שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

ג'נסיס Genesis GV80

הקוריאנים בדרכם להשתלט על שוק הרכב השיקו מותג רכב עצמאי וחדש וכלי הרכב הראשונים שהגיעו ארצה כוללים דגם לכביש G80 ו-SUV יוקרתי לשביל-שטח בשם GV80.
יצאנו לכביש, ומכיוון שאנחנו אתר השטח אז גם בזהירות לכמה שבילים, על מנת להתרשם מיוקרה שימושית במחיר סביר (לרכב יוקרה...)

1620410050225

כמה תמונות שהעליתי לפייסבוק מיום מבחן הדרכים עוררו אנטגוניזם ויצרו כותרות מגולשים שנראה שפגענו בדם ליבם: "זה לא כלי לשטח!" זעקו הגולשים, "למה אתם מצלמים אותו בשטח?" שאל האחר ועוד התנגדויות של ג׳יפאים (מסוקסים או כאלו שרוצים לפתח את החספוס המתבקש). לכן אתחיל ואבהיר: הג'נסיס GV80 לא באמת נבנה ככלי רכב לשטח. אבל מניסיון של יום נהיגה עמוס, אוכל לקבוע כי ה-GV80 הוא כלי רכב מצויין לשטח, כל עוד שומרים על השבילים הנכונים. וההסבר פשוט - בזכות מערכת המתלים המעולה שלו לדרכים משובשות ומערכת ההנעה בשילוב מצבי הנהיגה/שטח המגוונים שעובדת פשוט מצויין! ל-GV80 יש יכולת לא מבוטלת בשבילים, כל עוד המשטח מהודק מספיק והזוויות (זווית גישה / זווית נטישה / זווית בטן) מתאימות למגבלות הכלי. יחד עם זאת חשוב לכתוב ולהבהיר שוב ושוב ואף לאזהיר באופן ברור - הצמיגים איתם מגיע ה-GV80 והחתך הנמוך מסכנים את הצמיג בפני קרעים ובעצם די מסבירים כי הג'נסיס אינו כלי רכב לשטח.

1620410058443

מי אלו ג'נסיס

מותג הרכב GENESIS, שבסיסו בדרום קוריאה, התחיל כדגם יוקרה של יונדאי ובשנת 2015 הוכרז כמותג היוקרה של קונצרן כלי הרכב הדרום קוראיני המייצר את יונדאי ואת קיה. כיום משווק המותג בעיקר בארה"ב, קנדה ואוסטרליה ומשווק מספר דגמי יוקרה בתצורת סדאן G70 ,G80 ו-G90 ותצורת SUV בדגמי GV70 ו-GV80.
בכדי להתחרות בשוק התחרותי של רכבי היוקרה גייס הקונצרן אנשים כשרוניים בעלי שם בתעשיית הרכב העולמית ובהם את המעצב פיטר שרייר החתום על דגמים מפורסמים של קונצרן פולווסואגן כמו אאודי TT, החיפושית החדשה והגולף; לוק דונקרוולק לשעבר המעצב של למבורגיני ובנטלי; פיליפו פריני שהיה אמון על העיצוב של למבורגיני אורוס ואוונטדור ואלפא רומיאו 8C ותחום הביצועים הופקד בידיו של אלברט בירמן, שהיה אחראי על הביצועים בחטיבת הספורט של BMW.

1620410069769

בכביש ובכלל

אפשר כבר לסכם עוד בטרם התחלתי לסקור את כלל המערכות והפינוקים להם זוכים הנהג והנוסעים: החבילה שמספקת הג'נסיס GV80 מכילה את כל מה שצריך לנוחות ובטיחות המאפשרים "חיים טובים" ולייף סטייל ברמה גבוהה ובמחיר שפוי (אם אפשר לקרוא למחיר של 500,000 ש"ח או 570,000 ש"ח בגרסה היוקרתית, מחיר שפוי...).
ובכל זאת מה יש בה בג'נסיס: מנוע טורבו דיזל 3 ליטרים, בעל שישה צילינדרים בטור, המספק 278 כ"ס ומומנט מכובד של 60 קג"מ המתקבלים בטווח של 1,500 ל-3,000 סל"ד. בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני מאפשרים תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות וצריכת דלק מוצהרת יצרן של 14.9 ק"מ לליטר. ה-GV80 מגיע עם מערכת הנעה כפולה 4X4 חכמה עם שליטה אלקטרונית על חלוקת הכוח בין הסרנים. במצב אחיזה רגיל מתעדפת את העברת הכוח לגלגלים האחוריים, ורק בעת החלקה (ובדקתי זאת בטיפוס על משטח חלק בשטח) מעבירה עד 50% מהמומנט לגלגלים הקדמיים. ברמת הגימור הבכירה LUXURY קיים דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית השולט על העברת הכוח בין שני הגלגלים האחוריים ומורגש על כביש מפותל ובהאצות חזקות על משטחים מוגבלי החלקה (עוד מערכת שהרגשתי בנסיעה על שבילים בשטח). ה-GV80 מצויד בכפתור (גלגלת) בה אפשר לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה בכביש - COMFORT, ECO, SPORT COSTUME לשלושה מצבי נהיגה בשטח - בוץ, חול, ושלג, כאשר בכל אחד מהם מתאים את אופי הפעולה של המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת ההנעה הכפולה ובקרות האחיזה האלקטרוניות בהתאם לתנאי הדרך.

