שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור השלישי של ה-GLS של מרצדס מגיע לישראל

רכב השטח הגדול והיוקרתי של מרצדס: Mercedes GLS החדש מגיע לישראל עם שני דגמים ברמות גימור שונות

המרצדס GLS החדש משלב את פיתוחי טכנולוגיה חדשים של היצרן ובניהם: מערכות נהיגה ובטיחות סמי אוטונומיות, מערכת MBUX עדכנית ומנועי דיזל חסכוניים.

רכב השטח הגדול של מרצדס מגיע עם מנוע דיזל חדש וחסכוני בנפח 3 ליטר עם 6 צילינדרים המספקים בין 286-330 כוחות סוס. המנוע משודך לתיבה ההילוכים האוטומטית המתקדמת של מרצדס בעלת 9 יחסי העברה (TRONIC-9G). הגרסה הבכירה יותר GLS 400 d (המגיעה עם 2 מושבי קפטן בשורה) מאיצה ל-100 ב-6.3 שניות ו-7 שניות לגרסת ה-GLS 350 d. לרכב יש מערכת הנעה כפולה וחכמה 4MATIC עם חלוקת מומנט בין הצירים לטובת צריכת דלק חסכונית יותר.

ה-GLS בעל מערכת מתלי אוויר חדשה – AIRMATIC. מדובר במערכת מתלים משולבת עם שיכוך אדפטיבי +ADS. המתלים ניתנים להגבהה ולשינוי קשיחות ע"י בורר מצבי הנהיגה DYNAMIC SELECT.

ל-SUV הגדול של מרצדס יכולת שטח הודות למתלים בעלי יכולת הגבהה, מערכת חלוקת מומנט חכמה, מצב שטח ייעודי ובקרת ירידה במורד DSR. מלבד זאת, ל-Airmatic יש מספר מצבי בחירה שנועדו לשפר את אווירודינמיות הרכב בהתאם למצבי הנסיעה. ה-SUV של מרצדס מציג גם חבילת שטח (כאופציה) הכוללת הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל, מערכת DSR משופרת, אלגוריתם ייעודי לנסיעת שטח, 3 מצבי הגבהה למתלים, מיגון תחתי ומצג נהיגה ,Off road+מערכת מתלי E-Active Body Control המגיעה עם 4 מצבי נהיגה שונים.

בפן האוטונומיה והבטיחות הדור השלישי מציג כסטנדרט את מערכת העזר של מרצדס. חבילת העזר כוללת: בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי, מעבר נתיב אקטיבי, בלימה אוטונומית עם זיהוי רכב חוצה בצומת, בפניה, זיהוי גודש תנועה, שמירה אקטיבית על נתיב, התרעה אקטיבית על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, כלל מערכות ה-PRE-SAFE® PLUS. כמו כן, הרכב מציג תצוגה עלית על השמשה (Head up display) עם 6 שדות שונים – בקרת שיוט, ניווט, הודעות, התרעות שונות ועוד ללא הצורך בהורדת העיניים מהכביש.

פנים הרכב
האלמנט המרכזי בעיצוב לוח המחוונים מורכב משני מסכי תצוגה בגודל של 12.3 אינץ' המעניקים שליטה אינטואיטיבית מלאה בפונקציות הרכב, תאי המיזוג משתלבים יחד עם תאורת אווירה פנימית בעלת 64 גוונים ומושבי עור המהודרים.

מידות הרכב
בסיס הגלגלים גדל ב-6 ס"מ (3135 ס"מ), האורך צמח ב-7.7 ס"מ (5207 ס"מ) והרוחב ב-2.2 ס"מ (1956 ס"מ).

ה-GLS בעל מערכת סיוע קולי של מרצדס MBUX שכוללת גם שימוש במציאות רבודה, מערכת הסאונד של Burmester הכוללת 13 רמקולים המפוזרים ברחבי הרכב שמאפשרים את פונקציית 2-way in car communication בה ניתן לבצע שיחות בין שורות הרכב על ידי הגברת הדיבור (ניתן לשדרג למערכת Burmester 3D).
המושבים הקדמיים בעלי פונקציות עיסוי, חימום מהיר למושב נהג ונוסע, אוורור מושב נהג ונוסע ועוד. כאופציה ניתן להזמין את הרכב עם מושבי מולטיקונטור אחוריים עם תוכניות עיסוי, בקרת אקלים עם 5 אזורים אשר כוללת גם את השורה השלישית ברכב ועוד.

מחירים:

ה-GLS 350 ימכר בישראל בהחל מ-810,900 ₪

ה-GLS 400 ימכר בישראל בהחל מ-849,000 ₪