שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

קניונים בנגב: מנחל פארן אל הקניון הלבן

מסלול זה מומלץ לחברה שרוצים לרדת אל הקניונים הקסומים של הנגב באזורים שבהם אין סיכוי לראות הרבה ג'יפים והנוף פתוח ומרשים...

המסלול הזה מומלץ לחברה שרוצים לרדת אל הקניונים הקסומים של הנגב באזורים שבהם אין סיכוי לראות הרבה ג'יפים והנוף פתוח ומרשים. המסלול אינו קשה במיוחד אבל יש בו מספר נקודות בהן צריך לסדר את השביל כדי להימנע מהצלבות.

זמן משוער: שעות ולכן מומלץ לישון יום קודם בחניון בורות לוץ או בחניונים אחרים בסביבה. מפה: סימון שבילים הר הנגב המערבי מגבלות ואיזורי קליטה: צה''ל שולט בשטח הזה והכניסה מותרת רק בשבתות וחגים. הנסיעה בכביש הגבול המערבי מחייבת מינימום שני רכבים וכלי נשק אישי התנועה בשעות האור בלבד. פלאפון כמעט ולא קולט לאורך המסלול. אורנג' קולט לעיתים רחוקות. וסלקום קולט הכי טוב אבל גם לא לאורך כל הדרך. תחנת דלק אחרונה: פז עבדת הפועלת 24 שעות ביממה כולל שבת או דלק מצפה רמון הפועלת גם כן 24 שעות ביממה.

הגעה לנקודת ההתחלה

מבאר שבע אתם נוסעים דרומה לצומת משאבי שדה. שם שמאלה לשדה בוקר עד לצומת חלוקים בצומת ימינה לכיוון מצפה רמון.ממשיכם ויורדים אל המכתש אחרי שיוצאים מהמכתש ממשיכים עוד כשלושים קילומטר עוברים בהם את מעלה המישר ואחריו את כביש הסרגל הדרומי שאותו תזהו בזכות היותו כביש ישר ארוך עד שיורדים עם הכביש אל אפיקו הגדול של נחל פארן וחילת סימון אדום לפני שהכביש עולה שוב. זו נקודת ההתחלה.

המסלול

נכנסים אל נחל פארן שהוא הנחל עם אגן הניקוז הגדול ביותר בישראל ונוסעים באפיקו4350 מטר עם הסימון האדום עד שפוגשים בפעם השניה שביל רגלי המסומן בכחול זהו תחילתו של קניון עדה המומלץ למסלול רגלי בין שעה

העליה והירידה בקניון עדה באותו מסלול . הדרך כוללת טיפוס בקניון צר בסולמות וחבלים אבל היא מתאימה גם למשפחות עם רוח קרב. ניתן גם להמשיך כשלוש שעות עם השביל הכחול ולחזור אל שביל הרכב המסומן באדום שם לפנות שמאלה ולחזור אל הג'יפים. ממשיכים עם השביל האדום עוד 900 מטר עד שמגיעים לפיצול שבילים פונים בצומת Y שמאלה וממשיכים עוד 600 מטר עד לבאר עדה.המקום שמשמ עד היום נקודת מים בודדת באיזור במקור שימשה הבאר לחגיגות עיד בערבית ולהשקיית העדרים. מבאר עדה ממשיכים לכיוון דרום מערב עוד 3650 מטר עד למפגש עם השביל האדום. ממשיכים עם השביל האדום עוד 2000 מטר עד לצומת שבילים ממשיכים ישר עם האדום ממשיכים עם השביל האדום עוד 5100 מטר עד לצומת שבילים ממשיכיםשמאלה עם האדום ממשיכים עם השביל האדום עוד 5200 מטר עד לצומת שבילים ממשיכים ישר עם האדום

