כביש / ספורט > כתבות

סוזוקי סוויפט היברידית חדשה - נוחתת בישראל

הסוזוקי סוויפט ההיברידית החדשה – דור שישי של דגמי הסוויפט, מגיעה לישראל עם מערכת בטיחות מתקדמת ועיצוב חדש

יבואנית סוזוקי בישראל משיקה בימים אלו את סוזוקי סוויפט היברידית. הדגם הינו דור שישי של דגמי הסוויפט. בנוסף לחזית ועיצוב פנים (פסי כרום ו"גריל" סבכה קדמית, פנסי חזית, פנסים אחוריים, לוח שעונים צבעוני ומנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה), מקבלת הסוויפט מערכת בטיחות מקורית ומתקדמת המציבה אותה ברמת בטיחות (7). בנוסף, מקבל הדגם מערכת היברידית המאפשרת חסכון נוסף של 7% בתצרוכת הדלק (יחסית לדגם הבנזין).

מנוע K12D

סוזוקי השיקה לראשונה את טכנולוגיית מנוע ה-Dual jet בנפח 1.2 ליטר בשנת 2014, עם דגם ה-K12C. מנוע זה שולב תחילה בסוויפט ולאחר מכן בבלנו ובאיגניס. כעת מנוע זה מוחלף על-ידי ה-K12D Dual jet, המתאפיין בחיסכון רב יותר בדלק וברמות פליטת CO2 נמוכות - 112 גרם בדגם הידני ו-122 גרם בדגם האוטומטי. שני הדגמים זוכים לדרגת זיהום 3 במיסוי הירוק. ההספק המרבי של המנוע הוא 83 כ"ס ובנוסף תורם המנוע החשמלי 3 כ"ס נוספים, עם מומנט של 107 ניוטון-מטר ב-2,800 סל"ד. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת בתוך 12.2 שניות (בדגם האוטומטי).

המנוע המשודרג של הסוויפט החדשה כולל מערכת הזרקת דלק כפולה חדשה, והוא מספק תגובתיות עוצמתית עם חיסכון משמעותי בדלק. המנוע בעל שסתומי יניקה (VVT) עם בקרה אלקטרונית, משאבת שמן עם ספיקה משתנה, ומתזי קירור לבוכנה עם בקרה אלקטרונית.

1605002229660

מערכת ההנעה ההיברידית

גורם נוסף התורם עוד יותר לחיסכון בדלק היא המערכת ההיברידית, הכוללת סוללת ליתיום-יון בקיבולת משודרגת של 10 אמפר-שעה ויכולה לאגור ולנצל, יותר אנרגיה קינטית של הרכב.

המערכת ההיברידית מגיעה כסטנדרט בכל דגמי הסוויפט. רכיב מרכזי במערכת הוא המנוע החשמלי (ISG), לו יש שלושה תפקידים: משמש כמנוע עזר המוסיף כוח למנוע הבנזין בתחילת תנועה מעצירה ובהאצה, משמש כגנרטור ההופך את האנרגיה הקינטית של הרכב לחשמל בעת בלימה, ומשמש כמתנע למנוע הבנזין בעת תפקוד מערכת ה"עצור-וסע". למנוע החשמלי הספק של 2.3 קילוואט, עם מומנט של 50 ניוטון- מטר, אך מוסיף רק 6.2 ק"ג למשקל הכולל של הרכב.

בדגמים הידניים, המערכת ההיברידית של סוזוקי מאפשרת להשיג נתוני פליטת CO2 של 112 גרם לק"מ בלבד (לפי תקן WLTP) וצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר במחזור משולב. בדגמי האוטומט צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר. צריכת הדלק שופרה בכ-7% יחסית לדגם הבנזין.

1605002239693

אבזור

רמת הגימור GLX כוללת שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית מבוססת רדאר ומצלמה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת, התראת תנועה חוצה מאחור, התראה על עייפות נהג, שליטה על אורות גבוהים, פנסי לד ראשיים, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית, שמשות כהות (Privacy glass), גלגלי 16 אינץ' מסגסוגת מלוטשת ומושחרת העברת הילוכים מגלגל ההגה ומערכת מולטימדיה מקורית מהיצרן התומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (למכשירים עם גרסת אנדרואיד 10 ומעלה).

המנוע החדש מדגם K12D Dual jet Hybrid עם ארבעה צילינדרים מתאפיין בדגמים הידניים בפליטות פחמן דו-חמצני נמוכות של 112 גרם לקילומטר (לפי תקן WLTP), וצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ/ליטר (WLTP). בדגם האוטומטי הפליטה עומדת על 122 גרם לקילומטר וצריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ/ליטר.

סוזוקי יישמה בתכנון הסוויפט החדש את אסטרטגיית HEARTECT פלטפורמה משותפת של דגמי סוזוקי לבניית מכוניות קלות משקל. המשקל העצמי (מינ') של הסוויפט הוא 875 ק"ג (דגם ידני) ו 935 ק"ג (דגם אוטומט).

בעולם נמכרו מעל 7.2 מיליון יחידות סוויפט שנמכרו ב-119 מדינות.

מאז השקת הדגם בישראל בשנת 1986, נמסרו מעל ל-50,000 דגמי סוויפט בישראל.

1605002234014

חידושים בתחום העיצוב:

הסוויפט החדשה ניתנת להזמנה בכתום להבה, צהוב חלמון ואדום מטאלי, כולם יגיעו, בנוסף, באופציית צביעה דו-גווני עם גג שחור או פנינה מטאלי.
בנוסף שולבה סבכה קדמית (גריל) חדשה ועיצוב מחודש של הפנסי LED קדמיים ואחוריים.

שדרוגי מפרט עיקריים:

האבזור הסטנדרטי בכל דגמי הסוויפט עבר שדרוג מקיף. רמת גימור GLX (רמת גימור גבוהה ויחידה) כוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מצלמת רברס מקורית, מערכת בטיחות מקורית, מסך מולטימדיה מקורי 7 אינץ' בקונסולה המרכזית הכולל תמיכה באפליקציות Apple Carplay Android Auto, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מרכז המידע של הרכב הכולל לוח שעונים 4.2 אינץ' צבעוני המציג 7 מצבי נתונים של מצב טעינת סוללה, מומנט, מד מרחק בבקרת השיוט האדפטיבית, נתוני בלימה, כיווני תנועת הרכב וכו'.

בנוסף, הגה מצופה עור, שמשות כהות, פנסים ראשיים עם נורות LED, מכלול פנסים אחורי עם נורות LED, פנסי ערפל קדמיים, גלגלי סגסוגת מושחרים בקוטר 16 אינץ' ומפתח חכם – הכולל התנעה וכניסה ללא מפתח.

1605002232433

בטיחות

מערכת הבטיחות של סוזוקי סוויפט החדשה כוללת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, זאת הודות לשימוש ב-2 טכנולוגיות (רדאר ומצלמה), מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי שטח "מת" (Blind Spot), שליטה אוטומטית באורות גבוהים, התראה על חציית רכב בתנועה לאחור והתראה על עייפות נהג.

מחירים

הסוויפט החדשה תוצע בשני דגמים:

סוזוקי סוויפט היברידית ידנית 1.2 ליטר GLX תוצע במחיר של 86,990 ש"ח

סוזוקי סוויפט היברידית אוטומטית 1.2 ליטר GLX תוצע במחיר של 101,990 ש"ח

1605002237957