כביש / ספורט > כתבות

קיה נירו EV בישראל

קיה נירו EV - KIA Niro החדשה הגיעה לישראל עם מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 40.3 קג"מ, סוללות ליתיום-פולימר 64 קווט"ש ומערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט

image

קרוסאובר הפופולרי קיה נירו KIA Niro, אשר נמכר בישראל ב-30,000 מסירות מאז השקתו ב2016, מוצע כעת גם בגרסה חשמלית לחלוטין עם טכנולוגיות מתקדמות ואבזור מגוון.

עיצוב חיצוני

נירו EV מעוצב בהשראת רכבי הפנאי בשילוב אלמנטים היחודיים לרכבים חשמליים.

הנירו החשמלי בעל שבכה קדמית ייחודית עם פתח לטעינה, פתחי אוויר עדכניים ותאורת יום LED בצורת ראש חץ.

image

עיצוב פנימי

תא הנוסעים משלב עיצוב עדכני עם מרחב פנימי נדיב בדומה לשאר דגמי קיה נירו.

הקונסולה המרכזית כוללת בורר הילוכים בצורת חוגה בטכנולוגיית Shift By Wire, כפתורי תפעול בלם יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה.

מסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ' כולל מצלמה אחורית וקישוריות סלולרית (אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו), עם תצוגות ייעודיות לרכב חשמלי (ניהול טעינה, צריכת חשמל ועוד) ולוח שעונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ'.

הקונסולה המרכזית החדשה מוקפת בתאורת אווירה הניתנת להתאמה אישית.

יחידת הנעה וביצועים

לנירו החשמלי טווח נסיעה מוגדל ואפס פליטות מזהמים. כל זאת מתאפשר בעזרת הדור השני של חטיבות ההינע החשמליות של קיה, תוך שימוש בטכנולוגיות ייצור חדשות שפותחו במיוחד עבור דגמי EV.

הנירו EV מצויד במארז סוללות ליתיום-פולימר בעל קיבולת גבוהה של 64 קווט"ש לנסיעה משולבת של 455 ק"מ או 615 ק"מ בנסיעה עירונית על טעינה אחת עם אפס פליטות (לפי תקן WLTP).

הנירו כולל תמיכה בטעינה DC מהירה בהספק של KW100 עם יכולת טעינת סוללה מ-20 ל-80 אחוז תוך 42 דקות.

image

מנוע חשמלי חזק עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 40.3 קג"מ מאפשרים לנירו EV להאיץ מ-0-100 קמ"ש ב-7.8 שניות.

הנירו מבוסס על פלטפורמה שתוכננה מלכתחילה ע"מ להכיל יחידות הנעה מחושמלות, ומאפשרת מיקום של מערך הסוללות בתחתית המרכב כדי לשמור על מרכז כובד נמוך הדומה יותר למכונית סדאן מאשר SUV, ובכך לתרום ליציבות מירבית ונהיגה דינמית ומהנה.

בנירו החדש מתלים אחוריים עצמאיים המכויילים ע"מ לתמוך בתוספת המשקל ומערכת היגוי מהירה במעט משאר דגמי נירו ומערכת הכוונת מומנט (Trque Vectoring By Braking).

טכנולוגיות מתקדמות

הנירו EV מצויד במגוון טכנולוגיות שמטרתן לשפר את יעילות הסוללה ולמקסם את טווח הנסיעה.

מערכת בלימה רגנרטיבית שנועדה לקצור כמות אנרגיה מקסימלית ומתופעלת ע"י מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה, מאפשרת בחירה בין 5 רמות בלימה שונות: כבוי, רמה 1, רמה 2, רמה 3, ומצב "דוושה אחת" המאפשר נהיגה ברכב כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם ועד לעצירה מלאה.

בנוסף ל-5 רמות הבלימה, קיים גם מצב "אוטומטי", בו הרכב קובע בעצמו את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית ע"י זיהוי תנאי התנועה באמצעות המצלמה של מערכת בקרת השיוט האדפטיבית.

הנירו EV כולל גם מערכת חימום לסוללות שנועדה למזער את ההשפעה של טמפרטורות נמוכות על טעינת הסוללה.

image

מערכות בטיחות חכמות

הנירו EV מציע מגוון רחב של מערכות סיוע מתקדמות לנהג כגון: מערכת למניעת התנגשות קדמית (FCA) הכוללת זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית (FCC) הפעילה בכל טווח המהירות וכוללת אפשרות לשמירה על מרכז הנתיב גם אם הסימונים אינם ברורים (באמצעות מעקב לאחר הרכב מלפנים), ניטור רכבים ב"שטח מת" (BCW), כולל תנועה חוצה מאחור (RCCW), אור גבוה אוט' (HBA), התראת עירנות נהג (DAW) ועוד.

אבזור נוחות

הנירו החשמלי מציע רמת אבזור גבוהה הדומה לדגמי הנירו הייבריד ופלאג אין EX, ומוסיפה מספר פריטי אבזור נוחות הכוללים מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בורר הילוכים SBW ותאורת אווירה LED .

מחיר

נירו EV החדש יימכר בישראל ב-179,900 ש"ח

image

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אחלה אוטו, מחיר מטורף

05 באוגוסט 2021 ב 19:07

למה לקנות נירו נהדרת אבל לא חשמלית יעודית, עם עיצוב מיושן בן 4 שנים ולא ללכת על האיוניק 5?? הדגם הזה מתחלף ב2022.

המחיר צריך להיות קצת יותר יקר מהplugin באזור ה150-160. זה ריאלי