שטח 4X4 > כתבות > שטח

לתת לפעמים זה הרבה יותר מאשר לקבל

כמעט מאה בעלי ג'יפים, אזרחים חיילים ושוטרים התייצבו ביום רביעי שעבר בכניסה לכפר הנוער ימין אורד שליד עין הוד בכרמל. המטרה: יום כיף לילדים חולים ופגועים. ילדים רגילים, כמו הילדים שלי ושלכם, אבל עם מוגבלויות מוטוריות שונות. ילדים מקסימים שיכולים ללמד את כולנו אומץ לב מהו...

צילומים אריק והטיולים (קורנדו) הצלם הרשמי של הטיול

כמעט מאה בעלי ג'יפים, אזרחים חיילים ושוטרים התייצבו ביום רביעי שעבר בכניסה לכפר הנוער ימין אורד שליד עין הוד בכרמל. המטרה: יום כיף לילדים חולים ופגועים. ילדים רגילים, כמו הילדים שלי ושלכם, אבל עם מוגבלויות מוטוריות שונות. ילדים מקסימים שיכולים ללמד את כולנו אומץ לב מהו.

להורדת הקובץ לחץ כאן

והילדים האלה, שחלקם מטופלים בבית, חלקם מנהלים חיים רגילים וחלקם במוסדות שונים מכונסים פעם בשנה על ידי עמותת קו לקיים לקייטנה מלאת שמחה וצבע. לכל ילד או ילדה מוצמד מדריך או מדריכה שמלווים אותו 24 שעות ביממה. גביע גדול מגיע גם לנערים ולנערות, לצוות הרפואי והמנהלתי למלווים המסורים כולם כמעט חברי וחברות ארגוני נוער דתיים. צל''ש לצה''ל לסגל בה''ד 20 , (חימוש) שמלווה את הקייטנה. אחד משיאי הקייטנה הוא טיול הג'יפים. יקי שקרל ומרב , אנשי המרכז הישראלי לסיור המלווים את חברת איסוזו בקורסים לנהיגת שטח וטיולי מועדון ה 4X4 שלהם - ארגנו , יחד עם UMI , ולא בפעם הראשונה עשרות רבות של ג'יפים, שהגיעו בהתנדבות מכל רחבי הארץ לקחת את הילדים לטיול.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הקריאה הגיעה בפקסים, בטלפון והשנה -חידוש: גם בפורומים השונים באינטרנט. ההיענות? חבל על הזמן. עשרות חברי הפורום הרימו את הכפפה והתייצבו בהמוניהם בכניסה לכפר. לאחר סיור מקדים באזור הכרמל הוחלט על מסלול חולי צופה-ים, המוליך ממעגן מיכאל דרך ג'סר א-זרקא, עבור בקיסריה, מרכז הספורט האתגרי דני-היי, תחנת הכח אורות רבין (חדרה מ''ד) וסיים בחוף מכמורת.

להורדת הקובץ לחץ כאן

את הילדים פגשנו בבוקר בימין אורד - שם הם מבלים בקייטנה. כל רכב קיבל מספר סידורי וחבר למדריך שהוביל את הקבוצה במסלול שנקבע. קשה לתאר במילים את המפגש עם הילדים; הרבה אנחנו לא יכולים לעזור להם - אבל להעניק להם רגעים קטנים, יום שלם של שמחת חיים כיף וצחוק, מתגלגל או בעיניים, זה כל מה שניסינו, ונדמה לי שגם והצלחנו, להעניק להם.

להורדת הקובץ לחץ כאן

בהתחלה חשבנו שהטיול הוא העיקר - אחר כך הבנו שהמפגש והחוויה הם העיקר באמת. מי שלא ראה ילד מוגבל עם כסא גלגלים שועט למים עם הכיסא או ההליכון - לא ראה שמחה מימיו. מי שלא ראה ילדים פורצים בצווחות גיל ומעניקים חיוך רחב לכל, בכל פעם השהג'יפ קפץ על באמפ מי שלא ראה - פשוט הפסיד. אם הייתי רוצה להיות שמאלצי - הייתי אומר שראינו כאן את הישראלי היפה במלוא יופיו. ראינו עשרות אנשים שלא חסו על הג'יפים המטופחים, כאלה שעלולים להכות את הילדים הפרטיים שלהם אם הם מכניסים טיפת בוץ לאוטו...והעניקו הכל לילדים שהסיעו. יש רחיצה ואפשר לנקות הכל, גם חול ובוץ ים. אפילו את הריפודים

להורדת הקובץ לחץ כאן

והיו גם כמה תקיעות בחול ששימחו את הילדים: החול של קיסריה עלול להיות עמוק ומטעה לעיתים: פה ושם נתקע לנו איזה ג'יפ. לנו זה אירוע רגיל - שולפים כבלים, והופ - אנחנו בחוץ. למי שלא נתקל בזה מעולם, ובלעדינו - גם אין הרבה סיכוי שהיה נתקל בזה, זאת חוויה ראשונה ומרתקת. שמחה וששון. העיניים הבורקות - הפה הפעור נוכח העצמה והמיומנות של הג'יפים, הנהגים והמדריכים.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הארגון של יקי ומירב (המרכז הישראלי לסיור) היה למופת. החל מארגון הרישום עבור בהתייצבות וכלה בטיול עצמו. וכן, גם בתודה שהועברה אישית לכל אחד ואחד מהנהגים שהתנדבו לטיול. מי שלא היה - שיחשוב על השנה הבאה. בשיחה עם מרב פתאום היה ברור שהנתינה היא לפעמים הרבה יותר מאשר קבלה. אנחנו נתנו את מה שהכי קל לנו לתת ואת מה שאנחנו כל כך אוהבים לעשות. בתמורה קיבלנו הרבה יותר. הרבה הרבה יותר.

להורדת הקובץ לחץ כאן

- סוף -

תגובות

0 תגובות