שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

דרישת הרוב: דיפנדר חדש בישראל

הדיפנדר החדש כמעט ואינו דומה לדיפנדר הוותיק והטוב שיצר ורומם את המותג הנחשק - לנד רובר ושורשיו בשנת 1948. עם זאת, הדיפנדר החדש משמר את השם ויותר מכך את יכולת ההרפתקנות יחד עם ה-DNA הייחודי של היצרן הבריטי.
עם המון טכנולוגיה, יכולת כביש מרשימה ומפנקת ויכולת שטח אמיתית המאפשרת לסטות מהדרך הראשית, לטפס את משלט 21... ומיד לאחר מכן לחזור לשגרת היום יום של רוב משתמשיו הפוטנציאלים.
לנד רובר השיקה השבוע את הדיפנדר החדש בישראל ולנו העונג להדריך את האירועים החל מהטיפוס האתגרי במשלט 21 ועד למרומי הרמפות של המוטוקרוס במסלול האופנועים שבמכון וינגייט

ברוך הבא: דיפנדר 2020

החל מייצור הלנדרובר הראשון בשנת 1948 הפך הדיפנדר לאייקון של אנשי השטח ושם נרדף להרפתקנות עבור אנשים המחפשים לפרוץ גבולות ולהגיע למקומות רחוקים ונידחים (קישור לתוכנית המוטורית שצולמה בירדן בחגיגות 60 שנים ללנדרובר).


1591189454156

New Defender for a New Age

אפשר לומר כי הדיפנדר החדש הוא פרשנות עכשווית לאגדה המוטורית. ואם אתם שואלים: מה זה הדיפנדר הזה? הרי הוא נראה אחרת ומתומחר אחרת אשיב בפשטות: כי זהו הרכב הכי קרבי והכי קשוח והכי הרפקתני בצי של לנד רובר ובכך שומר הדיפנדר החדש על מקומו בהיררכיה המוטורית.
הוא חכם וגם קשוח, הוא עמוס בטכנולוגייה אך גם ורב יכולות בכביש ובשטח. ההגה והדוושות שלו במרכז ההגה ומול הנהג, יש לו מערכות מתקדמות, בעצם הכי מתקדמות! בתחום המתלים, הבטיחות, הנסיעה במצבים שונים והפינוק לנהג.
לדיפנדר החדש מערכת מתלים חדשה עם כריות אוויר וחמישה מצבי גובה, מצבי נהיגה נשלטים (TERRAIN RESPONSE), מערכת מסכים מתוחכמת הנקראת PIVI PRO עם מצלמות המאפשרת מיגוון מבטים כולל מבט "מתחת לרכב" כאילו "מכסה המנוע שקוף". כל דגמי הדיפנדר שישווקו בישראל יצוידו בחבילת "OFF ROAD" הכוללת: נעילה "אמיתית" לדיפרנציאל המרכזי והאחורי וצמיגי ALL TERRAIN בעלי קוטר גדול של 815 מ"מ.
הדיפנדר מגיע עם ג'נט (חישוק) במידה של 20 אינץ' וצמיגים בחתך 60 או 19 אינץ' וחתך 65 או 18 אינץ' וחתך 70 - שזה כבר טוב מאוד לשטח!

בתחום הבטיחות מצויידים הדיפנדרים החדשים בכל המערכות האפשריות ועם חבילת DRIVE ASSIST מקבלים: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת "שטח מת" אקטיבית, בלימה אוטונומית, התראת שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב, מראה מרכזית שהיא גם מסך למצלמת גג אחורי, חיישנים ומצלמות סביב הרכב ועוד...

כרגע נמכרים בארץ דגמי ה-110 בעלי 5 דלתות בתצורות של חמישה או שבעה מושבים, ולקראת סוף השנה יצטרף גם הדיפנדר 90 הקצר בעל שלוש הדלתות. את הדיפנדר ניתן לרכוש עם מנועי דיזל 2.0 בעלי 200 או 240 כ"ס ומנוע בנזין 3.0 ליטר בעל 400 כ"ס!

