שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו נכנסת לעידן החשמלי עם הסולטרה

דגם כל-חשמלי ראשון של רכב פנאי מתוצרת החברה, שפותח במשותף עם טויוטה, יגיע בקרוב לשווקים. וסביר להניח שההנעה תהיה 4X4

לפני כחודש הציגה טויוטה את ה-bZ4X, דגם קונספט שהוא הדגם הכל-חשמלי הראשון מתוצרתה, ועכשיו מצטרפת גם סובארו לחגיגה: על בסיס אותה פלטפורמה, שפותחה במשותף על ידי שתי החברות, תתחיל סובארו לייצר את הסולטרה (Soltera), רכב פנאי עם הנעה חשמלית טהורה. זה לא שיתוף הפעולה הראשון בין החברות, שיתופים כאלה החלו עוד בשנת 2008 בעת שטויוטה רכשה חלק ממניות פוג'י, חברת האם של סובארו.

image

תמונת הטיזר של הסולטרה שפורסמה על ידי סובארו. תתאים לשטח?

הפלטפורמה המשותפת, הנקראת e-TNGA, מאפשרת גמישות רבה עם אפשרות לייצר דגמים עם מערכות הנעה שונות: קדמית בלבד, אחורית בלבד, או הנעה בכל הגלגלים. על פי פרסומים ראשוניים, הסולטרה תצויד במערכות מצברים עם קיבולות שונות, על פי רמות הגימור, שתספקנה טווחי נסיעה שינועו בין 300 ל-600 ק"מ בין הטעינות. גם בהספקי המנועים יהיה שוני, והם ינועו בין כ-215 כ"ס בגרסה הבסיסית ועד לכ-400 כ"ס בגרסה החזקה ביותר. השם הוא תצריף של שתי מלים בלטינית: SOL – שמש ו-TERRA – אדמה.

כצפוי מסובארו, סביר להניח שהסולטרה תיוצר עם הנעה 4X4, הקלף החזק של החברה. בתמונת הטיזר שפורסמה של הדגם החדש, רואים היטב מרווח גחון מכובד, כפי שנדרש מרכב שאמור לדעת לרדת מהאספלט. השאלה העיקרית היא כיצד מגינים על המצברים היקרים, יקרים מאוד אפילו: כדי לשמור על מרכז כובד נמוך המצברים הכבדים מותקנים בכל כלי הרכב החשמליים בצמוד לגחון, בדיוק במקום שנפגע הכי הרבה בנסיעות שטח. כך שכדי לרדת לשטח, מיגון גחון מסיבי ביותר יהיה בחזקת הכרח.

image

ה-bZ4X, הקונספט של טויוטה

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - דורון

13 במאי 2021 ב 10:19

הגיע זמן שבסמלת: סובארו, פיאט, אלפא רומיאו וג'יפ ישיקו מערכת CONNECTED משלה כמו בקבוצות: צ'מפיון מוטורס וטויוטה שיש להם מערכת ניווט (WAZE) התקנה מקומית. סמלת CONNECTED