שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מאזדה: חמישה דגמים חדשים של רכבי פנאי

החברה תציג את הדגמים החדשים במהלך השנתיים הקרובות, רק אחד מהם מיועד להחליף דגם קיים

לא פחות מחמישה דגמים חדשים של רכבי פנאי יצטרפו לליין של חברת מאזדה במהלך 2022 ו-2023: CX-50, CX-60, CX-70, CX-80 ו- CX-90. בכך תגדיל החברה בהרבה את ההיצע בסיגמנט ה"חם" ביותר כיום בשוק המכוניות, וכמובן גם הריווחי ביותר.

הדגם הראשון והקטן מכולם, ה- CX-50, יהיה זמין רק בשוק האמריקאי והוא גם ייוצר שם החל מינואר 2022. הוא יחלוק פלטפורמה עם המאזדה 3 ו- CX-30 ולמרות שמועות קודמות, הוא לא יהיה יורשו של ה- CX-5 ששודרג לאחרונה ולא יחליף אותו.

CX-50. רק לשוק האמריקאי

שאר הדגמים שהוכרזו יתבססו על פלטפורמה חדשה של מאזדה, שמיועדת לכלי רכב גדולים, עם שני סוגי מרכב (צר/רחב), ושתי פריסות ישיבה (שתיים/שלוש שורות). כך ה- CX-60 עם שתי שורות מושבים וה- CX-80 עם שלוש השורות, תוכננו לכבישים הצרים של אירופה ויפן. הדגמים הזהים להם מבחינה מכנית, ה- CX-70 בעל שתי השורות וה- CX-90 בעל שלוש השורות, הם רחבי גוף ומיועדים לצפון אמריקה ולשווקים אחרים "בהם מעדיפים דגמים גדולים יותר עם נוכחות גדולה", לשון ההכרזה. בהתחשב בעיתוי ההשקה, ייתכן שה-CX-90 יחליף את ה- CX-9 שהוצג לראשונה בשנת 2015 (קישור למבחן דרכים ל-CX-9).

מאזדה מתכננת לחשמל באופן מלא את כל היצע הדגמים שלה עד לשנת 2030, אך כשלב ביניים הדגמים החדשים שיגיעו בשנתיים הקרובות יצוידו במערכת היברידית כלשהי. ל- CX-60 ול- CX-80 יהיו דגמי פלאג-אין עם מנועי בנזין בעלי ארבע בוכנות. הם יקבלו גם את הדור החדש של מנועי Skyactiv-X (בנזין) ו- Skyactive-D (דיזל) המצוידים במערכות היברידיות מתונות 48V. ה- CX-70 וה- CX-90 יוצעו עם מנועי בנזין ודיזל שש בוכנות בטור, עם מערכות היברידיות מתונות וגם בגרסאות פלאג-אין.

מלבד מגוון הדגמים החדש, מאזדה אישרה גם כי ה-MX-30 החשמלי, המיובא לישראל רק ביבוא מקביל, יקבל מנוע סיבובי (ואנקל) שיפעל כמגדיל טווח. הדגם הזה יגיע במחצית הראשונה של 2022 (קישור לכתבה על ה-MX-30). לקראת 2025 תציג החברה ליין חדש של כלי רכב, על פלטפורמה חדשה, המיועדת לדגמים עם הנעה כל-חשמלי, כצעד ראשון לקראת חשמול כל ההיצע שלה.

MX-30. יקבל מנוע ואנקל להארכת טווח