שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פני העתיד: אאודי Activesphere

החברה הציגה השבוע תמונות 'טיזר' של דגם קונספט חדש - רכב פנאי חשמלי עם הנעה בכל הגלגלים, ועם יכולות אוטונומיות מתקדמות ביותר

בשנה האחרונה החלה אאודי להציג סדרה של דגמי קונספט הנקראת Sphere, והשבוע הציגה – בתמונות 'טיזר' בלבד - את הדגם הרביעי בסדרה, ה-Activesphere. מדובר ברכב פנאי חשמלי עם הנעה בכל הגלגלים, עם נהיגה אוטונומית ברמה 4 שהיא אחת לפני הרמה שבה לא יידרש כלל נהג במכונית.

הדגמים האחרים בסדרת ה-Sphere שנחשפו עד כה הם ה-Grandsphere - רכב משפחתי-ספורטיבי עם ארבע דלתות, ה-Urbansphere - מיני-וואן גדול ומפנק וה-Skysphere – דגם GT עם עיצוב אגרסיבי.

ה-Activesphere. יתאים בכלל לשטח?

כרגיל בחשיפות כאלו, לא נמסרו פרטים כלשהם על הדגם החדש, אבל ייתכן שמערכת ההנעה שלו תהיה דומה לזו של ה-Grandsphere המצויד בשני מנועים, אחד מלפנים ואחד מאחור, עם הספק משולב של 700 כ"ס וטווח נסיעה של כ-750 ק"מ בין טעינות. מהתמונות של ה-Activesphere עולה דגם עם מראה ספורטיבי מאוד וגלגלים ענקיים, מה שמרמז על כלי שיתאים יותר לנהיגת ראלי מאשר על כלי שנועד לכבוש שטחים קשים.

הדגמים האחרים בסדרת ה-Sphere

אאודי כבר הוכיחה את יכולות רכבי שטח שלה המצוידים בהנעה חשמלית, כשהתחרתה עם כלים כאלה בדקאר האחרון. הם אמנם סבלו מתקלות 'ילדות' לא מעטות, אבל הפוטנציאל שלהם הוכח (קישור לכתבה). אבל אם תשאלו אותנו, אנחנו מעדיפים שאאודי תתמקד בדגם קונספט אחר שהציגה בעבר, גם הוא של רכב פנאי חשמלי: ה- AI: Trail Quattro Concept. עם כלי כזה, אפשר לרדת לשטח ולהגיע רחוק.

ה-Trail Quattro Concept. כזה אנחנו רוצים