לג'נסיס בולמי זעזועים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית המשנים את רמת קשיחותם בהתאם לתנאי הדרך והמצב הנבחר בגלגלת מצבי הנהיגה. ברמת הגימור הבכירה משולבת גם מערכת מצלמה הסורקת את פני הכביש / השטח ומשנה את כיול הבולמים בזמן אמת.

לג'נסיס מערכת Road Noise Active Noise Control המשדרת דרך מערכת השמע במכונית תדר נגדי לתדר של רעשי הכביש והרוח במטרה לנטרל את הרעשים שלהם. לכל הפינוקים יש להוסיף את המושבים המאווררים המציעים גם עיסוי אקטיבי ומסך מגע רחב בגודל 14.5 אינץ' המאפשר תצוגה רחבה של מידע ממערכות המולטימדיה והניווט.

1620410071259

162122605009416212260514361621226050802

162122640610216212264067311621226407142162122640763216212264089311621226408177

פנים הרכב - צילומים מאתר היצרן


מערכות בטיחות מתקדמות

הרשימה של הדרום-קוריאנים מרשימה מאוד ומעמידה את הג'נסיס (כמו גם את יונדאי וקיה) בשורה הראשונה של יצרני כלי הרכב הוותיקים בעולם. ה-GV80 מצויידת ב-10 כריות אוויר (כולל כרית ברכיים לנהג וכרית אוויר בין המושבים הקדמיים להפחתת פגיעה בתאונה צידית) ובנוסף שפע מערכות אקטיביות מתקדמות המאפשרות נהיגה סמי אוטונומית עם המערכות הבאות:
SCC - בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים.
BCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת.
LKAS - מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב.
FCA JX - בלימה אוטונומית בעת זיהוי בלימה לפנים ללא תגובת נהג מספקת.
RCCA - זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.
LFA - סיוע מעקב ושמירה על נתיב - המערכת מונעת סטיה מנתיב, ושומרת על הרכב במרכז הנתיב הנסיעה תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
חיישן להתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
SEA - מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי.
BVM - פטנט נחמד מאוד של יונדאי המציג צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים - או בקיצור תצוגת מראת הצד בלוח השעונים.
DAW - מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש.
LVDA - מערכת המתריעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים.
PCA - מערכת בלימה אוטונומית בתמרוני חניה.
בלם יד חשמלי עם פונקצית AUTO HOLD.
מצלמות הקפיות 360° SVM עם תצוגה תלת מימדית וחיישני חניה הקפיים.

1620410072919

מה לא

אז שטח כבר כתבתי שלא... למרות שנוסע לא רע בכלל עם מערכת ה-4X4 הטובה ועם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, אבל חשוב מאוד לשמור על הצמיגים המגיעים בחתך נמוך, ואם לא מאתגרים את ה- GV80 ייתר על המידה (בכל זאת חבל על הפלסטיקה שמסביב).
אבל ה-GV80 הוא גם לא רכב ספורטיבי קיצוני ובכביש מפותל כשקצב הנהיגה עולה, לרמה כזו שרק הנהג נהנה, אז ה-GV80 מתקשה ולא מספקת את הביטחון הדרוש לנהג, בעיקר בגלל זוויות הגלגל המרימות את המרכב באופן שמוריד את החשק להמשיך כך וזאת למרות שה-GV80 מגיעה מצויידת בצמיגים הכי טובים שיש לכביש -
צמיגי מישלין פיילוט ספורט הם מהצמיגים הטובים שאפשר לצייד כלי רכב לכביש והם הצהרה מאוד מכובדת על יכולת ספורטיבית. הצהרה שלא מאכזבת עם צמיגים שהם כמו דבק על הכביש, ובול זאת השילוב של הגודל והשלדה יחד עם מתלים הרכים לא מספקים ביצועים ספורטיבים מעולים. אבל זה בערך הפגם היחיד שהצלחתי למצוא בג'נסיס.

