שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מצלמת חלון לרכב

הצטיידתי במצלמת חלון לשמשה הקדמית של הרכב מתוצרת מוטורולה - כזו שיש לה שתי עדשות, חיצונית ופנימית, ויצאתי לבדוק את כשירותה ואת השמישות שלה עם הדיפנדר בנחל סדום ובטיול מזראטי בדרך אלון

מצלמת חלון כאביזר קבוע לרכב

הכול עניין של הרגל - במדינות רבות בעולם מצלמת חלון לרכב היא סטנדרט מתבקש והתיעוד הרציף של מהלך הנסיעה הוא דבר שבשגרה.
הדבר חוסך ויכוחים והוכחות במקרה חירום או במפגש עם איש חוק ובמקביל מספק גם סרטונים מפתיעים לרשת וכמובן תיעוד של נסיעות במקומות יפים.
כמה פעמים נסעתם ואמרתם לעצמכם - לו רק צולם האירוע? ועבורי די לי הזכרון של המראה הייחודי של דורס ענק - עיט צהוב, שביצע תמרון חטיפה של חיה קטנה בלב הרי ההימאליה, מול חלון הרכב שלי והצליח להתחמק כשכול כנפיו פרוסות כלפיי, אירוע מרשים! שעד היום חקוק בזכורני, לא רק הייתה לי מצלמת חלון... (קישור ליומן מסע של הודו).

המצלמה של מוטורולה

מוטורולה השיקו לא מזמן סדרה של מצלמות שונות וברמות מחיר שונות המאפשרות "להדביק" אותן עם ואקום בחלון הרכב, "לשכוח" שהיא שם, ולתעד באופן רציף את האירועים בכביש, בשאיפה שלא נצטרך לפרוק או לבדוק את התוכן.
המצלמה הבסיסית היא MDC50 המצלמת ב- HD עם מסך בגודל 2" ועדשה במפתח של 140 מעלות שעולה 300 ש"ח לצרכן. מצלמת רכב MDC400BLK עם ראיית לילה, מצלמת באיכות של Full HD עם מסך בגודל 4" ועדשה של 140 מעלות העולה 400 ש"ח. ומצלמה דו כיוונית, המשוכללת ביותר של מוטורולה מדגם MDC500GW בעלת עדשה פנימית ועדשה חיצונית (שוס רציני!), מצלמת ב- Full HD, עם מסך 2", מפתח עדשה של 150 מעלות ומחירה 600 ש"ח כולל מע"מ.

מזראטי בדרך למנזר סנט גורג' :

נחל סדום לעת ערביים מתוך החלון של הדיפנדר:


הסרטונים הנ"ל צולמו במצלמת דרך כפולה מבוססת GPS Motorola MDC500 שאלו פרטיה:


מצלמת הדרך הכפולה של מוטורולה עם מסך LCD בגודל 2 אינץ' מאפשרת הקלטה
כפולה מחלקו הקדמי של הרכב (מבט מעבר לחלון) ובנוסף גם את מה שקורה בתוך הרכב ואחורה דרך השמשה האחורית. למצלמה הקידמית זווית רחבה של 150 מעלות
כשההקלטה מקדימה מתבצעת באיכות של Full HD 1920 x 1080p .
המצלמה מגיעה עם מקלט GPS לזיהוי מיקום בעת תאונה, יכולת ראיית לילה , חיישן תנועה לזיהוי תזוזה או התנגשות, גם במקרה של חנייה (ואז היא שומרת את הקטע המוקלט) ורכיב WiF .

אז למה צריך?

מצלמת חלון לא מצלמת באיכות של מצלמות אקסטרים שמתקינים מחוץ לרכב (ולו רק כי יש חלון בין העדשה לתחום הצילום), אבל היא בהחלט תחליף ראוי לחיי היום-יום. היא מותקנת קבוע, עם תושבת וואקום, ומצלמת כל זמן הנסיעה והיה וקרה אסון או תאונה אז גם אז (וגם תאונה בחנייה מפעילה את את המצלמה). ובקיצור במחירים הלא גבוהים של המצלמות כדאי להתקין אחת שכזו על החלון ולשכוח מקיומה עד אשר עיט צהוב (זוכרים את הודו...?) יעשה עליכם באז פראי למול החלון.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - שרון

26 ביולי 2020 ב 18:25

הכי חשוב במצלמות רכב בארץ חמה כמו שלנו -זה המצאות "קבל".
במילים אחרות האם אפשר לחבר את המצלמה למצבר הרכב באופן קבוע.
כל שאר המצלמות שמחברים למצת הרכב לא ישרדו את החום הישראלי.


2

Ogash Ofer

27 ביולי 2020 ב 08:40

מניסיון ארוך שנים עם מצלמה (שהיא גם גלאי רדאר) שנמצאת אצלי עם כבל למצית, כי אני צריך אותה ניידת, היא שורדת לא רע, גם לאחר הקיץ.