אופנועים / טרקטורונים > יצרנים

נורטון

יצרן אופנועים בריטי ומותג על בתחום הדו-גלגלי.
מייצר אופנועים נחשקים משנת 1898 - מותג האופנועים הוותיק בעולם!
והסמל של היצרן המצויר על מיכלי הדלק נשאר זהה כבר 120 שנים!!


אופנועי Norton

מותג על בריטי שנוסד לפני 120 שנים, פשט את הרגל והפסיק לייצר לפני כמה עשרות שנים ובשנת 2008 חזר לפס הייצור באותו מפעל במרכז אנגליה באותה מצודה בה היה קיים המפעל בעבר - Castle Donington.
נורטון חזרו למסלולי המרוצים בשנת 2012 כשהם מתמחים במרוצי כביש, שהמפורסם שבהם הוא ISLE OF MAN TT. סטיוארט גרנר המנכ"ל והבעלים של נורטון הוא גם מתחרה פעיל במרוצי הכביש.
הלוגו של NORTON צוייר ע"י ביתו של הבעלים לפני כ-100 שנים, ומופיע ללא שינוי מאז על כל מיכלי הדלק בכלל הדגמים.
הדגם הפופולארי של נורטון נקרא קומדנו שיוצר מעל 500,000 יחידות וזכה במשך 5 שנים ברציפות כאופנוע השנה.
נורטון מייצרת אופנועים ב-3 משפחות ובהן 4 אופנועי ספורט, 10 אופנועים בתצורה קלאסית ו- 2 אופנוענים מתקדמים בתקן יורו 5.


הפלטפורמה הראשונה והמפורסמת שבהם היא הקטגוריה הקלאסית ובהם הנורטון קומנדו והנורטון דומינייטור במספר דגמים: ספורט, קפה רייסר, קליפורניה.
דגמי הדומינייטור מוצעים בתצורת קפה רייסר בשילוב החלקים הטובים ביותר בעולם המירוצים: מתלי אוהלינס, בלמי ברמבו תחרותיים, חלקי קרבון רבים, ואיכות בניה בעבודת יד.


שני דגמי האטלס הם הבשורה של נורטון לתקן יורו 5 ושמם Ranger ו-Nomad עם מנועים מתקדמים בנפח 660 סמ"ק, תוצרת נורטון, ועם יחס הספק-משקל הדומה לאופנועי מירוץ.


אופנועי המירוץ - הסופרבייק של נורטון הם דגמי V4RR - אופנועי מירוצים טהורים וחוקים לכביש עם מטב החלקים - במתלי אוהלינס מהסדרות היקרות ביותר, בלמי ברמבו מונובלוק, חלקי קרבון בכמויות של חללית (אפילו חישוקי קרבון בחלק מהדגמים) והספק גבוה של מעל 200 כ"ס ומעל 13 קג"מ, ממנוע V4 בנפח 1,200 סמ"ק.