שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס משיקה בישראל את ה-EQA

מרצדס  מרחיבה את היצע הדגמים החשמליים בישראל ומשיקה את ה-EQA החדשה - רכב הפנאי החשמלי המבסס את אסטרטגיית ה-EQ החשמלית של היצרן הגרמני. ה-EQA מבוססת על פלטפורמת ה-GLA ומציגה יכולות וביצועים המותאמים לנהיגה ברכב חשמלי. ה-EQA הינו דגם הכניסה של המותג החשמלי של מרצדס - EQ, לעולם כלי הרכב הקומפקטיים החשמליים.
תוך שנתיים צפויה מרצדס להציע כ–8 דגמים חשמליים של מרצדס בישראל!

image

ל-EQA של מרצדס טווח נסיעה של 414 ק"מ, עם צריכת החשמל של 183 וואט שעה/ק"מ. כמו כן, הספק מירבי של 140 קילו-וואט שהם כ-188 כ"ס. מבחינת ביצועים, ה-EQA מאיצה מ-0 ל-100 ב-8.9 שניות ומגיעה למהירות של 160 קמ"ש. משקל הדגם הוא 2,040 ק"ג, אורכו 4.4 מטר, גובהו 1.6 מ"מ ורוחבו 1.8 מטר (2 מטר כולל מראות). נפח תא המטען הינו 320 ליטר.

בהמשך השנה, יושקו דגמי EQA נוספים עם הספק של יותר מ-200 קילו-וואט/268 כ"ס, אשר יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק"מ.

ה-EQA מוצעת עם שלל מערכות הנהיגה והבטיחות המתקדמות של מרצדס. בין המערכות ניתן למנות את:
Active Brake Assist - מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימה אוטונומיות בעת חירום;
Active Lane Keeping Assist - מערכת אקטיבית להתרעה על סטייה מנתיב;
מערכת התרעה על רכב בשטח מת ופונקציית Exit Warning - המסייעת במניעת תאונות שנובעות מפתיחת דלת בצד הכביש;
מערכת לניטור עייפות הנהג;
בקרת שיוט אדפטיבית (Distronic) ועוד...

פנים הרכב מציג את קו העיצוב החדשני של היצרן וכולל מסך מולטימדיה דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם המערכת המתקדמת MBUX שלומדת את הרגלי המשתמש בזכות יכולות הבינה המלאכותית שלה. בנוסף, לרכב מערכת שמע מתקדמת של BURMESTER (בחלק מהדגמים), תאורת אווירה בעלת 64 גוונים לבחירה, בקרת אקלים דיגיטלית, חבילת נוחות למושבים ועוד...

image

ה-EQA הינו כלי הרכב הראשון מבית Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלה נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח אישרו את הנתון האווירודינמי - 0.28Cd.
משאבת החום המותקנת ב-EQA מסייעת לחימום תא הנוסעים ובכך מקטינה את צריכת החשמל ומסייעת להגדיל את טווח הנסיעה.

כמו כן, הושקע מאמץ רב להבטיח כי ה-EQA תעמוד ברמת הרעש הנמוכה ביותר וזאת על ידי בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב.

מבחינת אבזור ונוחות מציעה ה-EQA, בחלק מהדגמים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, בקרת אקלים אוטומטית עם 2 אזורים, פתיחה חשמלית של תא המטען, סף דלת מואר, מצלמות היקפיות 360 מעלות ועוד.

מחירים MERCEDES EQA:

EQA Electric תוצע במחיר השקה של 289,900 שקלים עד סוף החודש (במקום 299,900 שקלים)

EQA Electric Art תוצע במחיר של 339,900 שקלים.

EQA Electric Art Amg Line תוצע במחיר של 379,900 שקלים.