כביש / ספורט > כתבות

טויוטה העולמית חושפת את הליין אפ הגלובלי המלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה

אקיו טויודה מכריז על 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה (BEV) שיושקו עד 2030

אקיו טויודה, נשיא Toyota Motor Corporation, הציג ביום שלישי ה-14/12/21 לתקשורת חדשות הנוגעות לאסטרטגיית ניטרליות הפחמן של החברה, וחשף את התוכניות של החברה להציע 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד 2030.

image

הכרזה זו עומדת בבסיס התוכנית של טויוטה אירופה להפחתת פליטות פחמן דו-חמצני ב-100% בכל מכירות הרכבים החדשים עד 2035 במערב אירופה.

לקסוס שואפת להגיע לתמהיל 100% חשמלי באירופה, צפון אמריקה וסין עד 2030.

משפחת הדגמים החשמליים bZ באירופה צפויה להתרחב עם השקת קרוסאובר חשמלי קומפקטי בהמשך להשקת ה-bZ4X.

image

נשיא Toyota Motor Corporation, אקיו טויודה:

"אני רוצה לדבר על האסטרטגיה של טויוטה להשגת ניטרליות פחמן ובמיוחד על האסטרטגיה שלנו עבור כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, המייצגים את אחת האפשרויות המבטיחות ביותר.
אני מאמין שהשגת יעד של ניטרליות פחמן פירושה השגת עולם שבו כל האנשים החיים על כדור הארץ הזה ימשיכו לחיות באושר. אנחנו רוצים לעזור לממש עולם כזה. זו הייתה ותמשיך להיות השאיפה של טויוטה והשליחות שלנו כחברה גלובלית.

כדי לעמוד באתגר הזה, אנחנו צריכים להפחית את פליטות ה-CO2 ככל האפשר, ובהקדם האפשרי. אנו חיים בעולם מגוון ובעידן שבו קשה לחזות את העתיד.
לכן, קשה לשמח את כולם באמצעות אפשרות אחת שאמורה להתאים לכולם. מסיבה זו טויוטה רוצה להיערך עם כמה שיותר אפשרויות עבור הלקוחות שלנו ברחבי העולם.

אנו מאמינים שניתן לחלק את כל כלי הרכב המחושמלים לשתי קבוצות, בהתאם לאנרגיה שהם צורכים. קבוצה אחת היא של "כלי רכב המפחיתים את פליטות הפחמן". אם האנרגיה שמניעה כלי רכב אינה נקייה, השימוש ברכב מחושמל, לא משנה מאיזה סוג הוא, לא יביא לאפס פליטות CO2.
הקבוצה השנייה היא של "כלי רכב ניטרליים בפחמן". כלי רכב בקבוצה זו פועלים על אנרגיה נקייה ומשיגים אפס פליטות CO2 לכל אורך תהליך השימוש בהם. אנחנו בטויוטה נעשה את המקסימום כדי לממש רכבים כאלה."

image

TOYOTA beyond Zero

סדרת Toyota bZ כוללת כלי רכב המונעים באמצעות סוללה בלבד.
השם טויוטה bZ פירושו להגיע "מעבר לאפס" (beyond Zero). המטרה היא לא רק להפחית את פליטות ה-CO2 והשפעות שליליות אחרות לאפס, אלא מעבר לכך. עבור סדרת bZ, פיתחה החברה פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה כדי לענות על הצרכים המגוונים של השוק העולמי.
הדגם הראשון במערך הדגמים הוא ה-bZ4X עליו הכריזה החברה לאחרונה. הפיתוח המשותף עם סובארו איפשר להשיג נסיעה חלקה ויכולת תמרון, כמו בחוויית הנהיגה של SUV אמיתי. לקראת השקתו בשנה הבאה, טויוטה נערכת לייצור ה-bZ4X במפעל מוטומאצ'י, ובקרוב תספק אותו ללקוחותיה. יתר על כן, החברה מרחיבה את מערך הדגמים של סדרת bZ.

"ל-SUV בגודל הביניים הזה יש צללית יפהפייה שמבשרת עידן חדש עבור כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. כבר במבט ראשון, העיצוב שלו גורם לך לרצות להיכנס לתוכו ולצאת לדרך. וישנו גם ה-SUV הקומפקטי ביותר בסדרה – רכב חשמלי עם סוללה קטנה בעל חלל פנימי נוח שתוכנן מתוך מחשבה על אירופה ויפן. ככל שמוסיפים יותר סוללות כדי להגדיל את טווח השיוט, כך הרכב הופך להיות גדול יותר, כבד יותר ויקר יותר", מוסיף טויודה.

