שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

נסיעת התרשמות: טנדר טויוטה היילקס 2020

יצאנו לשטח אל השבילים שבמרכז הארץ כדי להתרשם מגרסת 2020 המאובזרת והיקרה של ההיילקס אדוונצ'ר - הטנדר האייקוני של טויוטה, שמקבל בגרסה הבכירה מנוע 2.8 ליטר עם 204 כ"ס, מערכות בטיחות מתקדמות TSS ועוד פינוקים לנהג ולנוסעים

הזדמן לנו לצאת ל"סיבוב בשטח" עם אנשי ערוץ הספורט - בועז קורפל וכפיר כשריאן, ולנהוג בגרסה הבכירה של הטנדר האייקוני של טויוטה בגרסה של 2020 - היילקס!
רבים חושבים, ואפשר גם להבין למה, שמדובר בטנדר הכי טוב שיש! אבל להיילקס של טויוטה יש קהל מעריצים מושבע שטוען שזה רכב השטח הכי טוב שיש, הרבה מעבר לקטגוריה של טנדרים 4X4, כשיש לזכור שבסיסו של ההיילקס האייקוני אי שם בשנת 1968. הקהל המושבע של ההיילקס בארץ ובמקומות רבים בעולם נהנה "לקחת" את ההיילקס ולשפר אותו בשלל תוספות ושיפורים ולהפוך אותו למכונת עבירות קשוחה במיוחד.
גרסת 2020 של ההיילקס מקבלת שיפורים הן בצד המנוע, הן בבטיחות, הן בנראות וגם בפנים הרכב שמשדרגים את הטנדר לרמה של "כמעט פרייברט", מערערים את ההגדרה של טנדר ספרטני, אבל בהחלט משאירים את ההיילקס בתצורה של רכב שטח קשוח! וכשזה קורה בעולם ש"הולך ונעלם" ורוב כלי הרכב רק נראים כמו... (ורציתי לכתוב כמו ג'יפ - השם הגנרי לרכב שטח קשוח) ההיילקס ששומר על המפרט הבסיסי של רכב שטח ומאפשר לצלוח תאי שטח, מעלות ומורדות קשוחים זה בהחלט מעודד.
חשוב גם לדעת כי ההיילקס החדש עומד בתקינה האירופאית הקשוחה בנושאים של זיהום אוויר ובטיחות, בזמן שלא מעט טנדרים של יצרנים אחרים החליטו לוותר על השוק האירופי ולא להתאים את הטנדרים שלהם לתקינה המחמירה.

טסט וולוג של כפיר כשריאן ובועז קורפל:

מנוע 2.8 ליטר (דיזל) חדש

בגרסת האדוונצ'ר הבכירה והיקרה של ההיילקס 4X4 הושתל מנוע דיזל 2.8 ליטר המספק 204 כוח סוס נמרצים ההופכים את הטנדר של טויוטה לעוצמתי ומהנה מאוד לנהיגה - על הכביש, על השבילים המהירים - במיוחד במצב של הנעה אחורית, בשטח חולי ובטיפוסים בשטח שבהם צריך "עוד קצת כוח...".
מנוע הדיזל הוותיק 2.4 ליטר עם 150 כ"ס ממשיך להימכר בכל הגרסאות וגם בגרסה המאובזרת - האדוונצ'ר, ובמחיר זול בכ-15,000 ש"ח ממנוע ה-2.8 ליטר.
המנוע החדש 2.8 ליטר מייצר מומנט של 500 ניוטון מטר ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות בלבד, 2.1 שניות מהר יותר ממנוע ה-2.4 ליטר הקיים.
צריכת הדלק (סולר) הממוצעת ע"פ היצרן של ההיילקס היא 13.1 ק"מ לליטר - דבר שהיה קשה למדוד בנסיעת התרשמות מהירה בכביש ובשטח, ורמת פליטות CO2 עומדת על 248 גרם לק"מ.

עיצוב קשוח ואבזור משודרג

חזית ההיילקס התעדכנה ומצוידת כעת בגריל תלת ממדי ופגוש קדמי חדש עם יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור והכל יחד נותן צורה "אמריקאית" עוצמתית לטנדר, מזכיר את הטנדר הגדול, הנמכר בארצות הברית, הטויוטה טקומה.

פנים ההיילקס מקבל לוח שעונים חדש, ברמת הגימור אדוונצ'ר גם צג מולטימדיה "8 גדול המורכב על הקונסולה המרכזית עם מערכת מולטימדיה מקורית דוברת עברית וסנכרון עם הסמארטפון באמצעות Apple Car Play ו- Android Auto, כמו בכל "פרייבט" מודרני של טויוטה או בכלל.
המושבים הקדמיים נראים טוב ותומכים בצורה טובה, המושב האחורי לא השתפר ושומר על "גב ישר" ובשילוב מתלה העלים האחורי וללא משקל בארגז לא ממש כיף לשבת מאחור כשהנהג מקדימה נוסע מהר על כבישים שבורים או שבילים שאינם שטוחים.
כפתור "נחמד" של חימום מהיר של תא הנוסעים הוא תוספת מוזרה בגרסת האדוונצ'ר (אולי יעיל ביום שלג קפוא בינואר / פברואר), אבל כנראה מוסיף ליוקרתיות...
הפלסטיקים בתא הנוסעים בסיסיים ביותר, אבל מספקים תחושה של קשיחות, כמקובל בהיילקסים ולסיכום תא הנוסעים בגרסה הבכירה הרבה יותר מפנק וגם נראה טוב, בטח בהשוואה לעבר.

