לייף סטייל > תרבות

פסטיבל הקולנוע ירושלים

פסטיבל הקולנוע ירושלים, יתקיים השנה בתאריכים 24 באוגוסט ועד 4 בספטמבר, ויארח רבבות צופים מהארץ ומהעולם. הקרנה של כ-150 סרטים מ-50 מדינות

הסרטים שיוקרנו בפסטיבל הקולנוע בירושלים, משקפים את מיטב היבול השנתי, הישראלי והבינלאומי, ובכלל זה סרטים שהוקרנו וזכו בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים מובילים בעולם, בהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד.

אירועי פסטיבל הקולנוע ירושלים יכללו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, אירועים מקצועיים לתעשיית הקולנוע, מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם, סדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע, הקרנות בכורה נוצצות, מסיבות, מופעים, הקרנות סרטים, אירועי חוצות בהיקף נרחב ועוד. כמו כן, יקיים הפסטיבל זו השנה הרביעית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב, ללא תשלום, ממיטב סרטי הפסטיבל.

מהדורתו ה-38 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח כמיטב המסורת באירוע פתיחה חגיגי בבריכת הסולטן ב-24 באוגוסט, ובו יוקרן סרט הפתיחה של הפסטיבל אל מול קהל של כ-5,000 צופים. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים, באולמות קולנוע נבחרים, במתחמי הקרנה ברחבי העיר ובמוקדי פעילות שונים ברחבי ירושלים. פסטיבל הקולנוע ירושלים - חגיגה של קולנוע שמספקת מפגש ממשי בין קהל, יוצרים וקולנוע, על המסך הגדול.

מחיר כרטיס רגיל לסרט ולאירועי גן הבונים - 46 ₪. ישנן גם הטבות וחבילות מוזלות של כרטיסים לסטודנטים (4 ב-100), הטבות למנויי הסינמטק והטבות ברכישת חבילות כרטיסים.

מחיר כרטיס לאירוע הפתיחה בבריכת הסולטן - 62 ₪. כניסה חופשית להקרנות הסרטים בשכונות.

הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים, באולמות קולנוע נבחרים, במתחמי הקרנה ברחבי העיר ובמוקדי פעילות שונים ברחבי ירושלים.
מנהלת הפסטיבל: ד״ר נועה רגב, מנהל אמנותי: אלעד סמורזיק.

שני סרטים ישראליים שיוקרנו בפסטיבל הקולנוע ירושלים:

*השחיין - תחרות חג׳ג׳ לקולנוע ישראלי עלילתי. בימוי: אדם קלדרון
ארז, כוכב עולה בשמי השחייה הישראלית, מגיע למחנה אימונים כדי להתחרות על כרטיס כניסה לאולימפיאדה. שם הוא פוגש את נבו יפה התואר, שמעורר בו תשוקות בלתי מודעות ופחד מפני מימושן. דימה, המאמן, לא מאמין ביחסים חבריים בין מתחרים ומזהיר את ארז ממגע עם נבו. אולם ארז לא מקשיב לאזהרות; משיכתו לנבו חזקה ממנו.

הפקה: נעמה פיריץ | תסריט: אדם קלדרון | משחק: עומר פרלמן שטריקס, אסף יונש, נדיה קוצ'ר, יגאל רזניק, אביב טומי כרמי, אופק ניקי כהן, גל בן־עמרה, רועי רשף | בכורה עולמית

*שפאר בדרך להוליווד- ישראלי תיעודי. בימוי: ונסה לאפא

כיצד אדם ששלט על 12 מיליון עובדי כפייה הופך ל"נאצי הטוב"? מבט על ניסיונו המצמרר של אלברט שפאר, שר החימוש של הרייך השלישי, לשכתב את ההיסטוריה ולטייח את עברו בשנת 1971. מבוסס על 40 שעות שיחה נדירות, הסרט הוא סיפור אזהרה על איך ניתן לתמרן בקלות את המדיה ולהשתמש בקולנוע על מנת לעצב את הזיכרון הקולקטיבי.
הפקה: ונסה לאפא, תומר אליאב | פסטיבלים: ברלין | בכורה ישראלית

לפרטים נוספים

קרדיט תמונות: דור קדמי + ניר שאנני

תגובות

0 תגובות