שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מנוע המימן של אקוואריוס עבר בהצלחה בדיקות הרצה

בניסוי ובדיקה שנערכו יחד אקוואריוס הישראלית עם חברת AVL האוסטרית פעל מנוע המימן, השוקל כ-10 ק"ג, בהצלחה תוך פליטת גזים CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות

פריצת דרך טכנולוגית לחברת אקוואריוס מנועים המדווחת היום, כי המנוע הלינארי שפיחתה, המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה. הבדיקות בוצעו יחד עם חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים. יצויין, כי ALV הינו גוף מקצועי בלתי תלוי אשר בדק והוכיח את פעילותו ויעילותו המנוע וצפוי להוציא דוח מפורט עם ממצאי הבדיקות.


בניסוי פעל המנוע החדשני על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות.
חברת אקוואריוס מנועים חשפה בימים אלה מנוע מימן פועל, שצפוי לשמש כספק האנרגיה למכוניות העתיד. מדובר במנוע לינארי חדשני במשקל קל, של 10 ק"ג בלבד, המבוסס על הטכנולוגיה בעלת הפטנט של אקוואריוס – והפועל באופן מלא על מימן נקי.

image


בהתאם לאסטרטגיית כניסה לשוק של אקוואריוס, פועלת החברה להתאים את המנוע שלה לדלקים פוסיליים, גז טבעי, דלקים ביולוגיים ומימן. החברה מעריכה כי תוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות של ממש בהוכחת הפעלת מנוע מימן ייחודי זה. מדובר בצעד מהותי במנעד הדלקים עימם יעבוד מנוע אקוואריוס - כאשר הצפי המוערך לסיום הפיתוח האמור הוא בין השנים 2022 – 2023.
ככל שתשלים החברה את פיתוח מנוע המימן הוא צפוי להוות פריצת דרך במגמה העולמית לקידום פתרונות מבוססי מימן, בפרט בעולם הרכב. אקוואריוס מנועים צפויה להמשיך ולהשלים את פיתוח מנוע המימן של החברה בעתיד. גנרטור אקוואריוס, המבוסס על טכנולוגיה מקורית עובר, החל מאוקטובר 2020, מבחני שטח באיטליה ומסוף שנת 2020 הרחיבה החברה את מבחני השטח גם לסינגפור, קנדה, ניו זילנד וישראל.

מנוע אקוואריוס הייחודי הומצא בשנת 2014 על ידי שאול יעקובי וניתן לעשות בו מספר שימושים: גנרטור, מנוע ואל פסק. בשונה ממנועים קונבנציונאליים הבנויים ממאות חלקים, המנוע של אקוואריוס כולל רק כעשרים רכיבים וחלק זז אחד בלבד. העיצוב היעיל וקל המשקל הופך אותו לזול ויעיל ביותר וכמעט ללא צורך בתחזוקה. לטכנולוגיה פורצת הדרך של אקוואריוס יש כ-20 פטנטים רשומים בבעלותה בארה"ב ומחוץ לה, פטנטים אלו מאפשרים שימושים במגוון תחומים: אנרגיה, תקשורת, רכב ועוד.
מנוע המימן של החברה קיבל כבר לפני כשנה וחצי אישור בדו"ח ביצועים מפורט של חברת AVL - גוף מקצועי בלתי תלוי אשר הוכיח את פעילותו ויעילותו המנוע.

תגובות

8 תגובות

1

אורח/ת - Guy Zilberman

20 במאי 2021 ב 15:15

זה העתיד. מימן.

2

אורח/ת - Gilad Banay

20 במאי 2021 ב 15:16

אני סקפטי, האמת - פתרונות מוטוריים קיימים מתבססים על תא דלק מימן המייצר חשמל + מנוע חשמלי סטנדרטי. מנוע בעירה פנימית מבוסס מימן עדיף על מנוע רגיל מבחינת הזיהום אבל אין סיבה להניח שהניצולת האנרגטית שלו תהיה טובה יותר.

3

אורח/ת - Elie Toledano

20 במאי 2021 ב 15:16

זהו! שכנעת אותי להשקיע בהם!

