לייף סטייל > מסעדות וקולינריה

מסעדת "מונא" בירושלים

מסעדת "מונא" בירושלים מסעדה ששווה לנסוע במיוחד אליה, מספקת חוויה קולינרית מהגבוהות בישראל בניצוחם של השפים המוערכים איתמר נבון ומושיקו גמליאלי

שבוע העיצוב המתקיים מדי שנה בבית הנסן בירושלים, הייתה הזדמנות מצוינת לשלב ביקור במסעדת "מונא" הירושלמית. ששוכנת בבית האמנים ששימש בעבר את האקדמיה לעיצוב בצלאל ומשמש בעשורים האחרונים כבית לאגודת הציירים והפסלים.

שילוב מנצח של מסורת אמנותית של המבנה וקילומטראז' מכובד של מסורת קולינרית.

התוצאה, חוויה גסטרונומית באווירה קסומה ורומנטית.
הקסם הגלום בבניין האבן היפהפה והישן, מייצר מקום שקט רומנטי שמזכירים חו"ל ועל כן מושך אותנו ומבלים רבים כל פעם מחדש.
image

על כן מושכת את הקהל האיכותי שיודע להעריך אוכל טוב ואת הקסם של המקום.

מסעדת מונא שחרף כל האתגרים, הצליחה למצב את עצמה כאחת המסעדות הבולטות והטובות בישראל ובטח בירושלים, לא מתיימרת להיות מסעדת שוק מגניבה,
מונא היא סוג של מסעדת ביסטרו עדכני השומרת על קלאסיקה.ובהחלט עונה על הגדרה של מסעדה אלגנטית.. מפות לבנות, נרות אוירה, כלי הגשה מוקפדים ושירות מקצועי ונעים ונינוחות אין קץ.

image

השף מושיקו גמליאלי אחד השפים העולים, שיחד עם שותפיו איתמר נבון ורועי צבאג, מקפידים ומצליחים לשמור על קולינריה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, עם תפריט לא גדול ולא יומרני.

מושיקו גמליאלי (שלמרות ההכשרה בבית מדרשו של אסף גרניט במחניודה) לזכותו ייאמר שבמונא הוא בנה תפריט עם קו ייחודי משלו. תפריט לא גדול ומתיש אלא מעניין ומדויק יש מנות בסגנון אירופאי קלאסי, עם קריצות ים תיכוניות..דגים, מולים, קלמרי, ספגיטיני סרטנים, פילה לוקוס, נתחי בשר משובחים על העצם במשקלים שונים ואפילו צ'יזבורגר משודרג.

imageהחב'ר'ה במונא לא מפסיקים לחקור מנות חדשות ולשפר מנות קיימות,
יחד עם ההקפדה על שימוש בחומרי גלם הטובים ביותר,

התפריט מחולק לשלושה חלקים עיקריים: פתיחים, ראשונות, ביניים

לחם וחמאה, ברוסקטה טרטר בקר עם חמוצים בצד, פתחו יופי את התיאבון, המשכנו עם ברזאולה עם שבבי מנצ'גו, טרטר טונה, היה גם הוא לא פחות ממעולה ואי אפשר בלי סלט חסות, ברוטב הדרים שהיה מרענן וקריספי.

המשכנו עם נתח טי בון עשיר ומענג בטעמו, מהטובים שאכלנו. לצדו עצם מח שופעת ושום צלוי. והכל היה עשוי לעילא ולעילא.

משם המשכנו לקינוחים..שניים ליתר דיוק..לשני קינוחים מצויינים, טארט שוקולד מפתיע וסוג של עוגיות נימוחות בפה, שיחד עם אספרסו איזנו יפה את "קלו דה גת -הראל 2018" יין אדום שהיה בן לוויה מושלם לאורך כל הארוחה.

image

הגענו לשלב החשבון, שמחים וטובי לב והופתענו לטובה שהמחירים במונא סבירים ביותר ביחס להשקעה בחומרי הגלם ולאיכות הארוחה.
ושוב יצאנו עם תחושה של עוד מהכל! שזה אומר בעצם הכל.

מונא - שמואל הנגיד 12 ירושלים,
02-6222283

תגובות

0 תגובות