שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב כל-חשמלי ראשון לחברת ג'יפ

הדגם החדש, אוונג'ר, הוא הראשון מתוך ארבעה דגמים חשמליים שהחברה מתכננת להשיק בשנים הקרובות

עד לפני זמן לא רב עצם הרעיון של Jeep חשמלי היה מעורר צחוק, ואולי גם חלחלה, אצל חובבי המותג. אבל אז הגיע דגם הקונספט החשמלי של הרנגלר, המגנטו (קישור לכתבה) והצהרה של החברה על מחוייבות למעבר לייצור מכוניות "ירוקות" ואיתם ההבנה כי נפל דבר: אף יצרנית רצינית לא יכולה להתעלם מהכיוון החדש אליו נוסע עולם הרכב, אפילו לא ג'יפ.

והשבוע חשפה החברה את הדגם החשמלי הראשון אותו היא מתכוונת לשווק, שייקרא אוונג'ר (Avenger). הדגם הזה כבר נחשף לפני כחצי שנה במצגת של החברה, תחת השם 'ג'וניור' (קישור לכתבה). נכון שמתחת לפחים הנוצצים מסתתרת שלדת e-CMP המשרתת כבר דגמים חשמליים של שלוחות אחרות בקונצרן סטלנטיס כמו פיג'ו-סיטרואן, ווקסהול ואופל, אבל האוונג'ר משדר "ג'יפ" בצורה ברורה ביותר, ומזכיר מאוד את הרנגייד. החל מהגריל עם שבעת הפסים, דרך המבנה הקופסתי ועד למרווח גחון משמעותי שיאפשר לו לרדת מהכבישים הסלולים.

אוונג'ר. הראשון מארבעה

האוונג'ר יצוייד בשניים או בארבעה מנועים חשמליים, שכל אחד מהם מספק 94 כ"ס, תלוי אם תבחרו בדגם עם הנעה בודדת או הנעה בכל ארבעת הגלגלים. זה אומר שבדגם החזק ביותר תקבלו 376 כ"ס. טווח הנסיעה יעמוד על כ-400 ק"מ, עם אפשרות טעינה מהירה מ-10 ל-80 אחוז בתוך כחצי שעה. ייצור האוונג'ר יתבצע בפולין, וצפויים גם דגמים שלו עם מערכות הנעה היברידיות-מתונות, היברידיות פלאג-אין וגם כאלו עם מנועי בנזין רגילים.

כאמור, האוונג'ר הוא הראשון מבין ארבעה רכבי שטח עם הנעה חשמלית שיגיעו מבית ג'יפ, השני הוא ה-Recon שנראה כתשובה של ג'יפ לפורד ברונקו, השלישי יהיה Wagoneer S ולרביעי עדיין לא נקבע שם. שיווק האוונג'ר יחל בשנה הבאה, בעוד שאר הדגמים צפויים להגיע מ-2025 וצפונה, כחלק מתוכניות החברה לייצר גרסה חשמלית אחת לפחות בכל סיגמנט, והחל משנת 2030 למכור באירופה רק דגמים חשמליים.

ה-Recon. תשובה לברונקו?