שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

יונדאי קונה היברידי מחפש את הצפון

נסיעה לקצה של אצבע הגליל ברכב עמוס לטיול של יומיים הינה אפשרות טובה לחוות את הקונה ההיברידית שהושקה לקראת הקיץ בישראל

פשוט מתבקש

הקונה ההיברידית היא כנראה ההתפתחות הנכונה והמתבקשת לקונה בנזין הוותיק - שהוא הג'יפון העירוני הראשון של יונדאי (קישור לכתבה על ההשקה ב-2018).

יונדאי שפרצה את הדרך לשוק ההיברדיות המשפחתיות עם האיוניק (קישור להשקה שהדרכנו בשנת 2016) מיישרת קו עם האחות הקוריאנית ומשיקה מתחרה, קטן יותר (קצר בכ-20 ס"מ), מהנירו של קיה, אבל גדול מהסטוניק, שרק נראה כאח התאום (הקונה ארוך בכ-4 ס"מ מהסטוניק).

הקונה ההיברידי מחליף את מנוע הבנזין מוגדש (טורבו) בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 177 כ"ס מכובדים ביחידת ההנעה ההיברידית של היונדאי איוניק (והקיה נירו). הנפח נשאר דומה - 1.6 ליטר, אך במערכת המשולבת עם המנוע החשמלי מספקים מנוע הבנזין 105 כ"ס והחשמלי 43.5 כ"ס, ויחד רק 141 כ"ס ב-5,700 סל"ד ו-27 קג"מ וכל זאת על משקל כבד יותר ב-25 ק"ג מקונה בנזין וסך הכול שוקלת הקונה ההיברדית 1,430 ק"ג לא קלים.

1596876719087

כיף בנהיגה

אתחיל בכיף - אני מאוד נהניתי לנהוג בקונה כשנהגתי בה לבד. בדומה לווניו (קישור למבחן) גם בקונה ממש כיף לנהוג לבד והביצועים הספורטיביים מפתיעים מאוד, גם ביחס ליצרן וגם ביחס להיותו ג'יפון. עושה רושם שיונדאי התחילו לייצר פלטפורמות שהן גם כיפיות לנהיגה...
ועוד דבר קטן שאהבתי בנושא "הספורטיבי" והשימושיות - מאחורי ההגה יש מנופים קטנים להחלפת הילוכים ידנית ועליהן יש סימן פיסי קטן: שקערורית לסמן מינוס ובליטה עגולה לסמן פלוס, נחמד!
אמנם הייתי מעדיף את גרסת הבנזין הרגילה - היא חזקה ומהנה יותר לנהיגה אך כנראה לרוב המשתמשים הגרסה ההיברידית תהיה מדוייקת יותר והיא הגרסה ההגיונית והמתאימה יותר למשפחה.
כשהקונה ההיברדית עמוסה במשפחה ובציוד היא הופכת לקצת עצלנית, במיוחד בשטח הררי ובעקיפות במהירויות גבוהות. ואם לא "תלחצו חזק" תוכלו לנסוע בייתר נוחות.
צריכת הדלק הממוצעת טובה מאוד והיא 18 ק"מ לליטר בכביש ההררי שנוסעים מאוד מהר ל-22 ק"מ לליטר במהירות סבירה חוץ עירוני.

עיצוב מבחוץ ובפנים

נראה שביונדאי השקיעו מאוד בעיצוב החיצוני. הקונה, עוד בדגם הבנזין וגם בדגם ההיברידי, יודעת למשוך מבטים, גם כיום כשנתיים לאחר ההשקה של הבנזין בישראל. חזית נפוחה, הגג הגבוה ובכלל הצורה של הג'יפון הגדול עושים עבודה טובה (כמובן למי שאוהב זאת). אבל בפנים נשארה גם ההיברידית עם עיצוב בסיסי ופשוט, אך יעיל ושימושי ביותר.
אייכות החומרים טובה ונראית אמינה לאורך זמן. אין תאים מיוחדים, אין ריפוד מפנק, אין משטחים לנוחות וליופי, אין כלום בגב הכסאות הקידמיים, מערכת בקרת האקלים פשוטה ואינה מפוצלת (אבל יש כפתור להפעיל את האוורור רק בצד של הנהג), אין פתחי איוורור מאחור, אין שקעי טעינה מאחור, ובקיצור אין פינוקים מיוחדים בפנים הקונה, אך יש יעילות ויש את כל מה שצריך לשימושיות, לרבות מערכת מולטימדיה מקורית עם אפשרות חיבור למערכת Android Auto ו-Apple Carplay.
המושב האחורי סביר עבור שני מבוגרים שלא מתפנקים. שלושה מבוגרים זה לא אפשרי ושלושה ילדים אפשרי אך ורק בתנאי שהם בגיל המתאים לבוסטרים, שכן 3 כסאות תינוק רחבים לא יכנסו מאחור.