1591189368198

משלט 21 לצד דרך בורמה

ב-1948 עם קום מדינת ישראל (ושנת ההקמה של לנד רובר) מצאו לוחמי הפלמ"ח דרך עוקפת ל-באב אל ואד (שער הגיא) במטרה לפרוץ את המצור הערבי על ירושלים ולהצילה מכניעה. הדרך טיפסה בנחישות בין בית מאיר (בית מחסיר) לשלוחת המשלטים ובתחילתה אף היה בה קטע אתגרי שאינו עביר לרכב ובו סבלים סחבו על גבם את התחמושת והאספקה בין שיירה שהגיעה מהשפלה ולשיירה שהגיעה מירושלים הנצורה. 72 שנים לאחר מכן הבאנו את הדיפנדרים החדשים להאבק במעלה המפורסם של משלט 21 כשהוא במצב קשה מבחינת אחיזה וחריצים בזכות החורף הקשה והטוב שעבר עלינו.
3 דיפנדרים חדשים ו-2 דיפנדרים ותיקים הפגינו נחישות ועוצמה יחד עם עבודה קשה וללא הנחות טיפסנו את החלק הקשה והחריצי של המעלה כשבסופו כולנו הגענו למעלה בריאים ומרוצים וללא נזקים משמעותיים - שני קרעים בדופן של צמיג ופינה של פגוש קדמי שפגשה "קיר" סלע-קיר בסיום המעלה ושלא לצורך (אבל זה חלק מהחיים בשטח).
קישור למסלול טיול של משלט 21

image

המחליף של דיפנדר הוא דיפנדר אחר!

נכון זה המשפט האלמותי (שנכון גם למטוס הדקוטה הוותיק) אבל אם שואלים "מה זה דיפנדר בשבילי?" (והרבה שואלים בימים האחרונים...) ותושבתי: דיפנדר זה הכלי הכי "קרבי" שיש ללנד רובר להציע! מי שרוצה להיות איש ברזל ולנסוע במכונה (האמיתית) העשויה אלומיניום ופלדה יתכבד וימצא לו דיפנדר ותיק, על סף האספנות, ישקיע וישמור עליו נאמנה וכי אז מובטח לו שותף גיבור, נאמן, קצת רועש ומקרקש, מאיץ מ-0 ל-100 ב-22 שניות ביום טוב ומשייט סביב ה-100 קמ"ש - אבל זה הדבר האמיתי ושל פעם!
מי שיש לו הממון בכיסו ורוצה רכב כביש/ שטח כזה שעושה את שתי המשימות ברמה גבוהה שיקנה דיפנדר חדש! - היכולת לנסוע על הכביש, כמו רכב יוקרה ואף טוב ומפנק מרוב כלי הרכב וברגע אחד להפנות את ההגה לשביל ולהתחיל לטפס על סלעים וחולות ומיד בסיום לחזור בנוחות לכביש - זה דיפנדר!

הדיפנדרים במשלט 21

מערכת המתלים של הדיפנדר

גגג


לדיפנדר החדש מערכת מתלים על בסיס כריות אוויר, המחליפות את קפיצי הסליל המסורתיים, בדומה למערכות הנמצאות בדיסקברי ובריינג' רובר.
אפשר להנמיך את הדיפנדר כ-5 ס"מ ואז גובה הרכב יורד ל-1.91 מטרים ומאפשר כניסה בטוחה לחניונים נמוכים.
הרכב יכול לעלות בשליטת הנהג ולהגדיל את מרווח הגחון ב-7.5 ס"מ ועוד שתי הגבהות - הראשונה אוטומטית של 3.5 ס"מ והאחרונה של עוד 3.5 ס"מ בשליטת הנהג.

לדיפנדר החדש זווית גישה של 38 מעלות, זווית נטישה של 40 מעלות (שהן כמובן משתנות ככל שמגביהים או מנמיכים את הרכב) רק להשוואה לדיסקברי זווית גישה של 34 מעלות ונטישה של 30 מעלות. לדיפנדר החדש יש מצב של צליחה (מעבר מים) בעומק של עד 90 ס"מ!

image



דיפנדר חדש - הדגמים, המנועים והמחיר:

S200

SE240

SE400

נפח מנוע (ליטר)

2.0 דיזל

2.0 דיזל

3.0 בנזין

הספק מירבי (כ"ס)

200

240

400

מומנט מירבי (קג"מ)

43

43

55

תאוצה 0-100 (שניות)

10.3

9.1

6.1

מהירות מירבית (קמ"ש)

175

188

208

צריכת דלק עירוני בינעירוני (ליטר/100 ק"מ)

8.7 7.2

8.8 7.2

12.5 8.5

פליטת CO2 (גרם)

251

253

277

תיבת הילוכים

ZF 8 הילוכים

ZF 8 הילוכים

ZF 8 הילוכים

דיפנדר 110

S 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 498,000 ₪

SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל, 240 כ"ס 5 מקומות – 570,000 ₪

SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל 240 כ"ס 7 מקומות – 585,000 ₪

SE 400 מנוע 3.0 ל' בנזין, 400 כ"ס 7 מקומות – 668,000 ₪

דיפנדר 90

BASE 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 425,000 ₪

S 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 468,000 ₪

SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל 240 כ"ס 5 מקומות - 545,000 ₪

SE 400 מנוע 3.0 ל' בנזין, 400 כ"ס 5 מקומות – 615,000 ₪

1591189349512

מהעיתונות בהמשך להשקה:

רמי גלבוע וואלה - נהיגה ראשונה: לנד רובר דיפנדר 110

אבל סגולותיו החקלאיות והספרטניות של הדיפנדר הקשיש כבר לא התאימו לעולם המודרני, והגיע הזמן להחליף אותו. יכלו הבריטים לשמר את הפורמט הפרקטי-קשוח, אבל הם החליטו לבצע דילוג נחשוני - הדיפנדר החדש לא מנסה להחליף את הדגם היוצא בכל הנוגע לפשטות מופגנת, פונקציונאליות מדברית, קסטומיזצייה ומגוון מרכבים (טנדר, ברזנט ו-130). מי שמחפש המשך טבעי לדיפנדר היוצא, לא יימצא כאן את מבוקשו. התכנסנו היום כדי לבחון רכב כל-חדש, האמור לשלב יכולות כביש ושטח יוצאות דופן.
קישור לכתבה המלאה של רמי גלבוע בוואלה

1591189446275

נועם ריין ICAR - דיפנדר מבטיח כתמיד

אבל היה ברור שמשהו צריך להשתנות. תקנות זיהום האוויר והבטיחות, יחד עם הדרישות העדכניות של הלקוחות, הובילו את הדיפנדר למקום שונה לחלוטין. הוא עדיין רכב שטח יוצא מהכלל, אבל בצורה אחרת לגמרי מכפי שהוא היה בעבר. היום הוא רכב נהדר גם על הכביש.

קישור לכתבה המלאה של נועם ריין באיי-קאר

image

רוני נאק שטח - לנד רובר דיפנדר חוזר

בינתיים נוכל לספר לכם שהדיפנדר מאוד מרשים על הכביש, מהיר מאוד ומגהץ היטב דרכי עפר מהירות ובעל יכולת עבירות טובה.

קישור לכתבה המלאה של רוני נאק - מגזין שטח

image

יואל פלרמן - מגזין אוטו

בסופו של אתגר, שלושת הכלים התגברו על המעלה הזה, לעתים לאחר מספר ניסיונות, אבל תמיד הכלים היו בשליטה מלאה, ועם ההיכרות הטובה יותר שהתגבשה ביחס לתוואי הנכון, זה היה קל יותר. לאחר מכן כלל התוואי מסלעה רצופה שהייתה ידידותית יותר ואפשרה קצב גבוה יחסית. לא רק היא אפשרה, גם הדיפנדר שהפליא עשות ושמר על איכות נסיעה מכובדה בהחלט. גם שם.

קישור לכתבה המלאה של יואל פלרמן במגזין אוטו

יואל פלרמן במגזין אוטו המודפס:

הדגם החדש לא ויתר ולו כזית על יומרת שטח - והתוואי המאתגר, כולל משלט 21, הוא הצהרה, וגם הפגנת ביטחון ראויה לציון של היבואן - כך שהוא אמור להתייצב בקצה אותו פיסטין שהדגמים הנ"ל הינו עליו את גלגליהם

image

כפיר כשריאן ובועז קורפל בסקירה של 360 מעלות:

קישורים נוספים לכתבות בתקשורת:

גיא רדר בוידיאו מתוך הדיפנדר במסלול בוינגייט

כפיר כשריאן מצלם את רוני נאק מטפס את משלט 21

ששי כהן - אתר WHEEL


אייזק דוידוביץ באתר דרייב טיים

ניר בן טובים בערוץ הספורט - 5

טל אבן באתר גלגלים

159118934498715911893466931591189348607159118935093115911893525961591189354087159118935657415911893582331591189360038159118936161915911893629861591189364999159118936688915911893698051591189374143
1591189399050159118937807615911893801991591189382327159118938492715911893868011591189388797159118939106415911893925681591189394085159118939532915911893970321591189401209159118940258515911894037871591189406274159118940960615911894116271591189413435159118941477015911894169091591189418013159118942084315911894233041591189426299159118942824115911894301831591189433159159118943443915911894364171591189440371159118944216315911894439451591189447726159118944911015911894509741591189452877159118945598315911894577551591189462110159118946360815911894654361591189469023159118947780315911894831471591189485713


