כביש / ספורט > כתבות

סדרה חדשה לתת‑מותג החשמל של מרצדס Mercedes-EQ

מרצדס משיקה בימים אלו את ה-EQA 250 - דגם חשמלי מסדרת ה-EQ של היצרן, "קרוב משפחה" של ה-GLA המוכר

image

מרצדס ממשיכה לפתח את תת-מותג כלי הרכב החשמליים - Mercedes-EQ - ומשיקה את ה-EQA 250. זהו "קרוב המשפחה" של ה-GLA, שמחבר בין יכולותיו הגבוהות של ה-GLA לבין יכולות חשמליות והתאמה לייעול של השימוש בחשמל. EQA הוא דגם הכניסה של המותג EQ לעולם כלי הרכב הקומפקטיים החשמליים.

דגם ה-EQA 250 הוא בעל הספק של 140 קילו-וואט / 188 כ"ס (צריכת חשמל משולבת של 15.7 קילו-וואט/100 ק"מ ופליטת פחמן דו חמצני של 0 גרם/ק"מ) וטווח נסיעה של עד 486 ק"מ. לאחר ההשקה הראשונית, יושקו דגמים נוספים מאותה משפחה והם בעלי הספק של יותר מ-200 קילו-וואט / 268 כ"ס, יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק"מ ויציעו הנעה כפולה.

ה-EQA הוא הדגם הראשון של Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלו נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח הציגו נתון אווירודינמי של 0.28Cd.

משאבת החום המותקנת ב-EQA, מסייעת לחימום תא הנוסעים ובכך מקטינה את צריכת החשמל ומסייעת להגדיל את טווח הנסיעה. ניתן גם להגדיר את הטמפרטורה הרצויה לפני הכניסה לפנים הרכב, במהלך הטעינה, על ידי אחת מהפונקציות הרבות שיוצעו בסדרה.

כמו כן, הושקע מאמץ רב להבטיח כי המכונית תעמוד ברמת הרעש הנמוכה ביותר ובנוחות. על ידי בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב, נוסעי הרכב ייהנו מבידוד מרעש.

לקוחות מרצדס בישראל ייהנו ממערך טעינה הולך ומתפתח, כבר כיום ישנה פריסה של תחנות טעינה, כולל עמדות מהירות, ברחבי הארץ. בתקופה הזו ישנו פיתוח מהיר להגדלת מספר התחנות והפרישה באתרים נוספים רבים.

image