שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בקרוב: דור חדש ללנד קרוזר 200

הדגם החדש, שייקרא לנד קרוזר 300, צפוי להימכר בעולם כבר בקיץ הקרוב.
ועוד בקנה של טויוטה: מחליף לפראדו 150

טויוטה ידועה כיצרנית שאינה ממהרת לחדש את דגמיה, וכראיה יכול לשמש הלנד קרוזר 200 שהגיע לשווקים כבר ב-2007. אבל עכשיו נמצא על הפרק דור חדש שיחליף אותו, שייקרא ככל הנראה לנד קרוזר 300 והוא צפוי לקבל מערכת הנעה היברידית, שתחליף את מנועי ה-V8 של הדגם היוצא. ותחזיקו חזק: בקרוב יגיע גם מחליף לפראדו 150 (זה שאצלנו נקרא פשוט לנד קרוזר), וגם הוא יוצע עם מערכת היברידית.

לנד קרוזר 200. יוחלף בקרוב

על פי דיווחים שונים בעיתונות הרכב העולמית, המערכת הזו תכלול מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר אליו יתווסף מנוע חשמלי. עדיין לא ברור כיצד בדיוק תעבוד המערכת, והאם מנוע הבנזין יניע רק זוג גלגלים אחד בעוד המנוע החשמלי את הזוג השני, או כל קומבינציה אחרת. גם לא ברור באיזו תיבת הילוכים יצויד הדגם החדש: אוטומטית עם עשרה הילוכים או אולי תיבה רציפה. מה שברור שתשמר ההנעה בכל הגלגלים, ויהיה כמובן גם הילוך כוח.

הלנד קרוזר 300 ייבנה על שלדת ה-TNGA של טויוטה, המשמשת בהתאמות שונות את מרבית הדגמים העכשוויים שלה. אבל על פי הדיווחים, הוא ישמור על שלדת הסולם המסורתית, מה שמעלה תהיות למהות מערכת המתלים הצפויה בדגם החדש והאם הוא יישאר עם הסרן האחורי החי, כמו בדגם הנוכחי. תהיה זו תופסת גם לגבי הפראדו, שגם הוא צפוי להישאר עם שלדת הסולם (מבחן דרכים לפראדו הנוכחי).

גם הפראדו צפוי להחלפה

ה-200 זכה להצלחה גדולה בארה"ב בשנים הראשונות לייצורו, אבל מאז המכירות שלו שם הלכו ודעכו (באוסטרליה, לעומת זאת, המכירות פורחות). במחיר שמגרד את ה-90 אלף דולר, הקונה האמריקני יכול לרכוש את הדגם התאום של לקסוס, ה-LX570 או להשקיע רק 70 אלף דולר ולקנות את הדגם הבכיר ביותר של הסקויה. האם הדגם החדש יקבל תמחור אחר? נחכה ונראה.