דינמיקת נהיגה משופרת

ההיילקס נשאר נאמן לתצורה של שלדת סולם, עליה "יושב" המרכב ולו סרן חי מאחור המחובר לשלדה דרך מתלה עלים. לטענת היצרן המהנדסים בטויוטה פעלו רבות במטרה לשפר את נוחות הנסיעה של הטנדר החדש תוך שמירה על יכולות השטח המיוחדות שלו - בולמי הזעזועים מלפנים וקפיצי העלים מאחור כוילו מחדש, ויחד עם התותבים החדשים לקפיצים מאחור, יוצרים נסיעה חלקה יותר ומופחתת זעזועים במקרה של מהמורות בדרך. ואכן בפועל המתלה הקדמי מספק את הסחורה ועושה עבודה טובה מאוד בנהיגה מהירה בשבילים ובכביש השבור, אבל המתלה האחורי היה אלים ונשאר אלים - כך שללא משקל מועמס מאחור הוא עדיין קופצני ולא מאפשר נהיגה מהירה לניצול יכולות המנוע הגדול.

Toyota Safety Sense 2.0

בעולם קשוח (ואין הכוונה לשטח) בו הטנדרים נמכרים ברובם לעבודה והחלק הארי מתוכם נמכר לאחר התמחרות במכרזים קשוחים של המדינה וגופים גדולים במשק אין דרישה למערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, כמו: בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב, ובמדינת ישראל מסתפקים במערכת התראה של מוביליי. לכן ממשיך היבואן למכור ביישראל גרסאות זולות ובסיסיות, הנקראות אקטיב ואקטיב פלוס, של היילקס, עם מנוע 2.4 ליטר וללא מערכות הבטיחות שהפכו לסטנדרט בטויוטה.
בגרסת האדוונצ'ר הבכירה מצויד ההיילקס בחבילת מערכות בטיחות מתקדמת של טויוטה - TSS, הכוללת, בין היתר, מערכת שמירה על נתיב, מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי כלים דו גלגליים (רק באור יום), זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית - שזה מאוד נוח לשיוט בנסיעות ארוכות.
בזכות מערכות אלה ההיילקס נהנה מציון הבטיחות 7 - הגבוה בקטגוריה של הטנדרים הקטנים.
נקודה מעניינת במערכת שמירת נתיב היא פעולתה - לרוב כלי הרכב כיום יש הגה חשמלי או תגבור חשמלי שבאמצעות המנוע החשמלי מתערבת מערכת הבטיחות ומחזירה את כלי הרכב לנתיב במצב של סטייה מהנתיב. אבל להיילקס יש הגה הידראולי "טיפש" (כמו פעם) - אז מה עושים כדי להחזירו לנתיב? המחשב מתערב במערכת הבלימה של הרכב (בדומה להתערבות של מערכת בקרת היציבות - ESP) ובאמצעות בלימה של גלגל אחד ברכב מחזיר את ההיילקס למסלול - גאונות טכנולוגית פשוטה.

מחירים ורמות גימור - טויוטה היילקס:

היילקס 2.4 ליטר 4X2 גימור ACTIVE+ אוטומטי 229,900 כולל מע"מ
היילקס 2.4 ליטר 4X4 גימור ACTIVE ידני 230,900 כולל מע"מ
היילקס 2.4 ליטר 4X4 גימור ACTIVE אוטומטי 247,900 כולל מע"מ
היילקס 2.4 ליטר 4X4 גימור ADVENTURE אוטומטי 259,900 כולל מע"מ
היילקס 2.8 ליטר 4X4 גימור ADVENTURE אוטומטי 274,900 כולל מע"מ



סיכום קצרצר של המעט אקשן:

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - Yoav Poles

14 באוקטובר ב 13:03

מעניין ומסקרן!

2

אורח/ת - דורון

היום ב 11:36

זה קטע.
ההילקס הזה,לא קשור,אפילו בבורג אחד.
אפילו לא ב DNA,להיילקס המקורי,או אפילו זה שנמכר עד 1997.
ובכל זאת,כולם נופלים כמו ילדים,בסיפור שמספרים לנו.
להיילקס של היום,אין שום יתרון על טנדרים יפנים אחרים.
יש אפילו יפנים טובים יותר ממנו.
משלמים הרבה מדי כסף,על טנדר שאפשר לקבל בפחות.