159126143945315912614405421591261442371159126144405015912614460391591261447984

1591261699618

159126167857415912616804111591261681802159126168439415912616869841591261688517159126168962415912616911541591261692960159126169441115912616960551591261697996159126170175215912617029631591261704235159126170558615912617067591591261708464159126170983715912617123241591261714183159126171557215912617168401591261718620159126172004515912617213611591261725519159126172692415912617286911591261731996159126173318715912617346181591261735881159126173724615912617388191591261740540159126174277815912617439231591261745351159126174650515912617478801591261749757159126175149615912617529351591261756577159126175773215912617550591591261760840159126176253515912617699571591261764840159126177115015912617724131591261773598
15912618188301591261776232159126177752015912617816131591261782651159126178432515912617857961591261787431159126179319815912618077441591261817376

תגובות

28 תגובות

1

אורח/ת - אבי

06 ביוני 2020 ב 04:39

מהלכי מתלה שלו קצרים כמו שצפוי?

2

Ogash Ofer

06 ביוני 2020 ב 09:58

אורח/ת - אבי כתב/ה:
"

מהלכי מתלה שלו קצרים כמו שצפוי?

"
הדיפנדר החדש "יושב" על קפיצי אוויר שיודעים להגביה ולהנמיך את הרכב.
יש להם מהלך מכובד עבוד מתלים נפרדים עם כריות אוויר.
אבל אין כאן אפשרויות שדרוג ושינויים.
ואם בדיפנדר הגיבור שלי (מודל 1995) יש דרופ קיט על סרן חי - בחדש זו לא אופציה!

3

Ogash Ofer

06 ביוני 2020 ב 10:00

למהלך מתלה שכזה אפשר רק בסרן חי עם מערכת דרופ-קיט (בה הקפיץ יכול לצאת מהתושבת שלו לצורך פתיחת מהלך ואז לחזור פנימה)

4

אורח/ת - Rami Sarfati

08 ביוני 2020 ב 09:30

אוגש שלא תתפתה להחליף את הנסיכה

5

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 09:42

אורח/ת - Rami Sarfati כתב/ה:
"

אוגש שלא תתפתה להחליף את הנסיכה

"
אל דאגה - את הדיפנדר הגיבור שלי אני לא מחליף בשום דבר!

6

אורח/ת - Ronen Topelberg

08 ביוני 2020 ב 09:43

אליפות עופר !
אירוע השקה של אלופים !!!

7

אורח/ת - Alon Nachshon

08 ביוני 2020 ב 09:44


מרשים, במיוחד עם הצמיגים האלה.

8

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 09:45

אורח/ת - Alon Nachshon כתב/ה:
"


מרשים, במיוחד עם הצמיגים האלה.

"
בהחלט מרשים.
עם גנט 18 אינץ' וצמיגים בחתך 70 (אחוז) היכולת בשטח תהיה טובה יותר

9

אורח/ת - Kobi Betsalel

08 ביוני 2020 ב 09:45

שמענו מכל הכיוונים שהיה אירוע מגניב ברמות-על לרכב מהמיוחדים והמגניבים ביותר שיש

10

אורח/ת - Artiom Hazin

08 ביוני 2020 ב 09:47

רק אני חושב שעדיף דפנדר הישן?

11

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 09:49

אורח/ת - Artiom Hazin כתב/ה:
"

רק אני חושב שעדיף דפנדר הישן?

"
תלוי למה עדיף?
את הדיפנדר (הישן) שלי כבר 26 שנים לא אחליף! בגלל ועל אף שהוא טרקטור!!
אבל מי שרוצה רכב מודרני, מפנק, בטיחותי, שנוסע על הכביש כרכב יוקרה אך עם יכולת שטח מכובדת - הדיפנדר החדש נוצר בשבילו. ומן הסתם יש לחדש יותר ביקוש מאשר לדיפנדר הישן והטוב.

