לייף סטייל > מסעדות וקולינריה

פונדק הצלבנים - קיסריה

מסעדת פונדק הצלבנים ממוקמת בלב נמל קיסריה העתיק, בין שרידי העיר הצלבנית, חוויה קולינרית אותנטית ואווירת חו”ל.  

אחד מאתרי העתיקות היפים והמרשימים ביותר בישראל, הוא הגן הלאומי בקיסריה

על שפת הים וכולל בתוכו את נמל קיסריה והעיר העתיקה של קיסריה אשר הוקמו על ידי הורדוס, ושימשו במשך שנים ארוכות מערי הנמל החשובות עבור רומים בארץ ישראל. תהפוכות רבות עברו על קיסריה העתיקה במשך מאות שנים, מהתקופה הרומית, דרך התקופה הביזנטית ועד לתקופת הצלבנים. כל תקופה השאירה את חותמה ועדין כל הסודות ההיסטוריים של קיסריה טרם התגלו במלואם.

image

כיום הגן הלאומי מציע בעלות כניסה סמלית (14 ₪ לאדם) אפשרות לטייל בשטח הנמל ההיסטורי בין מבנים משומרים ועתיקות שונות על טייל מרהיבה הצופה לים, כשמסביבה גלריות אמנים ושפע מסעדות ובתי קפה. נכנסנו בשעריו העתיקים של הגן הלאומי להתרשם מנפלאות ההיסטוריה שזרחו תחת שמש אחר הצהריים.

image

ניתן להעביר שעות בטיול והתרשמות מהעתיקות והאווירה הייחודית של נמל קיסריה, אבל הבטן החלה להציק לנו ואוויר הים פתח עבורנו את התאבון. בין מגוון המסעדות ובתי הקפה המצויים במתחם הגן הלאומי, שבתה את תשומת ליבנו, מסעדת פונדק הצלבנים הממוקמת בלב נמל קיסריה העתיק, בין שרידי העיר הצלבנית.

image

עיקר הפעילות במסעדה מתרחשת בצמוד לקיר המערבי, שמעוטר בחלונות גדולים מהם נשקף נוף ים מרהיב שקשה להתעלם ממנו, הנוף של נמל קיסריה יוצר תפאורה ייחודית, מסעדת הצלבנים לוקחת בקלות את התואר "מסעדה עם הלוקיישן המיוחד ביותר" עם שקיעות מהפנטות, מהולות באווירת חופש ייחודית וריח ים ממכר.
חלל המסעדה גדול ומרווח ומרפסת קסומה והוא מתוכנן להכיל עד 350 אורחים מה שעושה את פונדק הצלבנים אידיאלי לאירועים באוירה ייחודית.

image


פונדק הצלבנים מסתבר הנו מוסד קולינרי בעל רזומה עשיר המנוהל על ידי בני המשפחה. כמתבקש ממסעדה הממוקמת על קו ראשון לים, היא קודם כל מסעדת דגים מעולה המציעה דגים טריים במגוון ואריאציות מעניינות היוצאות תחת ידה של השפית חלי בן נעים. גם אוהבי בשר ימצאו מה לאכול כאן, יש מגוון מנות בשר, סלטים רעננים ומושקעים ואפילו פסטות. המטבח ים תיכוני בשימוש בחומרי גלם מקומיים וטריים.

image

מה שלא תמצאו בתפריט הוא פירות ים, היות והמטבח של מסעדת הצלבנים הוכשר בשנים האחרונות לשמחת הקהל שומר הכשרות, שגם הם יכולים ליהנות מאוכל כשר במסעדה שיושבת במיקום עם היסטוריה כה מכובדת.

פונדק הצלבנים - קיסריה מספק חוויה קולינרית אותנטית, אווירת חו”ל.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אני

26 ביולי 2021 ב 19:02

אחלה מסעדה