין כדגמי קונספט. למרות שעדיין לא נקבע מועד לתחילת הייצור, שני הדגמים נראים די בשלים ומגובשים. העיצוב, לפחות של ה-SUV, מזכיר במעט דגמי לנד רובר, אבל מה שמפריע לנו – ובעתיד בוודאי נצטרך להתרגל למראה הזה גם בכלי רכב חשמליים אחרים - הוא שאין לרכב שבכה קדמית!

חברת ריביאן הוקמה בשנת 2009 והיא התמקדה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות לכלי רכב. בשנת 2011 הציגה דגם פרוטוטייפ ראשון ומאז היא מציגה דגמי קונספט שונים, אבל לא הגיעה עדיין לכלל יצור. לחברה יש מרכזי פיתוח בכמה מדינות בארה"ב ועוד אחד בבריטניה.