שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור החדש של קיה קרניבל מגיע לישראל

הדור הרביעי של הקרניבל מגיע לישראל עם עיצוב חדש בהשראת דגמי ה-SUV, עם 3 שורות מושבים ו-7 מקומות ישיבה ועם מנועי Smartstream בנזין 3.5 ל' וטורבו דיזל 2.2 ל' עם תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים

image

הקרניבל, המבוסס על פלטפורמת GUV החדשה של קיה (Grand Utility Vehicle), הוא רכב מעודן ומרווח אשר מציע מרחב ויעילות גדולים יותר מאשר קודמיו. העיצוב החדש בהשראת SUV, משלב חלל פנימי בעל מגוון טכנולוגיות שנועדו לסייע לנהגים, להגן על הנוסעים ולבדר אותם. ארגון מרחבי בעל שלוש שורות מושבים, נפח מטען גדול ומגוון מקומות אחסון בכל רחבי תא הנוסעים.

עיצוב

בתור ספינת הדגל של הרכבים הגדולים של קיה, הקרניבל החדש מייצג אבולוציה עיצובית בהשראת דגמי ה-SUV
בהשוואה לדגם היוצא, הוא מציג שלוחה קדמית קצרה יותר, כשבסיס עמוד A מוסט לאחור כדי ליצור מכסה מנוע ארוך יותר. בסיס הגלגלים המוגדל תורם למרחב גדול יותר ברחבי תא הנוסעים.

עיצוב "אף הנמר" החדש משתרע לכל רוחב הרכב, ומשלב תאורת יום LED, פנסים ראשיים LED והשבכה הקדמית.
מאחור, הקרניבל הוא בעל מבנה מוצק ורחב המודגש על ידי פס תאורה לכל רוחב הרכב.
הקרניבל החדש מציע ללקוחות מבחר של עד שמונה צבעי מרכב, וחישוקי סגסוגת אלומיניום, בקוטר 18 או 19 אינץ', בהתאם לרמת האבזור.

החלל הפנימי מייצג שיפור באיכות ובעיצוב עם לוח מכשירים רחב בעל המסך פנורמי, המשלב טכנולוגיות מידע עם מסך כפול ובקרות מגע.
בדגם הפרימיום, בורר ייעודי להחלפת הילוכים אלקטרונית (shift-by-wire) ממוקם בבסיס הקונסולה המרכזית, מאפשר תפעול נוח וטבעי.

image

פלטפורמה וארגון מרחבי

הקרניבל מציע תצורת ישיבה של שלוש שורות, עם מקום לשבעה נוסעים ומציע סידור פנימי חכם עם שפע מקומות אחסון בתא הנוסעים.

הקרניבל נהנה מבסיס גלגלים ארוך יותר ב-30 מ"מ (3,090 מ"מ) לעומת הדגם היוצא, ומרכב רחב יותר (עד 1,995 מ"מ), המשפרים את השימושיות. האורך הכללי של הקרניבל החדש גדל ב-40 מ"מ ל-5,155 מ"מ, עם שלוחה אחורית ארוכה יותר ב-30 מ"מ (עד 1,130 מ"מ), המייצרת מרחב גדול יותר עבור יושבי השורה השלישית.

כאשר רק שורת המושבים הראשונה נמצאת בשימוש, הקרניבל מציע נפח מטען המגיע עד ל-2,905 ליטר (VDA). יתרה מכך, גם כאשר כל שלוש שורות המושבים נמצאות בשימוש ואינן מקופלות, הקרניבל מציע 627 ליטר זמינים לשימוש מאחורי שורת המושבים השלישית (עד קצה גובה גב המושב). סף ההעמסה של תא המטען נמוך ב-26 מ"מ מקודמו, ועומד על 640 מ"מ, וכך מקל עוד יותר על העמסה.

דלת עורפית חשמלית ודלתות הזזה צדיות אחוריות חשמליות וחכמות מקלות גם הן על הגישה לתא המטען ולתא הנוסעים.

image

קישוריות וטכנולוגיה

בלב מאפייני הקישוריות של הרכב נמצאת התצוגה הדיגיטלית הכפולה בעלת הטכנולוגיה המתקדמת, הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי – והמתקדם ביותר של קיה – בגודל 12.3 אינץ' ואת צג המגע בגודל 12.3 אינץ' של מערכת המידע, הבידור והניווט תחת מעטה אחוד. התצוגה כפולת המסכים יוצרת חווית משתמש פנורמית של מסך רחב, כשתפקודי מידע ובידור רבים נשלטים באמצעות לחצנים רגישים למגע הממוקמים מסביב למסך. לוח בקרה דומה ממוקם נמוך יותר בקונסולה המרכזית לתפעול מערכת בקרת האקלים.

