שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

עלויות רומניאקס לאופנוען - כתבה של דניאל לזרוביץ'

לאחר הרומניאקס של קיץ 2022 סיכם דניאל לזרוביץ את העלויות ברישום למרוץ האנדורו אופנועים המפורסם בעולם

בחודש האחרון (אחרי שסיימתי בעור שיניי, אבל עם חיוך גדול, את קטגוריית האיירון) עשרות אנשים שאלו אותי כמה עולה לאדם הממוצע להשתתף ברומאניקס, ובמה זה כרוך. אז נתחיל מלמה להשתתף? זאת חוויה שאין שני לה, משהו ברמה של לידת ילד ואו סיום מסלול ביחידה קרבית. המראה של עליית הסיום בגושטריצה באופק כשאתה מתקרב אליה בקצב טוב לקראת סיום, זה כמו המראה מרחוק של גן סאקר מתקרב בסוף המסע כומתה.

image


שום טיול (גם לא כזה שלקחו אותך בו "לעליה של הגולד") לא דומה בכלל, אפילו לא קצת, לחוויה הזאת. אפשר לדבר על זה שעות. יש מרוצים אחרים אבל משהו במבנה ובפופולריות של המרוץ הספציפי הזה עושה אותו הכי מתאים לישראלי חובבן שרוצה לצבור חוויה בינלאומית עוצמתית.

מכוון שאנו חובבנים, נכוון לאחת מ3 הקטגוריות הנמוכות, הקטגוריה הפופולרית היא הברונז , מי שרוצה להתחרות בברונז חייב להחליט במהרה ולהערך ליום הרישום כי 230 המקומות נתפסים תוך שעהשעתיים בערך. באייירון גם נגמר די מהר. בשאר הקטגוריות הלחץ פחות.
באטום ובגולד תמיד יש מקום. כמה עולה? (אני מעגל כל סכום כי כרגע הדיוק לא חשוב):
  • דמי רישום 2000 יורו לינה (כולל הימים של המארגנים וימים לפני שלא כלולים וימי שטח שבהם אתה יכול לשמור את החדר המקורי או לא )
  • טיסה ונסיעות כ-700 יורו
  • השכרת אופנוע בין 1500 יורו לאופנוע משומש לכ- 2500 לאופנוע חדש.
  • חבילת סיוע טכני כולל צמיגים מוסים נוספים כ-1500 יורו.
  • ציוד חדש לארוע כ-1000 יורו והשמים הם הגבול...
  • בזבוזים ותוספות כ- 400 יורו...
  • לא כולל הוצאות בארץ על אופנוע ואימונים כמובן.
כמו כל דבר בחיים, תכנון מדוקדק מראש והתארגנות קבוצתית יוזילו מאד. קבוצה מגובשת ומאורגנת של 5 - 10 אנשים יכולה לשכור וילה בסיביו ולחסוך על לינה, לקבל דיל טוב על ההשכרת אופנועים והסיוע הטכני. אם יש בקבוצה "איש סיוע" זה עוזר בהמון דברים, למשל (סתם דוגמא) אם הוא יכול לדאוג לכביסות אז אתה לא צריך לנסוע עם 3-4 חליפות רכיבה ולחסוך על רכישה ומשקל בטיסה.

תגובות

0 תגובות