שטח 4X4 > כתבות > טכני

צמיגים לכביש או לשטח - מה יש?

עם התרחבות והשתכללות קטגוריית רכבי השטח ורכבים דמויי רכבי שטח, התרחב גם היצע הצמיגים לרכבים אלה. יצרן הצמיגים היפני Toyo Tires למשל מציע לא פחות מארבעה דגמי צמיגים שונים המותאמים לרכבי 4X4, SUV וקרוסאובר, החל מרכבים שלא יורדים מהכביש הסלול ועד לרכבים שעושים קילומטרז' משמעותי בשטח טכני ומאתגר ואף במירוצי ראלי. אז מה ההבדל בין צמיגי MT לצמיגיAT ומה זה בכלל UT? כל זאת בכתבה שלפניכם

ארבע סוגי צמיגים המתאימים לרכבי כביש / כביש שטח / ג'יפים:

  1. צמיגי כביש: זה צמיג שלמעשה משמש גם רכבי נוסעים / רכב כביש סטנדרטי, אך מיוצר במידות שמתאימות לרכבי SUV . צמיגים אלו מסומנים באות S אחרי שם הדגם, כך שלמשל, אם הדגם ה"רגיל" (לרכב כביש) נקרא Proxes Sport, הדגם שמותאם לרכבי SUV נקרא Proxes Sport S.

    Proxes-Sport
  2. צמיגי כביש-שביל: צמיגים המיועדים למי שנוסעים בעיקר בכביש, עם התאמה מסויימת לנסיעה בדרכי עפר קלות (שבילי קק"ל בשפתנו). הדגם הקודם נקרא Open Country H/T כאשר H/T מסמל Highway Terrain. והדגם החדש שמחליף אותו נקרא Open Country U/T כאשר U/T מסמל Utility Terrain, כלומר יש יותר דגש על רכבי קרוסאובר ו- SUV מאשר על רכבי שטח "אמיתיים" שבאמת נוסעים בו.
    Open Country UT

  3. צמיגי 50/50: צמיגים המיועדים למי שנוסע נסיעות רבות בשטח, כולל שטח טכני ומאתגר, אך גם נסיעות רבות בכביש. כדי לאפשר את יכולות השטח המשמעותיות של הצמיגים, יכולתם בכביש נפגעת, למשל – צריכת דלק, מרחק בלימה, רמת רעש וכו'. צמיגים אלה מתאימים לרכבי 4X4 "אמיתיים" שמשמשים גם כרכבים יומיומיים, כגון לנד קרוזר, פאג'רו וטנדרים שונים. הדגם הנוכחי של טויו נקרא Open Country A/T Plus, כאשר A/T מסמל All Terrain. דגם זה משפר את איכות הנסיעה בכביש בלי להתפשר על יכולות השטח.

    לקריאה נוספת:
    הורדת אוויר בצמיגים בירידה לשטח
    צמיגים ללא אוויר - האם הגענו לעידן שבו פנצ'ר בשטח יפסיק להוות בעיה?

    Open Country AT Plus

  4. צמיגי שטח מלא: צמיגי השטח האולטימטיביים למי ש"חי בשטח". קיימים במספר מועט יחסית של מידות, בהתאמה ספציפית לרכבי שטח "קשוחים" מסויימים. פשרה גדולה בכביש, אבל עבירות מצויינת בשטח. הדגם של טויו נקרא Open Country M/T, כאשר M/T מסמל Mud Terrain. זה הצמיג שרבים מצוותי הראלי משתמשים בו, בין השאר רז הימן והלל סגל מצוות ה"צהובה".

    וגם:
    המדריך למפונצ'ר - מילון המונחים למי שעומד בפני החלפת צמיגים
    פיצוץ בצמיג - העלאת צמיג על הג'נט באמצעות בנזין
    בחירת צמיגים לג'יפונים

    Open Country MT

    לא משנה באילו צמיגים תבחרו, מידת הצמיגים, לרבות קוד העומס והמהירות שלהם, חייבים להיות תואמים לרשום ברשיון הרכב. עם זאת, ניתן לשנות את מידת הצמיגים וזאת בהתאם לאישור יצרן הרכב, אישור היבואן או הרישום ב- Autodata הנמצא במכוני הרישוי.

    לאתר צמיגי Toyo הישראלי הקליקו כאן

    צמיגי Toyo Tires הינה נותן חסות של אתר השטח 4X4