שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2023: דור חדש לאאודי RS Q E-TRON

הדגם החדש, שיעשה את הופעת הבכורה בראלי של מרוקו בחודש הבא, קל יותר מהדור הראשון, אווירודינמי יותר ויעיל יותר מבחינת התפעול והתחזוקה

במרץ 2022, האאודי RS Q e-tron זכתה בניצחון ראשון בראלי רייד, המרוץ של אבו דאבי. זאת, לאחר הופעה מכובדת בדקאר של 2022, שבעקבותיה הגיעו תלונות של מנהלי קבוצות אחרות על כך שהכלי החשמלי של אאודי מהיר מדי... (קישור לכתבה). השבוע חשפה החברה את הדור השני של הרכב, ששופר בצורה מסיבית לעומת הדור הראשון.

image

אאודי RS Q E-TRON דור שני

גוף הרכב חדש לחלוטין, והוא קל יותר מהדור הקודם וגם האווירודינמיקה שלו שופרה ברמה שהורידה כ-15 אחוז ממקדם הגרר. נתונים אלה, יחד עם מערכות ניהול מתקדמות יותר של ההנעה החשמלית, יקנו לדגם החדש ניצולת טובה יותר של ה"מיץ" החשמלי.

בבסיס, מערכת ההנעה עצמה תישאר באותה תצורה: שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, ומנוע בנזין קטן המחובר לגנרטור שמשמש רק לטעינת המצברים. אבל מערכות הניהול, כאמור, עברו שדרוג משמעותי. כך למשל, ניתן יהיה להפחית בקטעי הקישור את עוצמת העזרים החשמליים, כמו תגבור ההגה והמיזוג, כדי לשמר את המצברים. המהירות המירבית תישאר מוגבלת ל-170 קמ"ש, על פי תקנות ה-FIA. שינויים נוספים נערכו כדי להקל על הצוותים, כמו תא נהג רחב יותר ונוח יותר, והתקנת עזרים שיאפשרו לאנשי הצוות להחליף גלגל במהירות גדולה יותר ובבטיחות במקרה הצורך.

image

הדגם החדש יעשה את "טבילת האש" הראשונה שלו בראלי מרוקו בחודש הבא, עם אותם נהגים שהתחרות בדקאר האחרון: סטפן פטרהנסל, קרלוס סאיינז ומטיאס אקסטרום. בסוף שנה זו הם יגיעו גם לסעודיה, כדי לקחת חלק בדקאר 2023, הפעם כבר עם תקוות להשיג פודיום (קישור לכתבה).

image