אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אז מה תבחרו: קאן-אם ספיידר או ריידר?

חברת קאן-אם יזמה מבצע במסגרתו יכולים לקוחות פוטנציאלים לקבל אופנוע עם שלושה גלגלים למבחן דרכים ממושך. לצערנו, המיזם הזה מתקיים רק בארה"ב. מתי אצלנו?

כבר יותר מעשר שנים שחברת קאן-אם מייצרת את הספיידר (Spyder), הכלאה יוצאת דופן בין אופנוע לטרקטורון, בעצם אופנוע עם שלושה גלגלים. אחד מאחור, שהוא הגלגל המניע, ועוד שניים מלפנים הנהוגים בעזרת כידון. לספיידר, הנמכר בארה"ב במחיר התחלתי של כ-16 אלף דולר, נוסף לאחרונה אח צעיר, הרייקר (Ryker), הבנוי על אותה פלטפורמה אך הוא זול יותר – כ-9,000 דולר לדגם הבסיסי.

הספיידר נתפס בעיקר ככלי המיועד למבוגרים בעלי ממון, הרוצים לחוות את תחושת האופנוע אבל בצורה בטוחה יותר. כדי לנסות ולהגיע לקהל צעיר, חתמה לאחרונה קאן-אם על הסכם שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ (Turo), המאפשר ל-4 מיליון לקוחות בארה"ב לשתף כלי רכב, מעין Airbnb של מכוניות.

קאן-אם רייקר

במסגרת שיתוף הפעולה, העמידה קאן-אם כמות של ספיידרים ורייקרים לטובת לקוחות נבחרים, המשתפים את הכלים באפליקציה של טורו. כל מי שרוצה להתנסות ברכיבה על אחד מהם, יכול לשכור אותם דרך האפליקציה, לתקופה קצרה או ארוכה, לפי רצונו. בצורה זו מקווים בקאן-אם שרוכשים פוטנציאלים, המתלבטים האם לרכוש אחד מהכלים, יוכלו לבחון אותם יותר לעומק ולהגיע כמובן למסקנה הנכונה...

הספיידר מיוצר החל משנת 2007, והדגם הנוכחי מוצע עם מנוע שלוש בוכנות בנפח 1330 סמ"ק המספק 105 כ"ס בדגם הבסיס וגרסאות ספורטיביות יותר עם 115 כ"ס. לרייקר מנוע שתי בוכנות בנפח 600 סמ"ק עם 50 כ"ס בדגם הכניסה, וניתן לקבל אותו גם עם מנוע שלוש בוכנות בנפח 900 סמ"ק המספק 82 כ"ס. כל המנועים מתוצרת חברת רוטקס האוסטרית. לשני הכלים מערכות בטיחות הכוללות ABS ובקרת יציבות.בארה"ב, לא נדרש רישיון נהיגה על אופנוע כדי לרכב על כלי כזה.

כרגע פועל הפיילוט במספר אזורים בארה"ב, במדינות שטופות שמש כמו קליפורניה, נבדה ופלורידה. טורו החלה לפעול לפני כמה חודשים גם בישראל – האם אנו צפויים לראות אצלנו מיזמים דומים מצד יבואני הרכב? קשה להאמין, וחבל.

ויש גם כזה. ספיידר בגרסת טורינג