שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

BRX Hunter - מתחרה חדש בדקאר

קרן השקעות מבחריין, שבבעלותה חברת מקלארן, הקימה קבוצה חדשה שתתחרה בראלי הקרוב, וגייסה כנהגים את סבסטיאן לואב ונאני רומה

שילוש חזק של ידע, כסף וכשרון עומד מאחורי קבוצה חדשה שתתחרה בדקאר הקרוב, שיחל בתחילת החודש הבא. את הידע מביאה קבוצת פרודרייב (Prodrive) מבריטניה, שפועלת מאז שנת 1984 ובנתה במהלך השנים לא מעט מכוניות תחרותיות מצליחות, ביניהן הסובארו אימפרזה WRX והפורשה911 SC RS . הכסף מגיע מקרן השקעות מבחריין, שבין היתר היא הבעלים של חברת מקלארן והכשרון הוא בדמות שני הנהגים שגויסו לשורות הקבוצה: סבסטיאן לואב ונאני רומה.

בפרודרייב תכננו ובנו רכב חדש מהיסוד, שיתחרה בקטגוריית T1הבכירה. הכלי, שקיבל את השם BRX Hunter צויד במנוע V6 כפול-מדגשים מתוצרת פורד, בנפח 3.5 ליטר, עם כ-400 כ"ס. המנוע הותקן במרכז, וההנעה היא לכל הגלגלים. את הקבוצה ינהל דייוויד ריצ'רדס, המייסד והבעלים של פרודרייב. על העיצוב החיצוני הופקד איאן קאלום, שהיה בעברו המעצב של חברת יגואר. ריצ'רדס כבר הודיע שהוא יכול ומוכן לבנות מכוניות דומות עבור קבוצות אחרות.

האם הקבוצה החדשה תהווה איום על ההגמוניה של הקבוצות הוותיקות ושל הנהגים המובילים? זאת משימה קשה לקבוצה שרק נולדה, עם מכונית שטרם נבחנה בתנאי אמת. אבל אין ספק שבעזרת המימון הנדיב נראה אותה מתברגת לצמרת בשנים הבאות (קישור לכתבה לקראת הראלי הקרוב).

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

16 בדצמבר 2020 ב 10:04

ואוו - מלהיב ביותר!
ומנוע מרכזי והנעה 4X4 נשמע לי כמו קאן אם מאבריק גדול וחזק.