המערכת מציעה תצוגה ברורה וחדה, ותמיכה Android Auto™ ו- Apple CarPlay™ עם זיהוי קולי, ניווט WAZE, רדיו אינטרנטי ועוד.

טכנולוגיות נוספותהנמצאות בקרניבל החדש הן: פתיחה וסגירה חכמה בלחיצת כפתור של דלתות ההזזה האחוריות והדלת העורפית החשמליות. ניתן גם לפתוח את דלתות ההזזה האחוריות החכמות והדלת העורפית באופן אוטומטי כאשר מחזיקים את המפתח החכם בקרבתן למשך שלוש שניות.

image

ביצועים

הקרניבל החדש זמין עם מנוע בנזין 6V בנפח 3.5 ל' או מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ל' חדישים.

מנוע דיזל Smartstream החדש בנפח 2.2 ל' מייצר 202 כ"ס ומציע מומנט של 45 קג"מ בטווח רחב של מהירויות מנוע, מחליף את בלוק יציקת הברזל של קודמו בבלוק אלומיניום שחוסך 20 ק"ג במשקל. יתר על כן, הוא כולל מגוון אמצעים שמפחיתים את החיכוך, מסייעים בקירור, משפרים את היעילות ומפחיתים את פליטות המזהמים. אמצעים אלה כוללים מזרקים חדשים בלחץ גבוה, גלי איזון חדשים, מערכת לניהול תרמי ומחזור קטליטי סלקטיבי (SCR) לוויסות פליטות המזהמים.

ניתן לקבל גם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, המפיק 272 כ"ס ו-33.8 קג"מ הכולל מערכת ניהול תרמי משולבת חדשה.

שני המנועים משודכים כסטנדרט לתיבות הילוכים אוטומטיות בעלות שמונה הילוכים.

image

נוחות והתנהגות כביש

בדגם החדש הותקנה מערכת מתלים חדשה ועצמאית בעלת מגוון אמצעים לצמצום רעש, רעידות ונוקשות (NVH).

מערכת המתלים שודרגה באופן משמעותי לעומת הדור השלישי של הקרניבל. מלפנים, השתמשו מהנדסי קיה בקורת רוחב וגיאומטריה חדשים, לחלוקה טובה יותר של העומסים הרוחביים הפועלים על המתלה הקדמי בפנייה, לייצוב התנהגות הכביש. המרכב מותקן גם על החלק האחורי של הקורה הרוחבית באמצעות תותבים הידראוליים חדשים, כשהנוזל בתוך תותבי הגומי מפחית את רמת רעידות המתלים והמנוע המועברת למרכב. תותבים אלה מפחיתים גם את ההשפעה של פגיעות חזקות במתלה הקדמי, ומשפרים את נוחות הנסיעה גם על פני משטחים משובשים.

המתלה האחורי שונה גם הוא, עם זרועות מתלים תחתונות ארוכות יותר ומערך קפיצים שונה שמנהל בצורה טובה יותר שינויים בתוואי הדרך. במקביל, הזווית של בולמי הזעזועים האחוריים כווננה כדי לספוג זעזועים מהכביש בצורה טובה יותר.

הגה כוח חשמלי חדש המותקן על מוט ההיגוי מחליף את מערכת הגה הכוח ההידראולי של הדגם היוצא, וכתוצאה מכך מתקבלת תגובה ישירה מעט יותר לפקודות ההיגוי, עם יחס היגוי מהיר יותר ב-5.6%.

image

בטיחות ונוחיות

הקרניבל החדש מאובזר במגוון מערכות ה-ADAS - הטכנולוגיות הזמינות כוללות סיוע למניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי מכוניות, הולכי רגל ורוכבי אופניים; סיוע לשמירה על נתיב (LKA); סיוע למניעת התנגשות בשטח מת (BCA); התראת תשומת לב של הנהג (DAW); צג לצפייה בשטחים מתים (BVM)*, סיוע באלומה גבוהה (HBA); בקרת שיוט חכמה (SCC), סיוע לשמירה ומעקב בתוך הנתיב (LFA) וצג מבט היקפי (SVM)*.

*ברמת אבזור Premium

סיוע ליציאה בטוחה (Safe Exit Assist) הוא תוסף חשוב למערך טכנולוגיות הבטיחות של הדור הרביעי של הקרניבל. מערכת SEA מונעת פתיחה של דלתות ההזזה האחוריות – ויציאה של נוסעים צעירים מהרכב – בעת זיהוי רכב המתקרב מאחור, מאחד הצדדים.

בנוסף, הקרניבל מצויד בצג מבט לאחור (RVM), סיוע במניעת התנגשות עם רכב חוצה מאחור (RCCA) והתראת מרחק חניה מלפנים ומאחור (PDW).

