אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אפריליה RSV4 2021 מגיע לישראל

אופנוע אפריליה החדש - RSV4 2021 הושק בישראל ומציע שיפורים וחידושים ובהם מנוע משודרג עם 217 כ"ס ב- 13,000 סל"ד ומומנט של 12.7 קג"מ ב-10,500 סל"ד, אפשרויות כיוון והתאמה של אופנוע מירוצים ומערכות אלקטרוניקה לשדרוג ובטיחות ברכיבה

image

יבואנית Aprillia מתחילה בשיווק ספינת הדגל, ה-RSV4. הסופרבייק של Aprilia שזכה בשלוש אליפויות עולם וחוגג קצת יותר מעשור. ה-RSV4, מודל 2021, מציג את השיפורים האחרונים לדגם שפותח לאורך השנים - מהתאמת המנוע לתקן יורו 5 המחמיר עם תוספת של 22 כ"ס והגדלת הנפח ל- 1,100 סמ"ק, דרך שדרוג מערכות הטכנולוגיה המתקדמות, עיצוב חדש ואווירודינמי בהשראת מאפייני עיצוב הלקוחים ממרוצי המוטו GP.

דגם ה- RSV4 משלב שורה של רכיבים שיוצרים חווית רכיבה חדשה. כך למשל שלדת האלומיניום שפותחה לאחר שנים של ניסיון במסלולי המרוצים שופרה ומציעה כיום זרוע אחורית חדשה והפוכה בהשראת אופנוע ה-RS-GP. משקלו של הדגם החדש נמוך יותר (600 גרם פחות) והוא בעל קשיחות של 30% יותר. השלדה של הדגם החדש מאפשרת לרוכב לשנות את מאפייניה בהתאם לסגנון הרכיבה שלו - הדגם היחיד בעולם אופנועי הספורט שבו שבו אפשרות זו. דגם זה מציע לרוכב את האפשרות לשנות את מיקומי המנוע בתוך השלדה, שינוי זווית ההיגוי, שינוי נקודת החיבור של הזרוע האחורית ושינוי הזווית והגובה של זנב האופנוע, בדיוק כמו אופנוע מרוצים אמיתי.

image

גם מנוע ה-RSV4 שודרג ומציע מספר שינויים בדגם החדש. היצרן האיטלקי שמר על מנוע בתצורת V4 כאשר יש זווית של 65 מעלות בין הצילינדרים האחוריים. נפחו של המנוע גדל כדי לעמוד בתקן יורו 5, ועומד על 1,099 סמ"ק (מ- 1,077 סמ"ק) באמצעות הגדלת מהלך הבוכנה. המנוע מייצר 217 כוחות סוס (לעומת 201 בדור היוצא) ב-13,000 סל"ד ומומנט בשרני של 12.7 קג"מ (בדגם היוצא 11.7 קג"מ) המושגים ב-10,500 סל"ד. בזכות מערכת פליטה חדשה, מחשב מנוע חדש ומערכת הזרקה מעודכנת, עומד המנוע בתקנות היורו 5 המחמירות החדשות, ללא פגיעה בהספק ובגמישות המנוע.

העיצוב של ה-RSV4 מושפע מדגם ה-RS 660 ומציע יכולות אווירודינמיות משופרות בזכות הכנפונים המשולבים בחזית הפיירינג כחלק אינטגרלי (בדומה לאופנוע ה-MOTOGP של היצרן). אלו מורידות את לחץ האוויר מהרוכב במהלך רכיבה דינמית ב-11% ומציעים שיפור של 7% בכושר ההצמדה. בדומה לדגם ה-RS 660 גם פה מוצעת תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, כשיחידת תאורת ה-LED הראשית החדשה, כוללת שלישיית יחידות תאורה, עם תאורה עוקבת פנייה ותאורת DRL קדמית הכוללת מאותתים. בכדי להקל על הרכיבה הארגונומיה שופרה גם היא, עם מיכל דלק ומושב חדשים, שיוצרים תנוחת רכיבה טבעית ונוחה יותר מהדגם היוצא. לאופנוע מסך TFT חדש 5 אינץ', גדול יותר מבעבר ומתגי כידון חדשים לשליטה בכל מערכות העזר השונות.

ל-RSV4 החדש 6 מצבי רכיבה: שלושה למסלול ושלושה לכביש. לצד האפשרות לכוון כל אחת מהמערכות בנפרד, הרי שבניגוד לעבר, המפות הקבועות משנות בהתאם את שאר הבקרות של האופנוע. לאופנוע מחשב מנוע מדגם Marelli המסוגל לעבד יותר מידע במהירות גבוהה יותר. כך למשל מוצע חיישן מדידת אינרציה IMU בשישה צירים השולט על מערכת בלימת מנוע רב-שלבית.

מערכת ה-APRC - Aprilia Performance Riding Control בדגם זה שודרגה וכעת כוללת מגוון מערכות באמצעותן ניתן לנהל ב-6 מצבי רכיבה שונים את מערכות האלקטרוניקה, הבטיחות, המנוע והבלימה של האופנוע: מערכת בקרת החלקה עם 8 מצבים המאפשרת שינוי ובחירה של הרוכב תוך כדי רכיבה; מערכת AEB - בקרה על בלימת המנוע – עם שלושה מצבים לבחירה; מערכת ABS של בוש מדגם 9.1 MP, המאפשרת בלימה תוך כדי הטייה; מערכת בקרה להנפת הגלגל הקדמי (ווילי) בעלת חמישה מצבי בחירה והתערבות הניתנים לשינוי תוך כדי רכיבה; מערכת בקרת זינוק בעלת שלושה מצבי בחירה בין אסטרטגיות זינוק שונות; מערכת AEM נשלטת באמצעות מצערת Ride-By-Wire חדשה המאפשרת בחירה בין שלוש מפות ניהול מנוע: Track, Race ו-Sport; מערכת קוויקשיפטר (כולל Auto Blipper) בתיבת ההילוכים הפועלת הן בהעלאת והן בהורדת הילוכים; מערכת ACC בקרת שיוט לרכיבות ממושכות; מערכת APL בקרת מהירות מקסימום – Pit Limiter; מערכת RLM השולטת באופן אוטומטי על התרוממות הגלגל האחורי בבלימות חריפות, לצורך שמירת כיוון והגדלת האחיזה בזכות מגע הגלגל האחורי עם האספלט; מכלול מערכות אלה נשלטות דרך מתגי הכידון ולוח שעונים חדש שהוחלף למסך TFT צבעוני.
דגם ה-RSV4 מוצע בצביעת אפור-שחור Losail.

מחיר ה- RSV4 החדש יעמוד על 149,900 שקלים (כולל אגרות רישוי).

image