שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דאצ'יה: להתראות לודג'י, שלום ל-SUV חדש

החברה הרומנית תפסיק לייצר את הוואן בעל שבעת מקומות הישיבה לטובת SUV עם אותו מספר מושבים. ועל הפרק גם ייצור קרוס-אובר חשמלי קטן

על פרסומים באתר romania-insider ייצורו של הלודג'י, הוואן בעל שבעה מקומות הישיבה, יופסק בקרוב לטובת SUV חדש עם אותו מספר מושבים. הדגם החדש, שצפוי להגיע כבר בשנה הבאה, יתבסס על הפלטפורמה והמכלולים של הדאסטר (קישור לכתבה על השקת הדור האחרון של הדאסטר בישראל). הלודג'י לא מהווה להיט מכירות גדול, בניגוד לדאסטר, וזאת בוודאי אחת הסיבות למהלך הצפוי.

הבחירה בפלטפורמה של הדאסטר נועדה כדי ל"חתוך" בהוצאות הפיתוח, ובשל כך ייתכן שגם אלמנטים מסוימים מהלודג'י ימצאו דרכם לדגם החדש, שיקבל ככל הנראה שם שונה, כדי לנתק את תדמיתו מהלודג'י.

דגם הקונספט של הספרינג. יגיע בקרוב לייצור

כחלק מ"מסע" הקיצוצים בדאצ'יה, הדור הבא של הסנדרו והלוגאן ייבנה על פלטפורמת ה- CMF-B הפשוטה יותר, מה שיאפשר לשמור על המחיר הזול של דגמים אלה.

דגם חדש נוסף של דאצ'יה שעתיד להגיע לשווקים בקרוב הוא הספרינג (Spring), שהוצג כדגם קונספט לפני כשלושה חודשים. מדובר בקרוס-אובר כל-חשמלי קטן, עם טווח נסיעה של כ-200 ק"מ, מה משייעד אותו לשימוש עירוני בעיקר. הספרינג ייבנה בסין, לצד דגמים חשמליים אחרים של קבוצת רנו, שהיא הבעלים של דאצ'יה. זה אמור להיות הרכב החשמלי הזול ביותר שיימכר באירופה, עם תו מחיר של כ-10,000 אירו ואולי אפילו פחות.