מערכת RCCA מסייעת במניעת התנגשויות עם כלי רכב שחוצים מאחור מצד שמאל וצד ימין של הקרניבל תוך כדי נסיעה לאחור. היא מסייעת לנהג על ידי בלימת הרכב באופן אוטומטי אם היא מזהה רכב שחוצה מאחוריו.

הקרניבל החדש מצויד במערכת הבלימה למניעת ריבוי התנגשויות (Multi-Collision Brake System) החדשנית של קיה, המסייעת לרכב להפחית את חומרת ההתנגשויות המשניות. מערכת זו מפעילה באופן אוטומטי את בלמי רכב לאחר שכריות האוויר נפתחו בעקבות התנגשות ראשונית, וכך מגנה על יושבי הרכב מפני פגיעות חזיתיות או צדיות משניות.

הקרניבל מצויד בשבע כריות אוויר, וכן מערך של מערכות בטיחות אלקטרוניות לרכב. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכות ניהול יציבות הרכב (VSM) ובקרת היציבות האלקטרונית של קיה, המסייעות לנהגים לשמור על שליטה בעת בלימה ופנייה.

image

מחירים:

קרניבל חדש EX בנזין 3.5 ל' – 249,900 ₪

קרניבל חדש EX טורבו דיזל 2.2 ל' – 259,900 ₪

קרניבל חדש Premium בנזין 3.5 ל' – 269,900 ₪

קרניבל חדש Premium טורבו דיזל 2.2 ל' – 279,900 ₪

קיה קרניבל - מפרט טכני

מרכב ושלדה

MPV עם חמש דלתות ושבעה מושבים, עם מרכב אחוד המיוצר מפלדה. מנוע בנזין או טורבו דיזל את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

מנוע :

דיזל

2.2 ל' טורבו דיזל/202 כ"ס

סוג 4 צילינדרים בטור

נפח 2.2 ל', 2,151 סמ"ק

קדחXמהלך (מ"מ) 83.0 x 99.4

יחס דחיסה 1:16.0

הספק (סל"ד/כ"ס) 202/3,800

מומנט (סל"ד/קג"מ) 45/1,750-2,750

שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16

בנזין

בנזין 3.5 ל' 6V הזרקה רב נקודתית MPI / 272 כ"ס

סוג 6 צילינדרים בתצורת V

נפח 3.5 ל' , 3,470 סמ"ק

מהלךXקדח (מ"מ) 87 X 92

יחס דחיסה 1:10.6

הספק (כ"ס/סל"ד) 272/6,400

מומנט (קג"מ/סל"ד) 33.8/5,000

שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 24

תיבת הילוכים

סוג 8AT

יחסי העברה:

הילוך ראשון

4.808

הילוך שני

2.901

הילוך שלישי

1.864

הילוך רביעי

1.424

הילוך חמישי

1.219

הילוך שישי

1.000

הילוך שביעי

0.799

הילוך שמיני

0.648

הילוך אחורי

3.425

יחס העברה סופי

3.510

image

מתלים

קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב

אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב

היגוי

סוג MDPS – כוח, סבסבת מוט משונן בתגבור חשמלי

בלמים

קדמי 325 מ"מ דיסקים מאווררים

אחורי 325 מ"מ דיסקים

גלגלים

בנזין/דיזל EX Alloy 18-inch, 235/60 R18

בנזין/דיזל Premium Alloy 19-inch, 235/55 R19

חלופי גלגל חלופי מיני

מידות (מ"מ)

חיצוני

אורך 5,155 רוחב 1,995

גובה 1,775 בסיס גלגלים 3,090

מפשק קדמי EX 1,746 מפשק אחורי 1,746

מפשק קדמי Premium 11,74 מפשק אחורי 1,741

שלוחה קדמית 935 שלוחה אחורית 1,130

מרווח גחון 172

פנימי (מ"מ)

שורה ראשונה שורה שנייה שורה שלישית

מרווח ראש 1,039/1,009* 1,003/954* 981/927*

מרווח רגליים 1,044 1,029 903

מרווח כתפיים 1,630 1,606 1,511

מרווח ירכיים 1,520 1,686 1,280

*EX

נפח תא מטען , (SAE) ל'

מאחורי שורה ראשונה שורה שלישית

4,110 1,139

נפח תא מטען , (VDA) ל'

מאחורי שורה ראשונה שורה שלישית

2,905 627

משקלים (ק"ג)

3.5 MPI

2.2 CRDi

משקל עצמי

2,018

2,094

ביצועים

3.5 MPI

2.2 CRDi

מהירות מירבית (קמ"ש)

190

202

0-100 קמ"ש (שניות)

8.5

10.7


תצרוכת דלק* (ל'/100ק"מ) WLTP משולב

3.5 MPI

2.2 CRDi

10.6

7.4

*נתונים משוערים

image