שטח 4X4 > כתבות > חדשות

MWM ספרטן: כשרוסיה וצ'כיה נפגשות

חברה צ'כית המתמחה במכוניות כל-חשמליות חישמלה את ה-UAZ האנטר. התוצאה: רכב שטח פשוט וספרטני שיעמוד בתקינה האירופאית של זיהום אוויר

הפסקת הייצור של הדיפנדר הישן, הותירה לא מעט אנשי שטח בבריטניה ללא אופציה לרכוש רכב חדש בסגנון דומה: פשוט, קשוח, עם עבירות טובה, בלי "קשקושים" מיותרים. לתוך הנישה הזו מנסה כעת לחדור החברה הצ'כית MW Motors עם הספרטן, שהוא הסבה של ה-UAZ האנטר מתוצרת רוסיה, שקיבל הנעה כל-חשמלית וגם הגה ימני.

ההאנטר, שהוא גלגול של ה-469 UAZ, הוא ללא ספק רכב קשוח ופשוט, על סף הפרימיטיביות: שלדת סולם, שני סרנים חיים, הילוך כוח, קפיצי סליל מלפנים אך מאחור מותקנים קפיצי עלים, וגם בלמי דיסק תמצאו רק בגלגלים הקדמיים, באחוריים יש דראמים... הרכב גם חף מכל מערכות בטיחות מודרניות.

MW ספרטן. פשוט, קשוח וחשמלי

כמו רכב שטח רבים אחרים, ה-469 פותח למשימות צבאיות, אך בעוד מרבית החברות האחרות בתחום (ג'יפ, לנד רובר וכו') כבר דהרו קדימה בהיצע הדגמים שלהן, UAZ שמרה אמונים לתכנון הבסיסי ואפשר לראות זאת בתמונות של ההאנטר.

לגבי הספרטן, MW לא שיחררה עדיין יותר מדי פרטים. לא על מערך ההנעה (אך הסבירות היא למנוע אחד בלבד שיחליף את המנוע המקורי ויתחבר לרכבת הכוח הקיימת) וגם לא על טווחי הנסיעה. מה שכן פורסם, שהשיווק שלו בבריטניה יחל לקראת החצי השני של שנה זו, ודגם עם הגה שמאלי ישווק בכל אירופה בשנה הבאה.

ההאנטר, מבט פנימה. הפשטות זועקת

זאת יכולה להיות בשורה טובה גם לנו, משום שההאנטר מצויד במנועי בנזין ודיזל שאינם עומדים בתקינה האירופאית העכשווית. הוא משווק רק במדינות שהתקינה בהן סלחנית יותר, כמו רוסיה, מרכז אסיה, כמה ארצות באפריקה ובמזרח התיכון. הספרטן, עם מנוע חשמלי שאינו מזהם, יכול להוות תשובה גם לג'יפאי ישראלי שמחפש את הפשטות, מה גם שמחירו צפוי להיות זול. רק צריך יבואן שירים את הכפפה.

UAZ 469. האב המיתולוגי

158304885358515830488552051583048856885