4

אורח/ת - Yaniv Kadosh

20 במאי 2021 ב 15:17

הם לגמרי הולכים לשנות את העולם , חברה מדהימה עם טכנולוגיה ויישום יוצא דופן

5

אורח/ת - Yaron Friedman

20 במאי 2021 ב 15:17

כבר שנים יש ניסויים עם מנועים על בסיס מימן. הבעיה היא באחסון וההולכה של המימן עצמו (חייב להיות במצב נוזל). מימן הוא פתרון הרבה יותר טוב מכל ״דלק״ אחר.

6

אורח/ת - ארצברג

20 במאי 2021 ב 16:27

גלעד, גם היעילות של תאי דלק לא מאוד גבוהה. בתנאים אופטימליים הם מגיעים ל-60%, לעומת 40% במנועי בעירה פנימית מובילים. זה אומנם יתרון נאה, אבל תאי דלק יקרים יותר, פחות עמידים, רגישים לתנאי סביבה (לחות, טמ', לחץ) שיכולים לפגוע מאוד ביעילותם ומגיבים באיטיות לשינויים בדרישות ההספק ("תגובת מצערת", אם תרצה). לכן לא בטוח שכמכלול, הם עדיפים על מנוע בעירה פנימית.
יותר מזה - לא בטוח שמימן הוא דלק העתיד - בטח לא לכל השימושים. בהפקת מימן באלקטרוליזה (הדרך הנקיה להפיק מימן, בניגוד לפיצוח דלקי מאובנים) כ-40% מהאנרגיה הולכת לאיבוד. אנרגיה נוספת אובדת בגלל הצורך לדחוס את המימן ללחץ של כ-700 אטמוספרות, כמקובל במערכות אוטומוטיביות היום. ויש כמובן את בעיית ההפצה שדורשת תשתיות יקרות.

7

Ogash Ofer

17 ביוני 2021 ב 21:54

חברת אקוואריוס מנועים הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באמירויות המאוחדות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה אקוואריוס.

במסגרת מזכר ההבנות, סוכם כי המפעל לייצור המוצרים לתעשיית הרכב יוקם ויופעל על ידי חברה שתוקם על ידי הצדדים -Middle East Aquarius Automotive.

עוד סוכם כי KIP תפעל על מנת לגייס סכום של 1-1.2 מיליארד דולר שישמש להקמת הפרויקט ושיושקע בחברה שתוקם כנגד הקצאת מניות בה בשיעור שיוסכם בין הצדדים.

בנוסף, במסגרת מזכר ההבנות ניתנה ל-KIP אופציה למשך תקופה של 14 חודשים ממועד החתימה על המזכר, לרכישה של עד 10% מההון המונפק והנפרע של אקוואריוס מנועים עצמה לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר.

KIP היא חברה בינלאומית המאוגדת בבריטניה ובעלת זרוע פעילות בתחום האנרגיה הממוקמת בדובאי. החברה פועלת בתחום חיפושי הנפט, הגז והכרייה. ל-KIP צוות אנשי מקצוע מנוסים בתחומי פעילותה, הן בדירקטוריון והן בצוות ההנהלה. החברה פועלת כיום בדובאי, לונדון, גאנה, ניגריה וקונגו ומציעה שירותים שונים בתחומי האנרגיה והכרייה.

שיתוף הפעולה של KIP עם אקוואריוס מנועים הינו חלק מכניסתה של KIP לתחום האנרגיה הירוקה בעולמות המימן, ולהערכת אקוואריוס - יכולותיה של KIP בעולמות הייצור והתשתיות ברחבי העולם צפויות לסייע לאקוואריוס בכניסתה לפעילות משמעותית בשוק הרכב העולמי.

8

אורח/ת - צביצ

01 באוגוסט 2021 ב 11:50

נראה כערבוב רעיון המנוע 2 פעימות ומנוע וונקל רוטורי, אבל אם לא מסבירים אי אפשר להעריך. פרסום למשקיעים, לא למי שמבין.