מי שרוצה כלי רכב שנותן הכל לחיי היום יום, למשפחה, לטיולים (לא בשטח! יאללה הבנתי אתכם) בשילוב של בטיחות ברמה הגבוהה ביותר, עם פינוק, נוחות, איכות ויעילות כדאי לו לבדוק גם את התוצרת של ג'נסיס. ואם הסמל על החרטום אינו פקטור בעיניו (ויש לא מעט הרואים בכך יתרון וצניעות) ה-GV80 לא יאכזב אותו.

1620410061891

דגמים ועלויות

רשימות האבזור ארוכות ומייגעות. רמת הגימור הבסיסית ה-ELEGANT כוללת חישוקי סגסוגת 20 אינץ', חלונות אחוריים כהים, QUAD LED KAMPS, תאורת יום DRL בטכנולוגית LED, תאורת איתות בכנף הרכב, תאורת WELCOME עם הקרנת לוגו, חיפוי דלתות ולוח שעונים מ-LEATHERETE, גלגל הגה בחיפוי עור NAPPA, ריפודי מושבים מעור מלא, תאורת אווירה עם 64 גוונים משתנים, חוגה מעוצבת מזכוכית להעברת הילוכים, מושב נהג ונוסע עם כוונון חשמלי, מושב נהג עם ERGO MOTION SEAT עם עיסוי ו-18 כיווני תנועה שונים, מושב נוסע עם מנגנון EASY ACCESS, גלגל הגה עם כוונון חשמלי, חימום מושבים קדמיים, זיכרונות למושב נהג, מראות צד ומיקום גלגל ההגה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, חלון גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורי טמפרטורה עם שליטה משורת המושבים השלישית, מנגנון סגירה רכה לדלת, תא מטען עם פתיחה חשמלית ופונקציית SMAR TRUNK, מראות צד מתכהות עם קיפול חשמלי וחימום אוטומטי, מראה אחורית מתכהה, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת ירידה במורד DBC, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים ECS, זכוכיות עם בידוד אקוסטי משופר, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם מצבי תצוגה משתנים ותצוגת D3, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.5 אינץ', קישוריות ל-APPLE CAR PLAY ו- ANDROID AUTO ועוד..

רמת הגימור הבכירה LUXURY מוסיפה גם גלגל הגה בגימור דו גוני, גימור תקרה מזמש, גימור עץ אמיתי, ריפוד בעיצוב ה-G Matrix, אוורור מושבים קדמיים (יעיל מאוד לקיץ הישראלי), חימום לגלגל ההגה, ריפוד מושבים מעור NAPPA, שורת מושבים שלישית עם קיפול והרמה חשמליים ושליטה ממושב הנהג, וילונות אינטגרליים בשורה השניה, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים עם מערכת לסריקת הכביש PREIEW ECS, מערכת אקטיבית להפחת רעשי כביש, תצוגה עילית בהקרנה על השמשה ,HUD מערכת שמע משודרגת של חברת LEXICON עם 18 רמקולים, אינטרקום דו-כיווני, להגברת הקול בעת השיחה בין שורות הנוסעים ולחצן השתקת הסאונד בשורה השניה והשלישית ובטח עוד דברים...

גרסת Elegant 4x4 במחיר מחירון רשמי של 499,000 ש"ח.
וגרסת Luxury 4x4 במחיר מחירון רשמי של 569,000 ש"ח .


1620410063833

ג'נסיס - מה הלאה...

בזמן מבחן הדרכים מפרסמת ג'נסיס כי הגיעה לאבן הדרך של מספר המכירות השנתי הגבוה מ-100,000 כלי רכב (בשנת 2020), רק 5 שנים מאז שהושקה כמותג הרכב היוקרתי הראשון של קוריאה, כשבשנת 2020 ה-G80 הוביל את הצמיחה של ג'נסיס עם מכירות עולמיות של למעלה מ-250,000 רכבים והסתכלות קדימה עם השקת ה-GV70, הרחבת מגוון הדגמים החשמליים וכניסה לשוק הסיני והאירופי (והישראלי...).

image

162041004934516204100518861620410054127162041005647216204100664171620410068025

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - אלון

16 במאי ב 15:42

אין תמונות מבפנים?

2

Ogash Ofer

17 במאי ב 07:35

אורח/ת - אלון כתב/ה:
"

אין תמונות מבפנים?

"
צודק!
הוספתי תמונות מאתר היצרן

3

Ogash Ofer

29 במאי ב 20:59

ה-G80 וה-GV80 שהושקו בישראל לפני כ- 3 חודשים נבחנו במבחנים של ארגון הבטיחות האירופאי, ה-EuroNCAP וקיבלו את הציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות.

קישור לעמוד שלG80 באתרEuroNCAP

קישור לעמוד שלGV80 באתרEuroNCAP