לייף סטייל > גאדג'טים - עיצוב

בצלאל וחברת הצבע "נירלט" משלבים כוחות בתערוכה 'Break/Out - מתווה יציאה' 

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב וחברת הצבע "נירלט" מכניסות צבע לירושלים
בתערוכה 'Break/Out - מתווה יציאה'
התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד לתאריך- 30.7

'Break/Out - מתווה יציאה' תערוכה חדשה של המחלקה לארכיטקטורה בצלאל בשיתוף עם חברת הצבע נירלט
היא תערוכת הבוגרים הינה התערוכה הגדולה ביותר בישראל, שמושכת אליה מדי שנה אלפי מבקרים. במסגרת התערוכה, מציגים השנה מעל 400 בוגרות ובוגרים טריים את עבודותיהם, רגע לפני שהם הופכים להיות אלו שיובילו בעשורים הקרובים את תחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה בארץ ובעולם. התערוכה במחלקה לארכיטקטורה המציגה 75 פרויקטי גמר ומוצגת כמו כל שנה בקמפוס ההיסטורי של בצלאל, מאופיינת בצבעוניות רבה שכולה צבועה בצבעי חברת הצבע "נירלט". כיאה לחברת צבע מובילה שמאמינה בשיתוף פעולה עם דור ההמשך של עולם האדריכלות, בחרה "נירלט" לתת חסות לתערוכה למחלקה זו.

תמי מרקוביץ סמנכ"לית שיווק נירלט: "כחברה המובילה בתחום הצבע "נירלט" גאה לקחת חלק בפרויקט גמר צבעוני שכזה של המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל. החיבור בין בצלאל לנירלט הינו טבעי שכן מדובר בחדשנות, יצירה והרבה צבע שיוצא למרחב הציבורי. אנו מאמינים כי זהו שיתוף פעולה הראשון שיוביל לעוד הרבה פרויקטים משמעותיים עם הרבה צבע בירושלים"

התערוכה מבקשת להשתחרר מהמרחב הווירטואלי ולבצע מהלך כפול: לשוב אל מבנה המחלקה ולפרוץ החוצה ממנה. היא מפורקת לחדרים במבנה ומפוזרת בחנויות מחוצה לה ברדיוס של 100 מטר, ומבשרת על החזרת האקדמיה לעיר, במטרה לחשוף את הקהל הרחב לנעשה מאחורי החומות.

לאור התקופה ולאחר שנה וחצי של למידה מרחוק, מסיימים בוגרי ובוגרות המחלקה לארכיטקטורה את לימודיהם . תקופה זו העמידה בסימן שאלה סוגיות פדגוגיות ואדריכליות, אופני ייצוג, תפיסת זמן-מרחב ושיטות למידה. במהלך הלימודים המקוונים אבד הקשר הפיזי עם המחלקה בקמפוס בצלאל במרכז העיר בירושלים. הסטודיו הפיזי המשותף לסטודנטים והמרצים חדל מלהתקיים; כל סטודנט היה ממוקם בביתו ובו פעל, כאשר החלל המשותף עבר טרנספורמציה למרחב הווירטואלי, דרך פלטפורמות שהפכו לחלק מארגז הכלים לצד כלים אדריכליים מוכרים. כתוצאה מכך עלה רעיון התערוכה, יצירת "חדרי המתנה", חדרי שיחה מפוצלים ומרחב משותף, אשר כל אחד צבוע בצבע אחיד שמגדיר אותו.

פרופ' אדר' אלס ורבקל ראש המחלקה לארכיטקטורה בצלאל: "שיתוף הפעולה שנוצר במסגרת תערוכת סוף השנה, בין האקדמיה ולבין בעלי עסקים, שכנים, אנשי העירייה, והשוק הפרטי מהווה בסיס הכרחי למעורבות האקדמיה במרחב האורבני, הבנת המקום ופיתוח מודעות, אקטיביזם ואחראיות חברתית של קהילת הסטודנטים והמרצים במרחב הירושלמי והוא רק התחלה של התהליכים אותם אנו מתכוונים לפתח בשנים הקרובות כחלק מהחזרה של בצלאל למרכז העיר. אנו מודים לחברת הצבע "נירלט" אשר סייעה ותמכה ברוחב לב בתערוכה".

אוצרות התערוכה: אדר' אלכס טופז ואדר' הדר פורת

התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד לתאריך- 30.7

ימי א'- ה' בין השעות 10:00-21:00

ימי ו' בין השעות 10:00-14:00

מומלץ מאד!

לפרטים נוספים

תגובות

0 תגובות