שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם מרצדס "תהרוג" את ה-X-Class?

אחרי שנתיים בלבד בשוק, במרצדס שוקלים את הפסקת הייצור של הטנדר המבוסס על מכלולי הניסאן נבארה, בשל נתוני מכירות נמוכים בהרבה מהמתוכנן

הטנדר הצהוב שהציגה מרצדס בשנת 2016 כדגם קונספט תחת השם Powerful Adventurer היה מרשים ועורר ציפיות שהנה עומד להגיע ה- G-Class של הטנדרים. רכב עם עבירות יוצאת דופן כבר מהניילונים, עם האיכויות הידועות של מרצדס. אבל כשהגיע דגם הייצור קיבלנו בעצם ניסאן נבארה, אמנם משודרג מאוד, אך ככל הנראה קהל הקונים של הטנדרים הבינוניים אינו מוכן לשלם פרמיות גבוהות רק כדי לקבל סמליל של מרצדס על החרטום (בגרמניה, מחיר הבסיס של הדגם עם הנעה בכל הגלגלים עומד על כ-66 אלף דולר)...

ה-Powerful Adventurer

על פי הנתונים האחרונים שפורסמו, בשנת 2018 נמכרו בסך הכל 16,700 טנדרים של מרצדס בשווקים הפתוחים בפניו: אירופה, דרום אפריקה ואוסטרליה. הטנדר אינו נמכר כלל בארה"ב משום שלנבארה אין תקינה אמריקנית, והתוכניות לפתיחת קו ייצור בארגנטינה עבור השוק הדרום-אמריקני הוקפאו. נתוני המכירות נמוכים בהרבה ממה שהיה צפוי, וליין הטנדרים יהיה ככל הנראה אחד הקורבנות הראשונים לקיצוצים הקרובים המתוכננים בחברה, במסגרת תוכנית התייעלות חדשה.

תחזית הרווח של מרצדס "נחתכה" ממש לאחרונה, בפעם הרביעית ב-13 החודשים האחרונים. החיתוכים האלה באים על רקע החשש שיידרשו הפרשות גדולות לצורך תשלום קנסות בפרשת זיוף נתוני זיהום האוויר במנועי הדיזל, פרשה הנמצאת כעת בחקירה בארה"ב. גם לריקול הגדול הקשור לכריות האוויר של טאקאטה יש השפעה על המאזנים.

דגם הייצור ה"רגיל"

בזמנו הצהירו במרצדס שהטנדר "סוגר" מבחינתם את קשת היצע הדגמים מתוצרתם, בדיעבד מסתבר שהצעד היה ככל הנראה שגוי. אבל אם הייצור אכן יופסק, המספרים הקטנים שהגיעו לשוק מבטיחים לדעתנו שבעתיד זה יהיה רכב אספנות נחשק.