שטח 4X4 > כתבות > חדשות

GLE Coupe חדש של מרצדס הגיע לישראל

הדור השני של דגם המרצדס קופה GLE מגיע לישראל. הגרסה החדשה בעלת מנוע חדש, ממדים גדולים יותר ומערכות בטיחות מתקדמות ולנו באתר השטח הייתה הזכות להדריך את ההשקה לאנשי הצוות של מרצדס

מרצדס מתחילה בשיווק הדור השני של ה-Coupe GLE. גרסת קופה עם שילוב טכנולוגיות מתקדמות. ה – GLE coupe החדשה בעלת ממדים רחבים יותר מהדגם היוצא, מנועים הלקוחים מדגם ה-SUV , מערכות בטיחות מתקדמות לנהיגה סמי אוטונומית ויכולות דינמיות בנהיגת שטח כביש.

ב-GLE coupe ממדי הרכב צמחו ביחס לדור היוצא, לבסיס הגלגלים התווספו 2 ס"מ, האורך גדל ב-4 ס"מ והרוחב בס"מ 1.

דגם הקופה מושק בישראל עם מנוע הלקוח מדגם ה-SUV והוא בעל הנעה כפולה המאפשרת העברת של עד 100% מהכוח לסרן שלו אחיזה. המנוע מגיע בנפח 3 ליטרים עם 6 טורים המשודכים לתיבת ההילוכים של מרצדס (G-TRONIC9) המפיק 272 כוחות סוס ותאוצה מאפס ל-100 ב-6.6 שניות.

הרכב מגיע עם שפע של מערכות בטיחות וסיוע לנהג ובניהן:
בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל,
מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם פעולה אקטיבית למניעת סטייה,
מערכת בקרת משיכה לשטח 4ETS,
Driving Assistance package Plus,
Active Distance Assist DISTRONIC,
Active Braking Assist with Cross-Traffic Function,
Active Blind Spot Assist with Exit warning function,
Active Steering Assist,
Evasive Steering Assist,
PRE-SAFE® PLUS ועוד...

image

השקה מקומית

עובדי חטיבת הפרימיום של כלמוביל – יבואנית המותג מרצדס בארץ, כבר מכירים את הנוהל: כל כלי רכב חדש שעושה עלייה ארצה, זוכה לשיעור להצגה תיאורטית של מנהל ההדרכה אופיר חוטמן, בו הוא מציג לעובדים את המערכות החדשות שהתווספו, נקודות השוני העיקריות בהשוואה לדגם היוצא ועוד כהנה וכהנה. לקינוח זוכים העובדים בחלק נהיגה משולב בהצגה מעשית של הנקודות עליהם דובר קןדם לכן, וכאן אנו באתר השטח משתלבים כאחראיים על חלק זה. כך שזכינו במשך ארבעה ימים לטייל בין סניפי מרצדס ברחבי הארץ, עם GLE קופה חדש עוד לפני השקה מקומית רשמית, ברמת האזור הגבוהה ביותר ולעבור עם העובדים על המערכות השונות.
החלק הארי של העובדים כבר מכיר לעומק את כל מרבית המערכות מדגמים אחרים, אבל מי יגיד לא לסיבוב על GLE קופה החדש עם מערכת הסאונד המשובחת של BURMESTER, יתנגד לטעום פעם נוספת את בקרת השיוט האדפטיבית ומעבר הנתיב האוטומטי, לתפעל את מערכת הבידור-מידע בעלת אפשרויות התצוגה המגוונות, או סתם ליהנות ממבטי הסביבה, והיו לא מעט שכאלו. אנחנו בטוח לא סבלנו.

image

העתיד האוטונומי מרחף מעל

כדאי מעט להתעכב על מערכת מעבר הנתיב האוטומטי, גם אם עבור מרצדס היא אינה חדשה לגמרי. כאשר אנו נוסעים עם בקרת השיוט האדפטיבית, כל מה שאנו צריכים לעשות הוא לאותת, והמערכת תסייע במעבר נתיב עם הסטת ההגה. מערכת מעבר הנתיב האוטומטית - Active Steering Assist כמובן שעובדת במקביל עם מערכת ההתרעה של כלי רכב בשטחים המתים Blind Spot, כך שאם כלי רכב נמצא לצידך, היא תתריע ולא תתן לך לעבור נתיב כפועל יוצא. העתיד האוטונומי מרחף מעל.

image

בפן הנוחות והבידור דגם הקופה, בדומה ל-SUV, עיצוב הפנים ללא חופה ללוח השעונים ושני צגים בגודל 12.3". צג אחד המשמש כלוח השעונים והצג השני אחראי על מערכת הבידור - MBUX הכוללת גם תפעול מלא בעברית.
כמו כן, הרכב משלב תאורת אווירה של 64 גוונים, חבילת נוחות למושבים, בקרת אקלים מפוצלת, ניווט בשילוב מציאות רבודה כאופציה, תצוגה עילית, ריפודי עור, מושבים חשמליים ומאווררים, מצלמות היקפיות, מערכת שמע משודרגת תוצרת Brunmester, איכות חומרים גבוהה ועוד.

ה- GLE350d Coupe מוצע במחיר של החל מ – 679,900 שקלים.

image

נתונים טכניים

מנוע
תצורה / מס' בוכנות L6
נפח מנוע סמ"ק 2,925
הספק מירבי כ"ס / סל"ד 272 / 3,200-4,600
מומנט מירבי נ"מ / סל"ד 600 / 1,200-3,000
ביצועים
תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש שניות 6.6
מהירות מירבית קמ"ש 226
תצרוכת דלק: ליטר/100 ק"מ
עירוני 9.4
בין עירוני 6.3
ממוצע 7.3
מערכת הינע
הנעה כפולה
תיבת הילוכים 9G-TRONIC
מערכת מתלים ובלמים
מתלים קדמיים ואחוריים קפיץ או אוויר
בלמים קדמיים דיסקים מאווררים
בלמים אחוריים דיסקים
מידות ומשקולות
משקל עצמי ק"ג 2,290
משקל כולל מורשה ק"ג 3,040
אורך כללי מ"מ 4,939
גובה כללי מ"מ 1,730
רוחב כללי מ"מ 2,157
מרחק סרנים מ"מ 2,935
נפח תא המטען ליטר 655
קוטר סיבוב מטר 11.8
צמיגים קדמיים 20' או 21'
צמיגים אחוריים 20' או 21'
נפח מיכל דלק ליטר 85

image