שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גרסה היברידית לג׳יפ גלדיאטור?

בחברת ג'יפ שוקלים לחשמל את הטנדר גלדיאטור שלהם, עם מערכת הנעה דומה לזו שהותקנה ב-Jeep רנגלר 4xe

טנדר הגלדיאטור של חברת ג'יפ משווק בארה"ב עם אופציה של שני מנועים: האחד הוא הפנטה-סטר הוותיק, V6 בנפח 3.6 ליטר, ומי שרוצה קצת יותר מומנט וצריכת דלק טובה יותר, יכול לבחור במנוע דיזל שגם הוא בתצורת V6, בנפח 3.0 ליטר (הדיזל מייצר כ-60 קג"מ, נתון גבוה בהרבה מ-35 הקג"מ של מנוע הבנזין). למרות יתרון המומנט, נראה שימיהם של מנועי הדיזל, לפחות בכלי רכב "קלים" ,עומדים לקראת סופם. עלויות ייצור יקרות וקושי הולך וגדל להתאים אותם לדרישות איכות האוויר, מבשרים את קיצם.

image

חשמל במקום סולר. הגלדיאטור

התחליף, שכל היצרניות הולכות בכיוונו, הוא הנעה היברידית או חשמלית טהורה. בסוגי ההנעה האלה אפשר לקבל נתוני הספק ומומנט גבוהים, ולעמוד בתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר. אז גם ג'יפ כמובן בעניין, ואחרי שקיבלנו את הרנגלר 4xe ההיברידי (שלא משווק בארץ), גם הגלדיאטור יוצע כנראה עם גרסת הנעה דומה, כפי שציין לאחרונה נשיא חטיבת ג'יפ, כריסטיאן מונייר. ה-4xe מצויד במנוע טורבו- בנזין בנפח 2.0 ליטר ובשני מנועים חשמליים, והוא יכול לעבור 40 ק"מ בהנעה חשמלית טהורה לפני שמנוע הבנזין ומערכת הטעינה נכנסים לעבודה. ושימו לב: הקומבינציה הזו מייצרת 65 קג"מ!

הגלדיאטור המחושמל הוא עדיין בגדר תוכניות עתידיות בג'יפ, אבל כשיש את הרנגלר 4xe תחת היד, הפיתוח לא אמור לקחת יותר מדי זמן וייתכן שנראה אחד כזה לקראת שנת המודל 2022. המחיר עדיין אינו ידוע, אבל הוא יהיה בוודאי יקר במעט ממחירו של הרנגלר ההיברידי, שמחיר הבסיס שלו עומד על כ-42 אלף דולר, בארה"ב כמובן...