שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סוסים, תנו לנו סוסים

למה להסתפק ב-285 כוחות הסוס של מנוע ה-V6 המקורי של טנדר הגלדיאטור החדש, אם אפשר לשתול מנוע V8 עם 707 כ"ס?

טנדר הגלדיאטור של ג'יפ הוא סחורה חמה מאוד בארה"ב, עם ביקושים גדולים, ברמה כזו שהדילרים מרשים לעצמם לדרוש מחיר גבוה בהרבה ממחיר השוק שנקבע על ידי היצרנית (והמחיר הזה עומד היום על 43.5 אלף דולר לגרסת הרוביקון של הגלדיאטור). ולצד המכירות של הדגמים הבסיסיים, צצות כפרטיות אחרי הגשם גרסאות משודרגות למיניהן, כמו זו שיצר דילר ממדינת אריזונה ש"שתל" בגלדיאטור רוביקון מנוע המי (HEMI) עם לא פחות מ-707 כ"ס ועם תווית מחיר מרשימה לא פחות: 147,992 דולר.

יאמר לזכותו של אותו דילר, שהשדרוג – לפחות לפי הפרסומים – נעשה במקצועיות גדולה על ידי סדנה מוכרת. מלבד החלפת המנוע נשתלה גם תיבת הילוכים חדשה להתמודד מול עוצמת המנוע, וכל רכיבי העברת הכוח הוחלפו גם הם בהתאם. גם מערכת המתלים שופרה וערכת הגבהה איפשרה הרכבת צמיגים בקוטר 37 אינץ'.

שדרוג כזה, אגב, שנוי במקצת במחלוקת. למרות שמנוע ההמי נכנס בדיוק לתוך תא המנוע של הגלדיאטור, מומחים טוענים שהוא גדול מדי וכי לא נשאר מספיק "אוויר" מהצדדים כדי שהחום שנפלט ממנו יתפזר כראוי. אוויר כזה חסר גם מלפנים, מה שמגביר את הסיכוי שבתאונת חזית המנוע יגיע די מהר אל רגלי הנוסעים ברכב...

מנוע ההמי בגלדיאטור. 707 כ"ס אבל לא נותר אוויר מהצדדים