שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סקודה עוברת לחשמל

רכב הפנאי החשמלי הראשון של החברה, האניאק, יעלה לכבישים בתחילת השנה הבאה

מהפכת החישמול של כלי הרכב החלה אמנם כבר לפני למעלה מעשור (קישור לכתבה), אבל בשנה-שנתיים האחרונות יש ממש "מתקפה" בתחום, ונראה שכל היצרניות פונות לכיוון הזה. אחת האחרונות שבהן היא סקודה, שפרסמה השבוע את הנתונים הטכניים של רכב הפנאי הראשון מתוצרתה שיקבל הנעה חשמלית – האניאק (Enyaq).

הדגם החדש ייבנה על פלטפורמת ה-MEB של פולקסוואגן, המיועדת לכלים עם הנעה חשמלית. אורכו של האניאק יעמוד על 4.65 מטר, עם רוחב של 1.88 וגובה של 1.62 מטר. הוא יוצע בחמש גרסאות שונות, עם שלוש אפשרויות לקיבולת מצברים. שלוש מהגרסאות יהיו עם הנעה אחורית בלבד, עם מנוע בודד על הסרן האחורי, בעוד ששתי הגרסאות הבכירות יקבלו מנוע נוסף על הסרן הקדמי שיאפשר הנעה בכל הגלגלים.

האניאק, עדיין לבוש בצבעי הסוואה

הגרסה הבסיסית תגיע עם מצברים בקיבולת של 55 kWh, מנוע המספק 146 כ"ס וטווח נסיעה של 340 ק"מ. בשתי הגרסאות הבכירות, אלו עם ההנעה בכל הגלגלים, קיבולת המצברים תעמוד על 82 kWh עם טווח של 460 ק"מ בין טעינה לטעינה. גרסת ה-vRS, הבכירה ביותר, תצויד במנועים עם הספק כולל של 302 כ"ס, תזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות ותגיע למהירות מירבית של 180 קמ"ש. טעינה מלאה של המצברים מושגת תוך 6-8 שעות, אבל תהיה אופציה לטעינה מהירה שתטען חלקית את המצברים תוך 40 דקות.

הייצור היה מתוכנן להתחיל לקראת סוף שנה זו, אבל ייתכן שבשל הקורונה התוכניות יידחו במעט.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - עוזי

02 ביוני 2020 ב 15:58

לא יודע נראה לי שיהיו לי בעיות חשמל מיד לאחר שאני מחבר אותה לשקע כי בעיות רק מדבקות.