ממשיכים עם השביל האדום עוד 2550 מטר עד לצומת שבילים ממשיכים ישר עם האדום ממשיכים עם השביל האדום עוד 1000 מטר עד לצומת שבילים ממשיכים ישר עם האדום ממשיכים עם השביל האדום עוד 2300 מטר עד לצומת שבילים ממשיכים ימינה עד למפגש שבילים כחול ואדום פונים ימינה. 1200 מטר משם ממשיכים ישר בצומת עם השביל הכחול 1450 מטר משם השביל פונה שמאלה ממשיכים עם הכחול 1500 מטר משם מגיעים לצומת Y פונים ימינה 1200 מטר משם מימיננו חניון לילה ושיח גדול של סהרון משולשל 3750 מטר מפגש שבילים משמאל מצטררף שביל ממשיכים עם הכחול. 3900 מטר משם מגיעים למפגש שבילים ופונים ימינה לדרך העוזבת את המסלול הכחול. זו נקודה 12. ממשיכים 600 מטר ומגיעים לצומת נוסף פונים שוב ימינה עוד 750 מטר והגעתם לקניון הלבן. הקניון הלבן הוא נקודה יפה במדבר שבה יש גבים מלאי מים אחרי השטפונות הקניון חתור בגיר הלבן כשהוא תוצאה של קיצור דרך שעשה נחל שגיא אחרי שהערוץ הראשי נוצר. בקניון ניתן להבין יפה כיצד הנחל מתחתר לאחור. חוזרים לנקודה 12

ממשיכים עם הכחול 700 מטר עד למפגש שבילים כשמימין מצטרף שביל המסומן בכחול ומגיע מהקניון הלבן. פונים שמאלה עם הכחול 2000 מטר עם נחל שגיא והמסלול הכחול עד שמצטרף שביל משמאל. ממשיכים עוד 2650 מטר עד למפגש שבילים. אם כבר חשוך מומלץ להמשיך מכאן אל כביש הגבול עם המסלול הכחול עוד 8 קילומטר. אם יש לכם עוד זמן ונסעתם מהר אפשר לפנות ימינה ולהמשיך לכיוון הר כרכום. להלן התיאור להר כרכום: ממשיכים מהנקודה האחרונה עוד 600 מטר עד לצומת שבילים בצומת פונים ימינה. עוזבים את הכחול ממשיכים עוד 1900 מטר ושוב ימינה. 4400 מטר משם הגעתם לצומת שבילים מתחת הר כרכום ומפגש עם שביל כחול נוסף. פונים ימינה ונוסעים כקילומטר עד למרגלות ההר . הטיפוס על ההר מותר רק ברגל אנא הקפידו על כך הר כרכום נחשב על פי הארכיאולוג פרופסור ענתי ובהכרה של הכנסיה הקתולית להר סיני שעליו ניתנו לוחות הברית ההר מכוסה ב70000 ציורי אבן. שוה טיול רגלי. מהחניון שמתחת להר חוזרים עם הדרך המסומנת בכחול עוד 8 קילומטר אל כביש הגבול.

חשוב לעלות על הכביש ולפנות צפונה אל הר חריף שאליו צריך להגיע לפני חשכה. מהר חריף פונים ימינה אל צומת הרוחות ומשם צפונה לתל אביב.

המסלול הזה ארוך ומתאים יותר ליומיים טיול בשטח אבל נוף הקדומים שווה את ההשקעה. מפה וקובץ נקודות ציון להורדה בדף 2 >>>

תרשים מפה של הטיול

המפה המצורפת מהווה, תרשים של הטיול בלבד ונועדה לעזור בהורדת המסלול למפה 1:50,000. זכור!תמיד רצוי לרדת לשטח עם ג'יפ נוסף, מפת סימון שבילים של האזור,מצפן,מים,טלפון סלולרי+בטרייה חלופית,תיק חילוץ ותיק עזרה ראשונה.

קובץ טורבו CD להורדה!

להורדת הקובץ למחשבכם לחצו על ה ICON או לחילופין קליק ימני על ה- ICON ובחרו את האפשרו SAVE TARGET AS...