שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו לשטח: אאוטבק ויילדרנס

החברה הציגה תת-דגם חדש של האאוטבק, עם יכולות שטח משופרות, כדי שאפשר יהיה לרדת איתו מהכבישים ללא חשש

האאוטבק של סובארו היה ידוע תמיד ככלי שמספק היטב את הסחורה על הכביש, אבל כשמגיעים איתו לשטח, זה לא בדיוק זה. "אף" ארוך ופגיע ו"ישבן" בולט פגעו בזוויות הגישה והנטישה שלו, ובסיס גלגלים גדול יחסית ניפק גם זווית בטן גרועה. הנתונים האלה הכריחו לנהוג בו מחוץ לכבישים בזהירות רבה, כאילו מהלכים על ביצים.

אבל לא עוד. בימים אלה הוצג בארה"ב תת-דגם של האאוטבק שזכה לשם ויילדרנס Wilderness) - מרחב מדברי), שכולו מכוון-שטח. השיפורים כוללים בראש ובראשונה הקשחה של המתלים, שתורמים גם עוד 2 ס"מ למרווח הגחון (24 לעומת 22 ס"מ באאוטבק הסטנדרטי). יחד עם פגושים חדשים, הזוויות תוקנו: זווית הגישה עלתה ל-20 מעלות (לעומת 18.6), והנטישה ל-23.6 (לעומת 21.7). אמנם לא משהו בשמיים, אבל ירחיק את המרכב ממכשולים ויחד עם הקשחת המתלים שתמנע טלטולים חזקים מדי, חלקי הפלסטיק העדינים לא יפגשו לעתים תכופות מדי את הקרקע.

עוד בחבילה תמצאו צמיגי AT של יוקוהמה, יחסי העברה איטיים יותר בדיפרנציאלים (4.44:1 לעומת 4.11:1) לטובת זחילה בשטח, מערכת X-Mode משופרת (קישור להסבר על המערכת) ואופציה למיגון גחון מלא מפלדה או אלומיניום המכסה את המנוע, תיבת ההילוכים וטנק הדלק, וכולל גם מגן לדיפרנציאל האחורי. גגון מחוזק בנוי לנשיאה של כ-350 קילוגרם, מה שיאפשר התקנה של אוהל גג.

מבחינת ההנעה, אין הבדלים מהאאוטבק הרגיל. הויילדרנס יוצע בהתחלה רק עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.4 ליטר המספק 260 כ"ס כמו זה המותקן באוולטיס (קישור לכתבה), משודך לתיבה רציפה המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, כל הזמן. לדגם יהיו סימני זיהוי ייחודיים, ומלבד הסמלילים הוא יקבל נגיעות של צבע נחושת במקומות שונים, כולל בחוטי התפירה של הריפוד בתא הנוסעים.

מחירו של הויילדרנס בארה"ב, ששיווקו יחל כדגם 2022, יעמוד על קרוב ל-40 אלף דולר, יקר יותר בכ-12 אלף דולר מדגם הבסיס. לא ברור אם יעשה עלייה לארץ, ואם כן מה יהיה מחירו אצלנו.

161716934536216171693472161617169349914161716935227116171693544121617169356649

תגובות

16 תגובות

1

אורח/ת - הקורא בשמועות

31 במרץ ב 12:00

שכחתם לציין פרט מידע חשוב, גרסאות wilderness צפויות בוודאות בפורסטר, וייתכן גם בקרוסטרק (xv)

2

אורח/ת - אודי כרמיאל.

31 במרץ ב 19:16

סובארו מפתיעה ומחדשת כל הזמן.אמינות ויצירתיות מובילות לטיולי שטח .תודה לעופר.

3

אורח/ת - חקי חיון

31 במרץ ב 19:34

חקי חיון. כפי שציינתם בכתבתכם זו , לא כל רכב מגיע לישראל וגם אם מגיע לעתים מחירו אינו מתאים לנהג הישראלי. אנוכי אישית נוהג על רכבי שטח המתאימים לשטח , ולגבי המחיר : רכביי הינם יד שנייה עד יד שישית כך שמחירם סביר. איני מוצא הצדקה לרכוש רכב חדש , חבל על הכסף , ישנם רכבים משומשים וראויים. רק פעם אחת רכשתי רכב חדש וזה היה לגבי מכונית ניסאן סנטרה שרכשתי מהניילונים ישירות מהיבואן.

