שטח 4X4 > כתבות > חדשות

צ'אנגן Avatr 11 - לנסוע עם וואווי

יצרנית הטלפונים הסלולריים הסינית הצטרפה למיזם לייצור רכב פנאי כל-חשמלי עם 578 כ"ס וטווח נסיעה של קרוב ל-700 ק"מ, והיא תספק לו את המנועים ואת כל המערכות האלקטרוניות. בשלב זה, הדגם החדש ישווק רק בסין

10 חודשים בלבד אחרי שחשפה לראשונה את ה-Avatr 11, רכב פנאי כל-חשמלי, החלה חברת צ'אנגן (Changan) לייצר אותו באופן סידרתי. זהו מיזם משותף של החברה עם ספקית סוללות ליתיום-יון בשם 'CATL', ועם יצרנית הטלפונים הסלולריים וואווי (Huawei). תחום כלי הרכב החשמליים קורץ ליצרניות מוצרי האלקטרוניקה, ורובן מנסות להשתלב בו בצורה כזו או אחרת (קישור לכתבה).

הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת EP1 ואורכו 4.88 מטר, רוחבו 1.97 מטר וגובהו 1.6 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.98 מטר. ההנעה מגיעה משני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, שפותחו על ידי וואווי. היחידה המניעה את הגלגלים הקדמיים היא של 265 כ"ס בעוד שמאחור מנוע של 313 כ"ס. יחד הם מספקים 578 כ"ס וכ-67 קג"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומדת על מעט פחות מ-4 שניות.

image

גרסאות המצוידות בסוללה של כ-90 קילוואט-שעה גמעו 555 ק"מ בין טעינות על פי מחזור הבדיקות הסיני, בעוד שהדגמים המצוידים בסוללות בקיבולת של כ-117 קילוואט-שעה הספיקו ל-680 ק"מ. הרכב תומך בטעינה סופר-מהירה של 240 קילוואט, כלומר ניתן להוסיף טווח של 200 ק"מ תוך 10 דקות טעינה בלבד.

הרכב יוצע בשתי תצורות: של ארבעה מושבים או של חמישה מושבים. שני הדגמים נשלטים על ידי מסך מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מידע/בידור בגודל 15.6 אינץ' ותצוגה מול הנוסע בגודל 10.25 אינץ', כולם עם מערכת הפעלה של וואווי. יש גם שני משטחי טעינה אלחוטיים ומערכת שמע עם 14 רמקולים עם ביטול רעשי דרך.

image

גרסת ארבעת המושבים מפוארת יותר, עם שני כיסאות קפטן מאחור המופרדים על ידי קונסולה גדולה. יש גם דגם ייחודי, Avatr 011 MMW, שעוצב על ידי מתיו וויליאמס מבית האופנה ג'יבנשי, שייבנה במהדורה מוגבלת של 500 יחידות בלבד. המחיר הבסיסי יעמוד על כ-50 אלף דולר (בסין), יגיע ל-60 אלף דולר לדגם המהודר יותר עם מערך הסוללות הגדול, ויטפס עד כ-90 אלף דולר למהדורה המוגבלת.

צ'אנגן היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, ונמצאת בבעלות ממשלתית מלאה. חלק מדגמיה הם מתכנון עצמי, חלק הם בשיתוף פעולה עם יצרניות חיצוניות כמו פורד, מאזדה וסוזוקי. אחוז ניכר מהייצור, כ-75%, מופנה לשוק המקומי ודגמיה הם הנפוצים ביותר בסין.

חברת וואווי מוחרמת על ידי הממשל האמריקאי, והיא אינה מורשית להשתמש במערכת ההפעלה של גוגל, האנדרואיד, ולכן פיתחה מערכת הפעלה משל עצמה. עם נתון פתיחה כזה, קשה לראות כיצד ה-Avatr 11 - וגם הדגמים הבאים שתפתח החברה - יימכרו בעולם המערבי.

image