12

אורח/ת - Artiom Hazin

08 ביוני 2020 ב 09:50

אני מתכוון בדיוק למה שאמרת. בשטח עדיף טרקטור.
תן היום בחירה לקונה לקנות דיפנדר הישן אבל חדש מהמפעל או החדש חדש הזה.
אני חושב הישן ינצח במכירות

13

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 09:51

אורח/ת - Artiom Hazin כתב/ה:
"

אני מתכוון בדיוק למה שאמרת. בשטח עדיף טרקטור.
תן היום בחירה לקונה לקנות דיפנדר הישן אבל חדש מהמפעל או החדש חדש הזה.
אני חושב הישן ינצח במכירות

"
אז מסתבר שזה לא נכון!
להרבה אנשים יש אמוציות לדיפנדר הישן - אבל מעט מאוד אנשים מחזיקים בישן ומוכנים "לסבול" איתו לאורך זמן.

14

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 09:53

וחוץ מזה שאת הדיפנדר הישן והטוב הפסיקו לייצר לפני כמה שנים כי לא עמד בתקני הבטיחות וזיהום האוויר וכי הביקוש כבר היה בשפל.
לכן היצרן השקיע בפיתוח של כלי חדש.
אני יוצא מתוך נקודת הנחה כי יצרן רוצה למכור כמה שיותר כלי רכב.

15

אורח/ת - Costa Lemberg

08 ביוני 2020 ב 10:11

Yulia Lemberg - זוכרת ששאלת מה יהיה הדבר הראשון שנעשה אם נזכה בלוטו?
אז הנה..
כל מה שצריך בחיים, על 4 גלגלים

16

אורח/ת - Itzik Barel

08 ביוני 2020 ב 10:11

Costa Lemberg - חבל על הכסף. לך תקנה לנד קרוזר חדשה.
גם תחסוך 200 אלף ש"ח וגם תקבל רכב שעדיף בשטח בהרבה

17

אורח/ת - יובל ברקאי

08 ביוני 2020 ב 10:12

חוץ מהדיפנדר בנזין שהשאיר חצי פגוש במשלט. הכול טוב...

18

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 10:15

אורח/ת - יובל ברקאי כתב/ה:
"

חוץ מהדיפנדר בנזין שהשאיר חצי פגוש במשלט. הכול טוב...

"
יובל ידידי - הפינה של הפגוש נפגעה מסלע ולאחר העליה - בקטע מישורי וממפגש לא זהיר עם סלע, קורה ויכול לקרות לכל אחד, במיוחד מול עמודי חנייה במדרכות תל אביב.
נפל החלק התחתון של הפגוש, תוקן במקום מיד לאחר מכן על ידי עם כמה אזיקונים ולמחרת במוסך הוחזר למקום כאילו לא קרה.
אני מניח שהשדרוג הראשון לדיפנדר החדש יהיה פלטת מיגון קדמית שתחליף את הפלסטיקים האלו.
חשוב לזכור כי הרכב הגיע למשלט חדש, ללא מיגונים או שינויים, כמו שיצא מבית היבואן ובמקרה הזה היישר מהאוניה.

19

אורח/ת - אבי

08 ביוני 2020 ב 10:17

בטוח מרשים מפנק מצויין בכביש עם יכולות טובות בשטח. אבל נראה שמעבר לשם וצורה, אין הבדל ממש משמעותי בינו לבין הדיסקברי. הרי גם הדיסקברי מפנק מודרני מעולה בכביש עם יכולות טובות בשטח.
לכן זה נראה יותר כמו מהלך שיווקי כדי לתפוס עוד כמה לקוחות עם מוצר שיש לו תכלס המון חפיפה עם מוצר אחר. אותו קהל יעד עם איזה ניואנס קטן.
זה דומה לזה שאם jeep למשל היו מחליטים שלא כדאי מסחרית יותר לייצר את הרנגלר, אז היו לוקחים את הגראנד צירוקי wk2, יוצרים לו צורה מרובעת, משפרים לו מעט את זווית הנטישה וקוראים לו "הרנגלר החדש". זה תכלס מה שלנד רובר עשו.

20

אורח/ת - Ayelet Bachrach

08 ביוני 2020 ב 10:24

האתגר הבא:
זמנו את העז ההרים טוב ביותר גימני !!!! מול הדיפנדר
ראש בראש בשטח
אני לא בטוחה מי לוקח ...

21

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 10:25

אורח/ת - Ayelet Bachrach כתב/ה:
"

האתגר הבא:
זמנו את העז ההרים טוב ביותר גימני !!!! מול הדיפנדר
ראש בראש בשטח
אני לא בטוחה מי לוקח ...

