כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

מועדון יגואר על דרך אלון

יגואר - מותג רכבי הספורט הבריטי, צורף לפני כשנתיים ל"חברת המזרח", יבואנית לנד-רובר וריינג' רובר - מותג השטח של האצולה הבריטית, ומאז הכפיל את מכירותיו בישראל!
בשישי האחרון ליכד היבואן את לקוחותיו ויחד יצאנו לטיול בכבישי הנהיגה הטובים בישראל, בשילוב קצת היסטוריה וכמובן פינוקים ואוכל טוב. היה תענוג!
ובנוסף הסרט והתמונות של צלמי הוידיאו והרחפן: שי דרויק ועמיר טרקל

Jaguar טיול המועדון הראשון בישראל

כשסר ויליאם ליונס (William Lyons) ייסד בשנת 1922 את הבסיס לחברת יגואר הוא קבע כי המכוניות, שהחלו להימכר רק בשנת 1935, ישלבו ביצועים ועיצוב שונה מהמקובל בשוק הרכב הבריטי. כך הביאה יגואר לעולם סדרה של דגמי ספורט משולבים בפאר המתאימים לאנשי האצולה שרצו "לחשוב מחוץ לקופסה", שלא לכתוב הפרועים והנועזים יותר, דגמים שהפכו לקלאסיקה בשוק הרכב הספורטיבי בעולם.
בשנת 1990 איחדה פורד את מותג השטח לנד-רובר וריינג'-רובר יחד עם יגואר ובשנת 2008 נמכרה החברה המאוחדת לקונצרן טאטא, המחזיק במותגים והמוביל אותם לדרך של ביקושים והצלחה בכל העולם.
לפני כשנתיים, במהלך של איחוד המותגים תחת יבואן אחד, נבחרה "חברת המזרח" - יבואן לנד-רובר לישראל, להיות גם יבואן יגואר. מאז הוכפלו המכירות בארץ והגיע הזמן לצאת יחד לטיול הראשון של מועדון יגואר בישראל.

משחררים את היגואר לכביש

לטיול הראשון של המועדון נבחרה דרך אלון המפותלת ולצידה מנזר עם קצת היסטוריה, הוזמן צוות צלמים מוכשר, מפיק מיוחד - רונן רייבנבך, שידאג לפינוקים ולאוכל טוב ונאספו לקוחות נבחרים של היבואן שהגיעו חלקם עם חברים וחלקם עם המשפחה.
נפגשנו בבוקר בקפה ג'ו שבחניון הנתיב המהיר לארוחת בוקר ותדריך ויצאנו לדרכנו מזרחה במטרה לחצות את קו פרשת המים של מדינת ישראל דרך ירושלים.
שיירה מרשימה של 20 יגוארים, מתוכם 4 יגוארים חשמליים זריזים ומהירים במיוחד, "השתלטה" על כביש המטפס דרך שער הגיא ודרך הגבעה הצרפתית ירדה מזרחה לעבר צפון מדבר יהודה והמחוזות הפחות מתוירים של ישראל.

מנזר סנט ג'ורג' בליבו של נחל פרת

יום שישי במנזר סנט ג'ורג' ועשרות אוטובוסים של צליינים מכל העולם מגיעים לראות את הפלא ששרד מאות שנים בלב המדבר ומעל המצוק של נחל פרת, הוא ואדי קלט.
על פי המסורת הנוצרית, במערה שסביבה נבנה המנזר (ויש עוד עשרות מערות התבודדות סביב) בישר המלאך ליואכים - סבו של ישוּע, כי חנה אשתו תלד בקרוב את מרים - אימו של ישוּע (ישו) אבי הנצרות והמשיח, ע"פ האמונה של הנוצרים.
המנזר המרשים הבנוי על צלע המצוק של ואדי קלט - נחל פרת בעברית, נבנה סביב מערות ההתבודדות כשהנזיר הראשון הגיע לכאן ממצרים במהלך המאה החמישית. המקום התרחב ונזירים נוספים הגיעו למערותיו בתקופת גיאורגיוס - הוא סנט ג'ורג' כמאה שנים לאחר מכן ומאז הפך למנזר. לאחר שהפרסים הרסו את המנזר שיקמו אותו הצלבנים והתיישבו במקום. בסוף המאה ה-19 הכנסייה היוונית-אורתודוכסית לקחה חסותה על המנזר והנזירים ששהו בו ומשנת 1967 הכירה ישראל בשטח ונתנה את מלוא הזכויות לפטריאך היווני.

למועדון יגואר זו הייתה הזדמנות להגיע לפינת חמד ייחודית שמושכת אליה תיירות מכל העולם, כביש מפותל ומהנה לנהיגה מוביל אליה ורוכלים מקומיים מיריחו ומהפזורה הבדואית שמסביב מציעים מרכולתם למבקרים.

כביש הנהיגה הטוב בישראל

דרך אלון, על שמו של יגאל אלון - שר העבודה בממשלתו של לוי אשכול, שהציע עוד בשנת 1967 תוכנית לטיפול בפליטים כשבעיקרה ביסוס ושליטה של ישראל בעבר הירדן המערבי והשארת בקעת הירדן כחיץ ביטחוני חיוני למדינת ישראל.
לזכרו של השר נקבעה הדרך העוברת בגב ההר, באמצע הגובה שבין קו פרשת המים לכביש הבקעה וכיום היא דרך מפותלת סלולה באספלט טוב היוצא צפונה מכפר אדומים, מטפס לישוב אלון, עוצר במצפה חגית, יורד ומתפתל עד לעין מבוע שבנחל פרת, עולה לצומת רימונים וממשיכה צפונה לכיוון כביש חוצה שומרון.
אנחנו פנינו מזרחה בצומת רימונים וירדנו לכיוון יט"ב והעוג'ה על כביש חדש המקביל לכביש הישן,שחיבר את גשר אלנבי ויריחו עם רמאללה, שזכה לשם הירדני: טריק אבו ג'ורג'. ירדנו לכביש 90 ונסענו צפונה עד צומת בית הערבה ומשם טיפסנו מערבה על כביש 1 עד למסעדה הכנענית שבצומת כפר אדומים.

תודה רבה למשתתפים הנהדרים ש"עשו את הטיול" למוצלח

בוקר טוב בקפה ג'ו







מטפסים לירושלים וחוצים את קו פרשת המים



על הכביש המפותל למנזר סנט ג'ורג'



על דרך אלון











סיום מפנק לטיול הראשון של מועדון יגואר










תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - א

06 בנובמבר 2019 ב 21:51

תודה לצוות יגואר היה מדהים
חוויה מטורפת ....שאפו

2

אתר השטח 4X4

02 בדצמבר 2019 ב 16:42

הוספנו וידאו חדש! צילום: שי דרויק ועמיר טרקל