1596876722504

מערכות בטיחות

כיף יותר (ומרגיע) לנהוג בטיול משפחתי ברכב שלא חסכו בו בכלום (כמעט...) במערכות הבטיחות המתקדמות בנוסף למקובל והמחויב בחוק - ABS, ESP, כריות בטיחות וכו'.
המערכות המתקדמות בקונה ההיברידי:
FCA - בלימה אוטונומית של הרכב במצבי חירום.
LKA - התראה על סטייה מנתיב וסיוע אקטיבי לשמירה על הנתיב, שלטעמי מאוד אגרסיבי (ואפשר לנטרל באמצעות כפתור).
DAW - התראה על עייפות וחוסר עירנות של הנהג.
BCW - מערכת זיהוי והתראה על רכב ב”שטח מת” של המראות, רק בדגם Prestige היקר.
RCCW - התראה על רכב חוצה מאחור באמצעות רדאר אחורי, רק בדגם Prestige היקר.
ועם כל הטוב הזה עדיין הייתה חסרה לי בקרת השיוט האדפטיבית, חבל...
(יש מערכת בקרת שיוט Cruise Control רגילה - אבל זה כבר מיושן ופחות כיף).

מתלים ושטח

הקונה ההיברידי מספק איכות נסיעה טובה, זה ההמשך המתבקש של ההתנהגות הספורטיבית, והמתלים של הקונה מגהצים היטב את תחלואי הדרך, גם בתנועה עירונית וגם בחוץ עירוני. כשהקונה עמוסה זה כבר פחות נוח ועל כל באמפ או בור בכביש יש תחושה של סגירת מתלים.
אותו דבר בשטח - הביצועים הספורטיביים מאפשרים נסיעה מהירה על השבילים. רק תכוונו את הגלגלים למקומות הגבוהים ותוכלו לנוע מהר. עם זאת יש לזכור כי מרווח הגחון הוא רק 17 ס"מ נמוכים, אך יש להיזהר ולזכור כי הקונה הוא רק הנעה קדמית ולא SUV קשוח, כך שלא בא לכם להשאיר "פס שמן" לאורך השטח וגם לא תרצו ליפול לתעלה, כי עם ההנעה הקדמית לא בטוח שתוכלו לצאת ממנה בכוחות עצמכם.

1596876725769

דגמים ומחירים

הקונה ההיברידי מגיע בשתי רמות גימור ובמחיר פתיחה לא זול:
KONA Hybrid Premium במחיר של 139,900 ש"ח או KONA Hybrid Prestige בתוספת קטנה ושווה (לטעמי) של 3,000 ש"ח תקבלו עוד שתי מערכות בטיחות (ושדרוג בציון הבטיחות מ-6 ל-7), הנעה ללא מפתח (מפתח חכם) וחיישני התראה מקוריים לאחור.

1596876724039

נתונים טכניים - קונה היברידי KONA Hybrid

מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, היברידי חשמלי
נפח מנוע בנזין: 1,580 סמ"ק
הספק/סל"ד משולב : 5,700/141 כ"ס
מומנט/סל"ד : 27 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 6 הילוכים
הנעה: בודדת קדמית
אורך : 417 ס"מ
רוחב : 180 ס"מ
גובה : 155 ס"מ
מרווח גחון : 17 ס"מ
בסיס גלגלים / מרווח סרנים : 260 ס"מ
תא מטען : 361 ליטר
ועם מושבים מקופלים: 1,143 ליטר
תאוצה 0-100 (יצרן): 11.2 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 160 קמ"ש

1596876716336

159689081015315968908126701596890815229159689081735715968908188351596890820293159689082404815968908254571596890827083159689082867715968908309991596890832585159689083466015968908362421596890837890159689083957615968908411321596890843816

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - Nir Cohen

15 באוגוסט ב 15:48

רק תיקון קטן..מנוע ה 1.6 הוא טורבו ולא אטמוספרי..ובעל ביצועים משמעותיים חזקים יותר מההיברידי ובעצם מכל ג'יפון עם בסביבת המחיר שלו

2

אורח/ת - Daniel Klatis

15 באוגוסט ב 15:49

בהיברידי המנוע הוא אטמוספרי ולא טורבו.
בבנזין הוא טורבו.

3

אורח/ת - Avi Shapira

15 באוגוסט ב 15:50

חחחח שניכם צודקים

4

אורח/ת - Gil Zarimany

15 באוגוסט ב 15:50

הרכב הכי טוב בקטגוריה

5

אורח/ת - Peretz Barkan

15 באוגוסט ב 15:51

האם יש פתרון להעדר גלגל רזרבי לרכב?

6

Ogash Ofer

15 באוגוסט ב 18:13

אורח/ת - Nir Cohen כתב/ה:
"

רק תיקון קטן..מנוע ה 1.6 הוא טורבו ולא אטמוספרי..ובעל ביצועים משמעותיים חזקים יותר מההיברידי ובעצם מכל ג'יפון עם בסביבת המחיר שלו

"
בהחלט!
הנושא תוקן והובהר בכתבה - תודה!!

7

Ogash Ofer

15 באוגוסט ב 18:18

אורח/ת - Peretz Barkan כתב/ה:
"

האם יש פתרון להעדר גלגל רזרבי לרכב?

"
אפשרות פשוטה היא להצטייד בקיט תיקון פנצ'ר וקרעים לשעת חירום.
קישור לדוגמה לסט שרכים - לשימוש בחירום בלבד! :
https://www.4x4.co.il/shop/181

ואפשרות נוספת שיישמתי ברכב כביש שלי - למצוא גלגל חלופי (אני קניתי מרכב שהושבת), במידה מלאה או במידה צרה, ולשים בתא המטען עם ערכה להחלפה (ג'ק ומפתח ברגים).