שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תמונות ראשונות של הגרנד צ'ירוקי החדש

התמונות אינן חושפות פרטים רבים על הדגם החדש משום שהוא עדיין תחת מעטה כבד של הסוואה, אבל ניתן להסיק מהן מספר תובנות
צילומים: jk-forum.com

אתר הרכב האמריקני jk-forum פרסם השבוע תמונות ריגול ראשונות של הדור הבא של הגרנד צ'ירוקי מבית ג'יפ. הדור הנוכחי, הרביעי במספר, הוצג כבר לפני כעשור בתערוכת הרכב של ניו יורק בשנת 2009 והוא נבנה על פלטפורמה משותפת עם מרצדס, שהיתה אז הבעלים של החברה. הדגם החדש, כך פורסם, ייבנה על פלטפורמת האלפא רומיאו ג'יאורג'יו, ובכך יושלם המעבר של דגמי ג'יפ לפלטפורמות מבוססות פיאט (מלבד הרנגלר, הרוביקון והגלדיאטור החדש).

על פי התמונות הגרנד החדש יהיה גדול מקודמו, עם בסיס גלגלים ארוך יותר, מה שמצביע על אפשרות לדגם עם שלוש שורות של מושבים ושבעה או שמונה מקומות ישיבה. דגם כזה הוא הכרחי בשוק האמריקני, שבו רכבי פנאי רבים נרכשים כרכב הסעות על ידי נשות הפרברים ועד כה לא היה לג'יפ מענה לפלח השוק הזה (למבחן דרכים לדגם הנוכחי).

היצע המנועים עדיין לא פורסם, אבל הוא צפוי לכלול גרסה מעודכנת של מנוע הפנטה-סטאר הנוכחי בנפח 3.6 ליטר, המספק היום 295 כ"ס. מנוע חדש שכנראה יצטרף לליין הוא מנוע היברידי עם שש בוכנות בטור והספק של כ-360 כ"ס, שיחליף את מנוע הHEMI V8 - בדגמים הבכירים ויהיה חסכוני בהרבה בדלק. בעתיד, ייתכן שיגיע גם דגם כל-חשמלי. הגרנד החדש יצויד כמובן בכל מערכות הבטיחות המתקדמות, כולל טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות.

צפי ההגעה לשוק בארה"ב הוא ב-2021, עדיין לא ידוע מתי יגיע לישראל.