4

אורח/ת - XTMAN

31 במרץ ב 21:45

האאוטבק היא מכונית כבישים ודרכי עפר מצוינת, נוחה מאוד לנהיגה ממושכת. עכשיו היא תוכל לעבור דרכי עפר המשובשות באבנים גדולות יותר ואפילו מדרגות אבן נמוכות, ולטפס שיפועים חצציים של עד 40 מעלות. דגם זה לוקח את מנוע ה- 2.4 ליטר טורבו החזק של האאוטבק XT ומפיק 260 כ"ס ומומנט של 376 ניוטון*מטר. התאמת תיבת ההילוכים הרציפה ליחס העברה מכסימלי של 4.41:1 מאפשרת זחילת כוח. היתה לי מכונית אאוטבק במשך 16 שנים והיא נוחה ונפלאה לנהיגה, אם כי לא חסרו בה תקלות, בעיקר בשל ההסבה לגז. באם תגיעה לארץ זאת תהיה מכונית די יקרה בסביבת 260 אלף שח. ההבדל בינה לבין רכב שטח אמיתי שהיא תהיה טובה יותר ב98% מדרכי הנהיגה, אך עדיין תעלה פחות מג'יפ אמיתי.

5

Ogash Ofer

31 במרץ ב 22:03

אורח/ת - הקורא בשמועות כתב/ה:
"

שכחתם לציין פרט מידע חשוב, גרסאות wilderness צפויות בוודאות בפורסטר, וייתכן גם בקרוסטרק (xv)

"
הלוואי!

6

Ogash Ofer

31 במרץ ב 22:04

כנראה האאוטבק הטובה ביותר לטיולי שטח בישראל!
חבל רק שהמחיר גבוה..

7

אורח/ת - א

01 באפריל ב 01:09

בואו נתחיל עם הגרסה הבסיסית של האאוטבק שהושקה לפני יותר משנה אך עדיין היבואן לא רואה לנכון להעלות ארצה...

8

אורח/ת - דן גלגל

01 באפריל ב 01:43

נו.... תתעוררו כבר. לא חשמלי... לא קונים! סובארו עדיין במאה ה 20. מאכזב.

9

אורח/ת - אלדד

02 באפריל ב 08:05

לא הברידי לא שווה!

10

Ogash Ofer

02 באפריל ב 08:14

אורח/ת - דן גלגל כתב/ה:
"

נו.... תתעוררו כבר. לא חשמלי... לא קונים! סובארו עדיין במאה ה 20. מאכזב.

"
ואני אומר: לקנות ולשמור!
רכב עם מנוע בנזין זה מוצר איכותי שיהפוך לנדיר

11

אורח/ת - אורח

02 באפריל ב 22:33

יש כבר צפי להגעת הגירסה הרגילה בארץ?

12

Ogash Ofer

03 באפריל ב 17:09

אורח/ת - אורח כתב/ה:
"

יש כבר צפי להגעת הגירסה הרגילה בארץ?

"
אני לא מכיר תאריך. עוד לא יצאה הודעה מהיבואן ארצה.

13

אורח/ת - Noam Badash

04 באפריל ב 21:54

בניגוד לרבים שמשום מה ציפו לרוביקון עם סמל סובארו, אני חושב שסובארו קלעו בול ובנו רכב עוד יותר מתאים לייעודו כפי שהם הגדירו אותו - overland.
לצערי, לא אהיה בשנים הקרובות בשוק לקניית רכב חדש אז "אסתפק" בבניית אחד כזה בעצמי...

14

אורח/ת - איציק

05 באפריל ב 20:16

גרסה טובה ואכן נראית קשוחה יותר , אני מאמין שמחיר גרסא זו יעלה בארץ כ 250-300 אלף שקלעם

15

אורח/ת - גונשטיין

07 באפריל ב 23:33

260 אלף, כנראה יהיה המחיר. מאמין שיש קהל יעד די גדול

16

אורח/ת - רואי

08 באפריל ב 07:23

אם רק היה בדיזל היה פשוט מושלם