שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

מרצדס CLA החדשה - הדרכת השקה

יבואן מרצדס בישראל החליט לערוך ימי התרשמות בנהיגה על דגם ה-CLA החדש לאנשי החברה. על אתר השטח הטילו את תכנון תוואי הנסיעה, הדרכתו והובלת שיירת ה-CLA-ים.
עכשיו תחשבו על שיירה שכזו ותבינו כמה מבטים היא לכדה...

image

הדרך הטובה ביותר להכיר כלי רכב חדש הוא פשוט לנהוג עליו! את זה הבינו זה מכבר בכלמוביל, יבואנית מותגי מרצדס, סמארט מיצובישי ויונדאי, ונתנו לאנשי החברה מכל האגפים להתנסות בכלי הרכב שזה עתה הגיע לאולמות התצוגה, מרצדס CLA.

אנחנו באתר השטח התבקשנו לשרטט תוואי נסיעה הכולל בתוכו כמה שיותר מתארי כביש שונים, כדי לתת לאנשי החברה אפשרות לחוש את CLA על הצד המקיף ביותר. לצורך כך רקח עופר אוגש - מנהל אתר השטח, תוואי וורסטילי ומעניין כאחד.
לאחר יציאה מאזור התעשייה של ראש העין, נכנסו לתוך העיר עצמה (ועל הדרך גילינו כי זהו הביקור הראשון בעיר עצמה לכמה אנשים שעובדים סמוך לראש העין תקופה ארוכה...) המשכנו בכביש 444 לכיוון מצפה מודיעין לצורך החלפת נהגים, המשך נסיעה לכיוון העיר מודיעין וחצייתה, והמשך דרך היישוב שעלבים ללטרון, להחלפת נהגים נוספת. משם המשכנו לכיוון צומת שמשון ועלייה לסיבוב המלא של נס הרים – למי שלא מכיר, נגיד כי זהו אחד מהכבישים המתאימים ביותר לקבלת תחושה על יכולות דינמיות של כלי רכב. החזרה למטה החברה התבצעה על כביש ירושלים – ת"א והמשך על כביש 6, לסגור את תמהיל הכבישים עם כבישים מהירים.

image

שלושה ימים כאלה תוכננו על ידי אופיר חוטמן אחראי ההדרכה בקבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, כאשר בכל אחד מהימים נפגשים לקפה ומאפה ושיחה קצרה, יוצאים לדרך בשיירה של כשמונה כלי רכב, ולאחר מכן ממשיכים בכיתה כדי להמשיך והעמיד עוד אודות ה-CLA החדשה.
לאחר חלוקת מכשירי קשר יוצאים לדרך בשיירה מסודרת, מנסים ומצליחים לשמור על שיירה מסודרת, אבל יש בעייה שלא ממש תלויה בנו, הקיץ הישראלי החם שהופך את ההחלפות למהירות במיוחד, בכל זאת כולם רוצים להישאר במזגן. שיחה קצרה עם אופיר מסדרת לנו עצירת רענון עם מיץ קר ומוזלי מפנק, שעוזר קצת לצנן את המשתתפים.
כאן זו גם הזדמנות לשמוע את השיחות של אנשי החברה סביב המכונית החדשה, או יותר נכון, סביב המנוע החדש שמגיע עם
CLA. בכל זאת מנוע 1.3 ליטרים בנפח הוא משהו חדש יחסית בעולם היוקרה הגרמני. CLA החדשה מגיעה עם אותו מנוע בשני הספקים, CLA 180 עם 136 כ"ס ו-CLA 200 עם 136 כ"ס. יש גם את דגם ה-250, אבל הוא כבר עם מנוע 2 ליטרים המספק 224 כ"ס שכולם מכירים ואוהבים. אז לאחר שצלחו את המכשול הפסיכולוגי, הסכימו כל המשתתפים כי מנוע זה על שני הספקיו עונה על כל הדרישות של רוכש כלי הרכב העתידי, ואף יותר מכך. במיוחד עלתה מסקנה זו לאחר הקטע הדינמי בנס הרים, מה אומר על שילוב טוב בין התנהגות לביצועים, וכל זאת לצד הנוחות המוכרת של מרצדס בכל דגמיה.

image
עוד הסכימו מרבית המשתתפים כי השוס הגדול של CLA החדשה זה העיצוב שלה, אבל את זה כבר נשאיר לתמונות לעשות את העבודה, כי כמאמר הקלישאה טובה תמונה אחת מאלף מילים, במיוחד לכלי רכב קופה שנראה כך...