"מכיוון שה-SUV הזה הוא רכב קטן, יש משהו שאנחנו חייבים להתייחס אליו ביסודיות ובהקפדה מרובה - יעילות ההספק. הדבר החשוב הוא באיזו מידה נוכל להגביר את היעילות האנרגטית הכוללת של הרכב או במילים אחרות, עד כמה אפשר להקטין את האנרגיה הנדרשת לרכב לנסיעה. זו בדיוק הטכנולוגיה שטויוטה משפרת כבר יותר מ-30 שנה. אנו משקיעים את מירב המאמצים בכל ההיבטים של נושא זה, כאשר עם דגם זה אנו שואפים ליעילות חשמל של 125 וואט-שעה לקילומטר, שתהיה הטובה ביותר בקבוצת דגמי ה-SUV הקומפקטיים".

החברה תציע גם SUV גדול הזמין עם שורת מושבים שלישית. טויוטה מתכוונת לא רק להוסיף אפשרויות של הנעה חשמלית באמצעות סוללה לדגמי רכב קיימים, אלא גם להציע ליין אפ שלם של דגמים מייצור סדרתי במחירים סבירים, כמו סדרת bZ, כדי לענות על הצרכים של לקוחות מסוגים שונים. על ידי כך, יצרנית הרכב מקווה לספק ללקוחות ברחבי העולם את העיצוב הייחודי, את ההנאה מנהיגה בכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, ואת החוויה של חיים עם כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה.

image

"טויוטה היא חברה גלובלית הנתמכת על ידי לקוחות ברחבי העולם. המותג טויוטה מציע כעת יותר מ-100 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים, כלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) וכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק (מימן), בלמעלה מ-170 מדינות ואזורים", מפרט טויודה.

"המותג לקסוס מציג יותר מ-30 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים וכלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) בלמעלה מ-90 מדינות ואזורים. יתר על כן, אנו מתכוונים להרחיב את ההיצע של כלי רכב ניטרליים בפחמן על ידי הצעת ליין אפ מלא של כלי רכבי חשמליים המונעים באמצעות סוללה. אנו מתכננים להשיק 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030, כדי להגיע להיצע גלובלי מלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בפלחי השוק של מכוניות נוסעים ורכב מסחרי."

image

לקסוס בכח הסוללה

לקסוס חתרה לעיצוב ייחודי וחתימת נהיגה ייחודית, וכחלוצה בטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית, לדבריו של טויודה, היא שיפרה את טכנולוגיית החשמול שלה. וכעת, לקסוס פותחת פרק חדש.

"מיצוי מלוא הפוטנציאל של הרכב באמצעות טכנולוגיית חשמול - זו המשמעות של חשמול עבור לקסוס", מסביר טויודה.
"אנו נספק לקסוס מחושמלת ייחודית המשלבת האצה והאטה ליניארית של מנוע חשמלי, תחושת בלימה והתנהגות כביש מלהיבה, כדי לשפר עוד יותר את הנאת הנהיגה. במיוחד, אנו מאמינים שהרכב החשמלי המונע באמצעות סוללה יהפוך לסמל העתידי של לקסוס, כדגם המבטא בצורה הברורה ביותר את ההתפתחות של הרכב כתוצאה מחשמול."

image

החתירה האינסופית לחתימת הנהיגה של לקסוס תעבור לשלב הבא באמצעות פיתוח דגם ספורט חדש המונע באמצעות סוללה. עם פרופורציות נועזות ומרווח הגחון הנמוך החיוני למכונית ספורט, הדגם ימחיש את ביצועי הנהיגה הייחודיים של לקסוס ויהפוך לדגם המסמל את עתיד המותג, לדבריו של טויודה. התאוצה תהיה קצת מעל ל-2 שניות, טווח השיוט מעל 700 ק"מ, ותוך חשיבה על שימוש אפשרי בסוללות מצב מוצק, החברה תשאף לייצר רכב חשמלי המונע באמצעות סוללה עם ביצועים מעולים.

בתאגיד שואפים להגיע למכירות גלובליות שנתיות של 3.5 מיליון כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030.
לקסוס שואפת להגיע לליין-אפ שלם של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בכל פלחי השוק עד שנת 2030, ולהגיע למצב שבו כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהוו 100% ממכירות הרכב שלה באירופה, צפון אמריקה וסין, בהיקף גלובלי כולל של מיליון יחידות, ושכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהוו 100% מכלל מכירות הרכב העולמיות שלה ב-2035.

כדי לעמוד ביעדים אלה, תאגיד טויוטה השקיע בתחומים שונים במשך זמן רב.
בשנת 1997, השיקה טויוטה את הפריוס, הרכב החשמלי ההיברידי הראשון בעולם בייצור סדרתי. אבל למעשה, הפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה החל עוד קודם לכן. בשנת 1992 הקימה טויוטה את חטיבת פיתוח כלי הרכב החשמליים, והציגה את ה-RAV4 EV לשוק בשנת 1996.