"
גם עם הג'ימני מטפס טוב יותר בקטעים הכי קשים (לא ממש בטוח) עדיין הדיפנדר החדש יגיע הרבה לפניו לשטח, ייסע מהר יותר על השבילים, יטפס באותו הקצב ויחזרו הביתה שעות בזמן שהג'ימני רק יגיע לעלייה...
מבחן דרכים לא עושים בין כלים שההפרש בינם הוא פי 4 בכסף.
וכל זה מבלי לפגוע באהבתי והערכתי לג'ימני שהוא אכן "עז הרים" משובח.

22

Ogash Ofer

08 ביוני 2020 ב 10:27

אורח/ת - אבי כתב/ה:
"

בטוח מרשים מפנק מצויין בכביש עם יכולות טובות בשטח. אבל נראה שמעבר לשם וצורה, אין הבדל ממש משמעותי בינו לבין הדיסקברי. הרי גם הדיסקברי מפנק מודרני מעולה בכביש עם יכולות טובות בשטח.
לכן זה נראה יותר כמו מהלך שיווקי כדי לתפוס עוד כמה לקוחות עם מוצר שיש לו תכלס המון חפיפה עם מוצר אחר. אותו קהל יעד עם איזה ניואנס קטן.
זה דומה לזה שאם jeep למשל היו מחליטים שלא כדאי מסחרית יותר לייצר את הרנגלר, אז היו לוקחים את הגראנד צירוקי wk2, יוצרים לו צורה מרובעת, משפרים לו מעט את זווית הנטישה וקוראים לו "הרנגלר החדש". זה תכלס מה שלנד רובר עשו.

"
הרעיון בדיפנד החדש שהוא כלי הרכב הקשוח ביותר אצל היצרן מאז ומעולם וגם בשנת 2020.
על עיצוב לא נתווכח - זה עניין של טעם.
על המערכות - הן שיא הקידמה והשכלול. וכך היצרן רוצה את הכלים שלו!

23

Nadavc

09 ביוני 2020 ב 08:27

רכב לנשות הכדורגלנים.

24

Ogash Ofer

14 ביולי 2020 ב 16:02

יואל פלרמן במגזין אוטו המודפס:

" הדגם החדש לא ויתר ולו כזית על יומרת שטח - והתוואי המאתגר, כולל משלט 21, הוא הצהרה, וגם הפגנת ביטחון ראויה לציון של היבואן - כך שהוא אמור להתייצב בקצה אותו פיסטין שהדגמים הנ"ל הינו עליו את גלגליהם "

25

Ogash Ofer

23 ביולי 2020 ב 14:16

השבוע נחסמה העלייה המפורסמת של הג'יפאים במשלט 21 ובכך באה לסיומה תקופה מאתגרת של טיפוס במעלה הקשה.
לפרטים מלאים ראו:
https://www.4x4.co.il/article/13352

26

Ogash Ofer

16 בדצמבר 2020 ב 07:39

לנד רובר דיפנדר החדש זכה בחמישה כוכבי בטיחות - הציון המרבי במבחן הבטיחות האירופי NCAP. שראשיתזה מרשים ביותר לרכב שיש לו גם יכולות שטח גבוהות!
ושנית זה שיפור משמעותי מול הדיפנדר הישן שהיו לו אפס כוכבי בטיחות.

27

אורח/ת - הבלים

03 בינואר 2021 ב 21:55

מי שישלח תמונה של דיפנדר חדש פרטי,
עולה את אחד המעלות המכובדים (עשוש,ורדית,וכד) יקבל ממני סיבוב על ג'יפ אמיתי, שלא סופר את הדיפנדר, ועולה בדיוק עשירית ממנו. מי שיורד לשטח אמיתי עם רכב שעולה חצי מיליון שח לפני תוספות, עם גלגלי 20 אינץ, הוא או עשיר מאוד, או טיפש מאוד, וסביר יותר שגם וגם.

28

Ogash Ofer

04 בינואר 2021 ב 19:15

אורח/ת - הבלים כתב/ה:
"

מי שישלח תמונה של דיפנדר חדש פרטי,
עולה את אחד המעלות המכובדים (עשוש,ורדית,וכד) יקבל ממני סיבוב על ג'יפ אמיתי, שלא סופר את הדיפנדר, ועולה בדיוק עשירית ממנו. מי שיורד לשטח אמיתי עם רכב שעולה חצי מיליון שח לפני תוספות, עם גלגלי 20 אינץ, הוא או עשיר מאוד, או טיפש מאוד, וסביר יותר שגם וגם.

"
הדיפנדר החדש יטפס את העשוש ללא בעיה.
ורדית זה כבר לא בשבילו!