לייף סטייל > יין ואלכוהול

יקב ויתקין משיק יינות חדשים

יקב ויתקין משיק שני יינות שורשים ו' 2016 ויין תובנה 2016

אחד העקרונות של אסף פז היינן יקב של יקב ויתקין בכל הפילוסופיה הייננית היא המקומיות, כמישהו שמגדיר את עצמו כמחובר גם לכרמים וגם לטבע, חשוב לו מאד הקשר למקום, הכרם התחיל עם הזנים הכי מקומיים שגדלים כאן בקלות זנים אותנטיים מקומיים שלא מכירים באף מקום. גם צורת הגידל של הכרמים היא ייחודית ליקב ויתקין וכמו שהם מוצאים לנכון, החשיבה מאד אקולוגית תוך התחשבות בסביבה.בניגוד ליקבים אחרים, הם פחות מתעסקים במספרים ומייצרים עד 100 בקבוקים בשנה.

סדרת ויתקין זו סדרה זנית ואזורית, שרוב היינות בה הם יינות של סינגל ויניארד.
ויתקין עושים פעולות רבות עד שלב הביקבוק, בשביל להדגיש את הטרואר, כמו גידל הגפנים ללא השקיה ככל שניתן על מנת למקסם את הטעם במינרלים מן השטח, כשמאד חשוב להם להדגיש את האיכויות ויש דגש מאד גדול על העומק של היין.

ויתקין שורשים ו', בציר 2016 יין שישי בסדרת שורשים,
מורכב כמו קודמיו, בעיקר מענבים שנבצרו בכרמים ותיקים המעוצבים בהדליית גביע האופיינית לאזור הים התיכון מזה אלפי שנים.

כמו בעבר, יין זה מבטא נאמנה את זני הענבים בשלושת אזורי גידול היין של הענבים המרכיבים אותו וכן את אופי הבציר: הבשלה ארוכה יחסית עזרה לצבירת חומרי ארומה וצבע והיבולים הנמוכים בשילוב שיטות הגידול הביאו ליצירת רעננות מצוינת. בציר 2011 ייזכר ביקב ויתקין כבציר יוצא דופן בזכות הקיץ הקריר יחסית שהפיק יינות בעלי רעננות מצוינת.

התבגרות של כשנתיים לפחות בחביות עץ אלון צרפתי חדשות הוסיפו עומק, מורכבות ועוצמות של טעמים ליין. לאחר המילוי בבקבוקים המשיכו ליישן את היין בבקבוקים כ-4 שנים נוספות במרתפי היקב. ההחלטה על שיחרור מאוחר כל כך של היין יין מתבססת על טעימות תקופתיות שלו והחלטה עקרונית לפיה היין יצא רק כאשר הוא מוכן לשיווק. ובהתאם רק לאחר שהיין מראה איזון והרמוניה כתוצאה מהיישון בבקבוק החלטנו רק עתה, בתחילת שנת 2022 לשחרר בציר מופלא ויוצא דופן זה של ויתקין שורשים.

התוצאה, יין בעל צבע שחור ארגמן מבריק ואטום, מאוזן, בעל ארומות עוצמתיות של פרי שחור עם סיומת עשירה, אלגנטית מורכבת וארוכה מאוד.

ויתקין תובנה – חבית יחידה. מקבאו 2018.

יין, כמו תובנה, דורש ניסיון, סבלנות וזמן, הרבה זמן, מה שיש בשפע ליינן אסף פז. המנעד העצום בין סגנונות היין והאופי המרתק והחושני שלו, גרמו לו להתאהב בענב מסתורי ועתיק זה ולחקור לעומק את מקורותיו, סגנונות היינות שעושים ממנו והפוטנציאל לגדלו ולעשות ממנו יין כאן בישראל.
במשך כחמישה בצירים אסף חקר את תכונות הענב והיין, עד בציר 2017 אז היין שהתקבל הגיע לשלמות ששאף אליה.
אסף הקפיד לעטוף את התירוש והיין בטיפול עדין ומאופק: מקבלת הבציר, דרך תסיסה בחבית יחידה, שאיננה חדשה, מעץ אלון צרפתי, בטמפרטורה מבוקרת. התוצאה: מסגרת יציבה ליין מחד והעצמה של העושר ועדינות ארומות הזן מאידך.
היין חושף בתחילה ארומות פרי חד, כמעט הדרי עם לב של פירות גלעין לבנים ומעט פרחוניות, מפגין איזון נדיר בין מינרליות וכמעט מליחות למרקם ורוחב מרשימים.
מומלץ להתחיל לשתות את היין צונן ולתת לו להיפתח לאט, על מנת להגיע לעומק ולמורכבות של היין.

תגובות

0 תגובות